Återfall - bra eller dåligt?
Ja nu har jag alltså "tagit mitt första återfall" eller vad det nu kallas med mat…
Jag har ju varit såååååå hungrig och verkligen försökt att äta mer fett och kött och inget mer för att få bukt med denna groteska hunger. Inte hjälpte det…
I helgen åt jag så ALLT - även det med kolisar. Svullade i två dar och nu är det bra! Känner ingen hunger, inget sug efter ngt sött heller. Det hade jag inte tidigare hellerska nämnas, har kört strikt LCHF i 2½ månad och gillat läget starkt
. Utan det var riktig hunger som triggade igång mitt svullande!
Har ngn en förklaring till varför kroppen (eller hjärnan kanske :S) gör så här? Jag vill så gärna förstå vad som händer i min kropp och hur den funkar. Kan bara säga att kosten utan kolisar är helt perfekt för mig - så vadan denna "avvikelse"???
Nu har jag återigen sen i går morse ätit strikt LCHF och känner inte av "svullandet" i kläderna. Väger gör jag mig numera bara en gång i månaden.

Ha.. då skall du veta hur det är att sluta snusa! 
Fasten jag har hållit upp sedan julas så kan jag få attacker som gör att jag skakar!
Det mesta ligger i hjärna, troligen över 90% av beroendet, antar att det mest handlar om belöningssytemet.. jodå jag har snusat sen dess och jag har oxå ätit godis o sånt, fast det är mindre gott för varje gång.. eller rättare sagt det är inte sååå himmelskt juvligt som man föreställer sig!
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Jaaaa, snuset är ingen lek! Gift med en snusare som höll upp i nio månader för att sedan börja igen (i smyg till att börja med
).
Ja skönt att veta att hjärnan åtminstone fungerar 

!

Jag säger bara sluta röka!!!! Jag har slagit med hjärnspökena sen 8/8 2008 o det är grejjor det. Hjärnan kan hitta på mkt ska du veta, tror faktiskt att du antingen har ätit för lite fett, för fett mättar otroligt eller så har du haft ett "spökangrepp".
Lycka till med fortsättningen det gäller att bestämma sig, men så röker jag inte heller

#3; Jag röker inte heller :) längre - till vardags, men jag "feströker" och det funkar!
Men att "festäta" tror jag inte på - är måste man vara strikt, LCHF varje dag e bäst! Jag e ju lchf-frälst så "återfallet" är ännu underligare då…
Ja, för lite fett har jag väl ätit i och med mitt "återfall" - så nu försöker jag äta ikapp fettmässig och det verkar funka - jag mår prima och är "normalhungrig" igen :)))

tror ni de är då man ätit för lite fett som kroppen skriker efter socker? jag fick återfal för någon dag sen och köpte mig en magnum classic.. den smakade inte alls bra men den slank ner.. sen kom illamåendet och ja kunde knappt sova på natten..
Jag kände mig så misslyckad när jag trillade dit i förra veckan, för mitt kohydrat spöke som satte griller i huvudet på mig.
Och vips så accepterade jag att få ont i magen m.m bara jag fick äta bröd och kakor. Och kläderna började spänna.
Känns bra att läsa att fler känner lika dant.
Bara att komma tillbaks till LCHF kosten med en gång. Nu tar det väl några dagar innan kroppen ställt om sig igen men det får man ta och hoppas att jag lärt något tills nästa gång hjärnspöket kommer på besök.
Du kanske kommer att uppleva det som många har gjort att efter ett "fusk" tar viktnedgången lite fart igen. Det finns en hel diet baserad på detta, The Cheat to lose-diet. Det har nåt med leptin att göra.
Jag trivs så bra med LCHF, så jag tänker inte byta kosthåll, men de gånger jag fuskar kallar jag det för att prova The cheat to lose-diet

Tack för tipset och för att du ger saken en ny vinkel! Tror absolut att för min del så VISSTE kroppen om att "fuskar" jag kommer viktnedgången att kicka igång igen ;)
Så hädanefter vid eventuella "svackor" och snedsteg provar även jag The cheat to lose-diet…. Ha d gott!
det är lätt att trilla dit beroende på hur väl "förberädd man är "
Jag har ätit kolhydrat reglerat se'n juli förra året o det är klart att jag fallit dit då o då jag vägrar att ångra mig eller gräma mig bara att ta nya tag o bara att man är medveten om att man gör det tycker för mig är en super grej !
Det är tyvärr fettet som får mig att falla…att slarva eller inte ha det tillgängligt gör att man känner hunger o då är det lättare att falla i sina gamla mönster att trycka i sig en kalori bomb …
detta med snusandet är klart ett gift som jag som tur är lyckats bemästra .. jag slutade för 10år se'n o började lite smått för nått år se'n dock snusar jag ändast o bara på jobbet jag jobbar 65% så det blir inte varje dag o jag tar inte ens med mig dosan hem för då är det lätt att snusa hemma o jag vill inte att mina barn ska se mig som en snusare.
Jag vet att det är rätt ovanligt att kunna hålla snus/rökning på en icke beroende nivå, men jag kan säga att det känns klart bra att kunna det.