Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettövrigt
Läst 4329 ggr
ariaam
0

Mat för hår

nån som vet vad man kan äta för att få fart på håret?? Jag började ju med Lchf i januari och märker redan nu skillnad på att det växer bättre men det är ju fortfarande "kalt" högst upp, nej det är inget skämt, det är sorgligt, man skäms varje gång man är ute bland folk, man ser tjocka fina svallande hår på stan, på bussen, i affären o själv så glänser hårbotten igenom, frissan påminner mej varje gång hur tunnhårig jag är Gråter. Jag tog bort fettet från min mat förut, hade ju läst nånstan att det skulle vara så bra!! Men det fick man ju sota för, bästa som hänt mej är "våran" livsstil med lchf. Finns det nån som kan svara mej på det här??? Eller ska jag söka vård för mina strån??

sarag
0

B-vitamin brukar man väl säga är bra för hår o naglar.

Prova med b- vitamintillskott.

ariaam
0

Ja, jag har kört B-vitamin nu ett tag, har konsumerat 2 tuber berocca och en b-vitamin..vad den hette..från apoteket. Som jag förstår så ska jag väl forstätta med det ett tag till??

Greddelin
0

Jag såg på Doctors på tv härom dagen och då pratade man om hårlöshet och att de främsta orsakerna är hormonella. Främst högt insulin var dåligt, men även förhöjda värden av testosteron. De pratade om fler hormoner också, men dem minns jag inte. Så jämnt blodsocker är bättre för håret!

(Jag tycker själv jag kunde bättre hår, men mina naglar har jag aldrig haft problem med.)

sarag
0

Silica äter jag ibland. Tycker jag blir pigg och kanske att håret växer bättre.

se länken (som inte är länk, vet hur man gör)

http://www.shopping4net.se/Haelsokost/Haar-hud-naglar/Kosttillskott/Silica-Forte.htm

Jag undrar om Berocca är så bra ur lchf synpunkt. Är väl en hel del socker i den har jag för mig.

sarag
0

Vet INTE hur man gör en länk, skall det stå!

ariaam
0

Tack för era inläggFlört, nu har nåt att gå på, jag vill ju verkligen ha tillbaks mitt "gamla" jag funderade också på om man kunde kanske köpa Vitamax kvinna på apoteket och prova silica igen? Beroccan får nog stanna kvar på apoteket, tack för tipset!! Ja, hormoner, det tror jag också på, jag kan tro att fettet som jag har BÖRJAT äta igen kan hjälpa mej? Vad tror ni?

berndt
0

se på http://www.lrworld.com/ välj Sverige och sen titta tex på Katalogen och sök fram L-Recapin i slutet av katalogen. ( sid 101)

Om du är intresserad kan jag hjälpa dig vidare; kan bara köpas via återförsäljare.

Man, född 1953, 166 cm lång, startvikt 94 kg 

LCHF till och från sedan 2009. Nystart oktober 2017

Sockerberoende.

Thistle
0

Hmm.

Jag vill absolut inte skrämma upp dig men ändå dela med mig av det jag vet. Jag har haft fläckvis håravfall sedan jag var liten. Detta kallas för Alopecia och är en sjukdom som läkarna inte har riktig koll på. Den är autoimmun. Vissa läkemedel funkar på vissa personer men det kan också ha att göra med stress och annat. De vet inte riktigt vad det egentligen beror på eller hur man gör något åt saken. Nu har jag tyvärr inte så mycket koll på allt detta kring Alopecia mest för att jag helt enkelt inte orkar att engagera mig och springa runt till läkare hela tiden. Men det finns säkert någon som vet mer.

ariaam
0

Tack för era inlägg, kollar upp dettaGlad jag kan erkänna att jag haft ett jobb som gjort mej stressad i ca 8 år (jobbade som chaufför) nu har jag ett kontors arbete men ska jag köra bil på jobbet så kan jag lätt känna hjärtklappning o yrselRynkar på näsan.

ariaam
0

#8. Har ditt hår växt tillbaks? Skönt att vet att man inte är ensam om detta problem!! Nu när jag har börjat med lchf så har jag fått babyhår tror jag det kallas, jag fick en chock när jag närmare tittade till mitt hår det såg ut som att det hade fallit av på tinnigarna o högst uppe på huvudet men när jag tittade lite närmare så hade det växt "nytt" hår på dom ställena! Har du provat nån medici för det här?? Usch vad deppad man blir av sånt här!! Vårat hår är ju våran krona! Och vissa har så tjockt hår att man blir grön av avundGråter