Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettlchf-för-nybörjare
Läst 2173 ggr
Angie72
0

Mellanmål

Fram tills nu har mina mellanmål bestått i frukt på förmiddagen och smörgås till eftermiddagen. Passar sig inte så värst bra inom LCHF.

När jag nu kommer att börja min nya livsstil, så undrar jag vad man kan äta till mellis, eller slutar man med sånt då  p g a att man är så mätt?
Hur gör ni?

[Karro]
0

Man slutar Glad

finntroll
0

Behovet av mellanmål minskar eftersom man håller sig mätt längre tider. Om man blir hungrig mellan måltider är det bäst att öka fetthalten i måltiderna. En kopp kaffe med grädde funkar också som mellanmål tycker jag.

Jennix
0

Tja, du äter när du är hungrig. Kallt kött eller en bit ost kan vara bra till mellanmål, om man inte orkar laga mat. Men egentligen är det ju samma sak bara en annan form. Flört

Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

Angie72
0

Ja, då blir ju livet t o m lättare. Jag funderade nämligen på vad man ska packa med sig till jobbet varje dag och om man bara behöver ta med sig lunchlådan och klarar sig med det så är det ju toppen Skrattande

Zepp
0

Tja en av tankarna med denna kosten är att man slipper mellanmål!

"Det tycks ha tillhört allmänkunskapen fram tills 1970-talet att mer fett i kosten gjorde att man stod sig bättre på några timmars sikt [1]. Detta gjorde att man inte drabbades av den häftiga hunger som idag ofta leder till att man "måste" äta mellanmål, snacks eller godis. Följande stod att läsa i en debattartikel under hösten 2005 [2].

Starling 1941.

http://www.fetmaparadoxen.se/

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.