Macadaminötter
På massor av ställen här har jag sett att ni skriver om Macadaminötter.
Jag skulle vilja veta vart ni får tag på dessa.
Jag har själv tittat på Willys, Coop Forum, Ica Supermarket, Hemköp, Lidl och Kvantum och inte hittat dem där.
Har någon annan något annat tips?

I min ICA supermarket finns den, men inte bland nötterna utan på en egen ställning - med olika smaker.. Hoppas att Du hittar den för den är jättegod.

Vad menar du med en egen ställning, jag har letat båda bland nötterna och bland det exotiska godiset och där de har t ex solrosfrön och linfrön och sånt.

Jag köper dom på Lidl.

Jag köper dem på Tasty House =)
God morgon!
Jag köper mina macadamian både hos COOP och ICA, små som stora butiker.
Rekommenderar att ni handlar på lösvikt i naturgodishyllan, priset skiljer big time!
Hos mitt COOP kostar det 129:-/kg lösvikt, medan en "köpespåse" kostar hela 516:-/kg, de´ni….
Jag köper Macadaminötter på Hemköp av märket Australian.
Jag har också hittat nötterna i plåtburkar på Lidl.
plåtburkarna på Lidl tidigare men nu har jag hittat i lösvikt i en invandrarbutik och dom är dubbelt så stora! Kostar15 spänn hektot. Väldigt mycket billigare än på något annat ställe jag hittat!
För er som bor i Värmland är det Forat livs på Kronoparken.

I Göteborg finns det vid kassorna i Hemköp Nordstan och på ICA Focus i alla fall. Dyra som skam men väldigt goda!
Ica Maxi har jag köpt dem på (en enda gång) och de var super goda…tills halsen svälde upp och kliade…Tålde inte dessa underbart goda nötter! Så njut för min del också ;-)
¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
Http://northnaked.com
Vi väntar kattungar (mitten av september!)

Tack för alla tips!
Idag hittade jag dem.
När jag gått runt HELA Hemköp med förstorningsglas. 
Då hittade jag dem… bland frukten! 
Och de var väldigt goda!
Och dyra!!! 29,95:- för 80g.
Och hela påsen gick åt i ett nafs så det var tur att jag köpte 2 !!!
Tack så jätte mycket, nu har jag ett gått kvällssnacks.
Gubben köpte en burk Ben&Jerrys glass men han klarar att käka sånt ibland det gör inte jag, då går jag bums upp 2-3 kg som tar 3-4 veckor att bli av med.
Så nötterna blir perfekt till mig.
MUMS!!!

Jag hittade de på Lidl (billigast), ICA och Hemköp.
Vänliga hälsningar Stephan
för mig verkar det vara så, att nötter inte går om jag skall gå ned i vikt. har stått stilla flere veckor - och nu provade jag en vecka utan en endast nöt, och genast började vågen röra sig nedåt.
Det gäller att prova sig fram. Sen när jag nått viktmålet kan jag öka nötterna i kosten igen… synd.. för det var gott med en näve nötter förmiddag/eftermiddag, det blev liksom mitt godis.
Man, född 1953, 166 cm lång, startvikt 94 kg
LCHF till och från sedan 2009. Nystart oktober 2017
Sockerberoende.

#5: Tyvärr så håller de man köper på lösvikt inte lika bra fettkvalite då det är tillsatt vegetegiliskt olja i dom. Vet visserligen inte hur stor andel det är men jag försöker hitta rostade macadamianötter med endast salt tillsatt. Dyrt som bara den men då kan man iaf motivera sig att hålla sig till små mängder och verkligen njuta 
Macadamia är inte en nöt, så det kan tänkas att den funkar även för den som har svårt att gå ner med nötter. Eller så är det precis tvärtom, man kan inte äta just macadamia. Studier har i alla fall visat att man faktiskt går ner i vikt med nötter. Men säkert, som allt annat, så är kombinationen av livsmedel och livssituationen avgörande. Och inte att förglömma individualismen :D
#14!
Vad är macadamianötter om de inte är nötter?
#14, Visst är macademianötter nötter. Jag tror du blandar ihop det med något annat. Det finns ett par saker som kallas för nötter men som inte är det egentligen, till exempel jordnötter. Men macademia är riktiga nötter.
Macadamia är ett frö läste jag igår :D
Det var en hel lista på "nötter" som inte är nötter, ifall det nu har någon betydelse. Här är listan över "icke-nötter":
Cashew
Mandel
Jordnötter
Macadamia (fast jag hittade idag på ett annat ställe att den är en äkta nöt)
Pistagenöt
Kokosnöt
Valnöt
Pinjenöt
Jag läste också att botanisterna inte är överens. Det har störst betydelse ifall man är allergisk mot nötter förstås :)

Oj vilken djungel…. puh!
#17, Om man tar bort alla dom, vad är då nötter? Finns det inga riktiga nötter? :P
hassel och para tydligen… trams! 
Och hur är det med Pekan? Dom är ju rätt lika valnöt så då är väl dom frön med då!