Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: mat-livsmedel
Läst 3237 ggr
PetterH
0

Vart köpa kokosfett?

Vart kan man köpa bra kokosfett? Har läst att det finns i hälsokost butiker, men finns det inte bra kokosfett i någon vanlig mataffär?

Vad jag vet finns det inga hälsokost butiker där jag bor.

Tipsa även om sidor på nätet där man kan beställa det.

DanielS
0

Sök bland trådarna, det finns en likande tråd sedan tidigare

Sophiam
0

Jag undrar också var man kan köpa större förpackningar. Annars finns det på alla hälsokostbutikerna (nästan) men har du ingen i närheten kan du alltid beställa på www.crearome.se . Det finns någon sida till, har jag sett, det får du fram om du googlar.

cor2009
0

Googla kokosfett/olja, så hittar du flera som säljer på nätet.

nyborjare08
0

Kokosfett finns i livsmedelsbutiker, det silvriga paketet i hyllan med matfetter. Om det är "bra" eller inte diskuteras. Av vad jag har förstått är det samma fett som det som säljs i hälsokosten men framställningssätten är olika. Dessvärre görs det av unilever (Becel-tillverkaren) och personligen bojkottar jag alla Unilevers produker.

mazen
0

Kolla under vegetabilisk olja

http://www.crearome.se/

Liviluckan
0

Jag köper det på ICA :)

dufva
0

Silverpaketen på ICA innehåller alla nyttigheter som laurinsyran till ett väldigt lågt pris..

Det är dock helt smaklöst..

Att köpa ett utan smak på hälsokosten är nog slöseri med pengarObestämd

Det blir alltså en smak och pengafråga hur man gör Skrattande

nyborjare08
0

#7 eller bojkottsfråga Flört

dufva
0

#8 Så sant Skrattande

Lotte
0

Jag har för mig att jag läst att det ska vara för mycket av Omega 6 i silverpaketet.. Hm? Nåt jag "drömt" eller kan det stämma?

Använder det jämt, då jag hade slut på cocosa som jag köpt på en hälsokost, men den var SÅ dyr (200:- mer "bara"..), men sen har de inte tagit hem mer.

Däremot har jag precis, genom en släkting, beställt från Crearome, en 5 kg:s utan smak och en på ett kg, med kokossmak.) Ska bli kul att pröva på det. Det är ekologiskt, förresten..

Sindri
0

Har också läst på en annan LCHF-sajt att Unilevers kokosfett inte är så nyttigt då det genom framställningsprocessen innehåller mer Omega 6 än Omega 3.

Det vore väl väldigt bra om alla frågade efter annat kokosfett i sina vanliga livsmedelsbutiker. Någon gång hjälper det….

LillaEmma
0

Jag köpte kokosfett på min butik i huddinge för 17:90, 500 g och från Alba Dalby inte unilever! :D