Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettlchf-för-nybörjare
Läst 3001 ggr
mojan
0

Frukosttips och

kvällstips skulle jag behöva få synpunkter på av er. Jag är ny idag och jag tänkte börja med LCHF men jag har problem med att äta frukost och så äter jag alldeles för mycket på kvällen.

Bara enkla tips, jag är ingen storätare egentligen, jag äter väl mer av trisstess och vill mysa framför TVn.

Jag blir så tacksam för alla råd.

Skrattande Kram/ mojan

Johannika
0

Frukost: Omelett på två ägg ch litet vispgrädde, kanske med riven ost, eller med bacon till

Kokt ägg (två eller fler) med majonäs alternativt med smör, stekt bacon

Äggröra med bacon

Mascarpone blandat med Keso och vispgrädde eventuellt smaksatt med litet vaniljpulver.

Äggmöjlk

Kvällstips: Ät ordentlig frukost, lunch och middag så att du är mätt och nöjd. Glöm inte att dricka mycket vatten. Till kvällen skulle jag försöka låta bli att sitta och småmumsa av ren tristess (om du inte är hungrig förstås). Kanske kan du göra en äggmjölkslatte?

Lycka till!

"It´s not today que le ciel me tombera sur la tete"

korseett
0

I Annika Dahlqvist och Airams kokbok finns ett underbart recept på tonfiskplättar. Fast jag har inget plättjärn så det blir tonfiskpannkakor istället. Så himla underbart gott! Tips införskaffa den receptboken

mojan
0

Tack #1 och #2 för era bra tips. Frågan är - är det okej att äta många ägg om jag medicinerar för högt kolesterol? Jag är uppväxt med "ät inte för många ägg i veckan, det är inte bra". Sant eller inte?

Enligt inlägg från A Dahlqvist och från någon här inne så kan man äta hur många ägg man vill och orkar, det påverkar inte kolestrolet. Hon bör veta så nu blir det ägg när jag känner för det, jag kommer inte att hålla igen längre.

tjingeling …

lizaohman
0

mojan, vi "tror" inte på kolesterolets farlighet och vi äter inte mediciner som trycker ner kroppens egna kolesteroltillverkning. Av den enkla anledningen att kolesterol är kroppens eget reparationsmaterial. Det finns dessutom bra kolesterol och det finns dåligt kolesterol. Det senare bildas av produkter som vi väljer att inte äta här på forumet. Ät så många ägg du vill, det är i det närmaste det perfekta livsmedlet. I alla fall med en klick smör till ;)

Yakuna
0

ta dig en titt på min hemsida så lär du dig mer om LCHF:

http://www.gardens.dinstudio.se/