Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettallt-om-lågkolhydratkost
Läst 2791 ggr
oliven2
0

LCHF och golf

Hej!

Började med lchf för två veckor sedan och känner redan att jag mår bättre, även om jag mådde pyton första dagarna.

Jag spelar golf och snart börjar säsongen. Min fråga är vad jag kan ha med mig på rundan?

I vanliga fall äter jag smörgåsar och nötter/russin under de fyra-fem timmar jag är ute.

WilliamJ
0

Jag har bara vatten när jag spelar golf numera. Innan LCHF fick jag koncentrationssvackor om jag inte fyllde på med kolhydrater. Nu händer det ingenting alls. Detta förutsätter dock att kroppen helt ställt sig in på fettförbränning, vilket kan ta några månader.

Detta gäller nog all idrott. Vi har ju hört om vasaloppsåkare som fettladdat och sen bara behövt vatten under loppet.

WilliamJ
0

Visst kan du ha med dig nötter..

joelwe
0

Hej oliven2!

Ät en stadig frukost (t.ex. bacon och ägg med grädde) så kommer det att gå galant under golfrundan! Har själv haft problem med golfrundorna då jag brukar få koncentrationssvårigheter efter 9 hål. Men inte längre!

Det enda du behöver är vatten.

Om du ändå vill ha något att tugga på rekommenderar jag valnötter.

/J

http://thebroilercontest.blogg.se/

missaz
0

Babybel ost och små ölkorvar är alltid bra snacks; golfar inte själv men dessa två går hem i alla sammanhang anser jag! Glad

oliven2
0

Hej!

Tack för bra svar. Det är underbart med människor som tar sig tid att svara och ge tips.

Nu känner jag mig lugnare inför säsongen och det ska bli spännande att se hur det blir med koncentrationen. 

Vatten dricker jag alltid mycket av under rundan. Jag kommer nog att packa med babybel ost, valnötter och ölkorv, så får jag se om jag klarar mig utan eller inte.