Äggmjölk??
Hej alla
Jag är nygammal här och jag ser i många inlägg att "äggmjölk" förekommer som tips istället för tex mjölk???Vad är äggmjölk??
Enlighten me:)
Superfin dag i dag btw
Man blandar ägg, äggula, fett och kokande vatten, mixar och så valfri smaksättning (t.ex. kanel, kardemumma, kakao eller annat). Ingen favvis för min del, men vet att många gillar det!

Åhhh tacktack nu en liten fråga till:)Hur mkt ung tar du när du blandar??
Ähum, jag har bara gjort det två ggr… men då tog jag (hm, tänk tänk) 2 hela ägg, 2 äggulor, 50 g fett (blandade smör och kokosfett) och 4 dl kokande vatten. Smaksatte då med kakao.
Gå in på google-länkarna här - du hittar massor av tips på äggmjölk. Äggmjölk på kif
Du kan också söka på sökfunktionen här på kif.
Äggmjölk - det gör jag min cappuccino på - varje dag! Jättegott!
Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge." /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing
Jag la även till sötningsmedel och nescafe för att göra drycken till en riktig vinnare!
Micke
Micke
Normal people worry me!

Tack snälla:)
Hoppas ni som jag har en fantastisk vår dag idag…:)
Man gör äggmjölk så olika. Själv tar jag 2 äggulor + ett ägg + 2 dl hett vatten. Sedan smaksätter jag vad jag vill. Ibland blir det vanilj, nescafé, kakao, hallon, kanel, ingefära etc. Jag har också testat göra äggBULJONG (om jag får kalla det så), dvs istället för vatten tar jag kyckling/grönsak/champinions buljong eller bara krydda blandningen med olika örter som gräslök, dill, persilja, basilika etc.