Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettoff-topic-ot
Läst 10083 ggr
nenna31
0

Är du Online?

Vet inte om det finns en tråd om vilka som är online …????

Men kanske vore kul om det fanns …???

Finns det fler som känner för en sån tråd??

Här kan man prata om vad som….kanske bara säga hej till alla online….???

vem vet …vi får se…

Margareta
0

Kul initiativ - jag är online för det mesta - även om jag inte sitter vid datorn precis hela tiden.

Jag flyttar tråden till OT eftersom gruppen Medlemmar är till för personliga trådar

Numer pensionär i Nynäshamn

nenna31
0

Okidoki….

Vet inte om det kanske går att fixa …..nån som är data kunnig kanske kan göra så det syns på nåt sett…?????

Det kan ju bli så att man blir riktiga bundsförvaner med vissa ….Glad

Det kommer väl att märkas …är ju själv ny här….men har svårt att slita mig Glad….borde ju göra lite nytta oxå….Skäms

Maggan71
0

Göra nytta, ja… *skrattar*

Jag tänker ge mig ner på byn och handla lite ingredienser så att jag kan testa polarbrödet idag. Ska göra muffins också om jag orkar. Och så måste jag laga mat och fylla på lunchpåseförrådet…

Men det är ju söndag - vilodag. Skrattande

Kul med en tråd för online-personer!

Ingenting är omöjligt. Det "omöjliga" tar bara lite längre tid... Flört

Solpuss
0

Hej!

Sitter och läser här samtidigt som jag bloggar. Här är mitt senaste inlägg:

Nässpray är väl ändå en gåva?

Med sprayad näsa orkade jag ladda diskmaskinen och läsa läxan! :o)

Nu får jag ta igen mig här vid tangenterna en stund innan jag fixar matsäck.

Det regnar ute, så vi får väl äta matsäcken i bilen…vi tillhör inte riktigt friluftsfolket, så vi vuxna har inte så bra kläder för väder…

I matsäcken tänker jag mig:

Runda mackor (polarbröd) med ost och tunna skivor av min baconlindade mozarellafyllda kycklingfilé till kolhydratätarna i familjen.

Chokladbollar att smaska på efter mackan.

Till mig: Tjockare skivor av kycklingen med smör och fet ost på. :o)

Ljummen choklad till Vildingarna, kaffe till oss "vuxna".

Det låter ju bra i teorin, eller hur?

Nu återstår att se hur det blir i vår kaotiska verklighet.

Vi ska köra till havet och posta fyraåringens flaskpost. Glad

nenna31
0

Kul att ni gillade iden ….Glad

Jag varvar datorn och fönstertvätt…..är ju handikappad så jag får ta det vackert….

Saknar tiden när barnen var små….nu blir dom 22 och 24 i år…..

Nu är kontakten tät via telefon och msn……Glad

Har ju mina katter …….Glad

Margareta
0

Jag tycker idén med en chat på Kif är rolig så vi testar att nåla fast den ett tag.

Jag borde städa och inte sitta här!

nenna31
0

Återgår till mitt fönster….återkommer Flört

AnnaCecilia
0

Smiter in jag också!Glad det är inte klokt vad "beroende framkallande" det är att vara här! Skall strax iväg ,men tar mig en stund framför datorn.

Jag har varit väldigt oförstående till facebook o liknande.Fattar inte att folk lägger sin tid vid datorn. Förrän nu..Det är ju hur kul som helst!Skrattande Bra idè med denna tråden!

Emea67
0

Gillar också denna ide! Jag borde gå och klä på mig innan maten serveras! Sedan är det dax att gå en sväng med hunden, det får maken göra, sedan iväg till Gustavsberg coh fira en 12 åring.

Margareta
0

Jag kom på en grej till vi kan använda tråden till.

Ni som vill putta för en tråd som snabbt försvinner neråt kan ju länka här

B-Maria
0

Jag fastnar också för denna sajt, borde tvätta fönster och byta en del gardiner. Nåja det kommer en dag imorgon också.  Skäms

Bra med en online tråd tycker jag också. Trevlig söndag på er alla.

Lev i nuet.

nenna31
0

Nu blev jag jätteglad…….Kyss kyss till er alla….Glad

Kul att tråden blev uppskattad….

Margareta….vad menade du med att nåla fast tråden????ler oförstående som bara en nybörjare kan…

Margareta
0

Den sitter fast på startsidan och åker inte ner hela tiden när någon skriver något nytt i andra trådar.

Jag är stenhård med att inte nåla fast för mycket - skulle jag möta alla sådana frågor med ja - skulle vi ha sådana fasta trådar på hela framsidan.

Jag har nyss släppt loss evenemangstråden eftersom den inte fylls på - jag har inte tid att söka efter material själv.

Den här tråden gäller ALLA på forumet och då finns det orsak att nåla fast den ett tag på försök tycker jag.

nenna31
0

okidoki då hänger jag med….hoppas det blir bra….

Nä nu ska gardinerna upp…….

Mona-Stina
0

Jag är online hela dagarna men sitter inte här hela tiden.

Just nu väntar jag på att middagen ska bli färdig. Den består av en fläskstek i stekgrytan och till den ska jag göra en god gräddsås på skyn som blir och kokta broccolibuketter.

Mannen med stort M vill ha potatis och äppelmos till men det får han äta själv.

Tror jag tar en promenad med hundarna, i det snöblandade regnet som faller här i Halland i dag, medans jag väntar på att steken ska bli klar.

nenna31
0

Nu är jag lite stolt över mig själv …..har tvättat sovrumsfönstret, nya gardiner o dammat sovrummet…nästan klar ….

Är ju lite handikappad så värken gör att jag får göra det i omgångar…men nu är jag snart klar med ett rum…..

Den nya kosten känns som att jag orkar mer ….trevligt…Glad

Maja2
0

Duktigt jobbat nenna…. åvillnivetavajaahargjort? Jag har plockat ur VARENDA grej ur skafferiet. Vi har ett rätt stort skafferi, och eftersom man aldrig tar grjejer därifrån nuförtiden, så anade jag att det fanns en del man kan rensa ur. Hade jag rätt eller hade jag rätt. Herregu va med skrot, hahahahahahaha

nenna31
0

Tror man får mer energi…..Glad

Inte bara jag som får "ryck"….Flört

Babz
0

#8 - det är ju stor skillnad på Facebook och KiF! Skrattande 
Här är det väldigt lätt att hänga för länge…

"Warum soll man es einfach machen, wenn man es so schön komplizieren kann"
Tyskt ordspråk

Isa56
0

Jag är som många andra online hela dagen,(utom när jag jobbar), men springer ifrån lite då och då.

Nu ska jag slita mig och hoppa i badetTyst.

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Babz
0

#20 - slita dig??? Från KiF???? Förvånad

Tyskt ordspråk

Margareta
0

Jag är här och kikar mellan varven - vi håller på med ett vansinnesprojekt idag.

Vi skakar och viker nytvättade täcken, kuddar och lakan och gör en grovrengöring i vårt gästrum - vi skall ha storfrämmande nästa vecka och det rummet har mest varit en lagerlokal. Jag försöker riva ut en massa skräp.

nenna31
0

Kvinnodagen ……ler ……då gör man visst "kvinnogöra"….Skäms

Borde ju bli uppvaktad av en trevlig karl ju….Flört

Maggan71
0

Jag har varit himla duktig idag! Gjort polarbröd för första gången och de blev jättegoda! Har lagt alla utom en i frysen. Den enda tänker jag lägga en skiva köttfärslimpa på (har köttfärslimpan i ugnen nu) och göra mig en varm macka med mycket ost till kvällen. Tungan ute

Egentligen borde jag städa också - blir stressad av allt fejande i den här tråden! *skrattar*

greensis
0

Tittar förbi i pingpongandet mellan KiF och hushållsarbetet. Kan tyvärr inte vara online så mycket dagtid i veckorna eftersom jag förväntas sköta mitt jobb under arbetstid. Flört

Fabricati diem, pvnc!

nenna31
0

Glor på dumburken ett tag …….

ska snart fixa nåt o äta,,,,,

hm funderar, kommer nog på nåt snart…

är inte hungrig riktigt ännu….konstigt…Obestämd 

ja just, har ju börjat med den nya smarriga kosten…….Glad

[Karro]
0

Tittar också förbi, riktigt roligt intiativ… Jag håller ju på att vänja mig vid livet att vara småbarnsförälder men måste säga att det går helt okej.

Tvätta fönstrena tror jag nog det blir i veckan om det fortsätter att vara så här många plusgrader! Dock måste jag ju säga att det blir ändå med fleecetröja på så det inte blir någon mjölkstockning Glad

Isa56
0

#21 Likt en bumerang är jag tillbakaSkrattande.Nybadad och fin.

Solpuss
0

Jag har just ätit kvällsmat. Enligt mantagervadmanhaver-principen har jag i dag serverat "hamburgerkorv" eller "korvhamburgare" till Familjen.

Smarriga korvar av köttfärs, grädde, ägg, smör och kryddor serverades med smält ost i grova korvbröd tillsammans med rostad lök och ketchup.

Cole-slaw och småsmå salladsblad till det. :o)

Och nä - jag åt inget bröd och inte ketchup.

*mätt och nöjd solpuss*

Melindrea
0

jag är oftast online också, även om jag inte alltid är aktiv. Har ganska nyligen kommit hem från affären där jag köpte 5,4kg frysta kycklingfileer, och en färsk kyckling…

greensis
0

Tillbaka efter att ha vallat barn på simträning. Nu blir det forum tittut/tittin tills barnen är färdignattade.

Fabricati diem, pvnc!

Emea67
0

Och jag är tillbaka efter födelsedags firandet, det bjöds på smörgåstårta + en massa sliskigt fika bröd, fick lite garnering av min man, svärmor och svärfar de sistnämda var oroliga att jag att jag tackade nej till allt förutom kaffet, ja det fanns grädde, och vitt vin Skäms och vi hade det trevligt vi kvinnor vid köksbordet. Männen tittade på sport och barnen spelade tv-spel.

Vi hade ju ätit en stadig middag innan vi åkte för att jag behövde det och de andra i familjen var glada att få lite sött och gott för en gångs skull, det är lite bannlyst här hemma hos oss men vid festligare tillfällen tycker jag att det är helt ok.

Margareta
0

Jag har varit och postat mitt urinprov (24 timmars samling för TSH/T4/T3-provtagning) till Scandlab för min Hypotyreos.

Inte så himla spännande - men det måste göras.

AnnaCecilia
0

Jag började skriva, vad alla tvättar fönster!Sen flippade datorn och jag var inne i en annan tråd?! och texten försvann..så det kanske finns en helknasig kommentar av mig någon annanstans.Glad jag får väl bjuda på det..

Har lagat en kanonmiddag med fläskfile och tzatziki,plus lite annat.Tänker ofta på hur otroligt mycket gott som finns att laga, nu när man får äta fett!Kommer aldrig någonsin gå tillbaks till den gamla kosten!

Så pratade jag med min bästa vän, hon har en rejäl övervikt. Jag har givetvis försökt få henna att testa LCHF,och hon har prövat så smått(tagit bort mackor,mindre godis)Idag ringde hon, jätteglad, plötsligt var 3 kg bara borta! Jag blir så glad jag ocksåSkrattandeSå nu ska vi ha ett frukostmöte på torsdag och peppa varandra.Hurra!

nenna31
0

Här har vi tv-avbrott….har bara 4:an….men tur det, vill inte missa Beck ju……Glad

Kvällsmaten blev det samma som lunch……var ju så himla gott….tacoköttfärs, lite grädde,cream fraish och riven ost…..vet inte om det är helt rätt ..men jag är ju bara på ve. 1….så har inte allt under fullkoll….Obestämd

molana
0

Jag skriver lite här med nu efter kvällsfikar som bestod av kaffe med mjölk och 2 ostskivor och 2 skivor rökt skinka.4 st gurkskivor.

Så nu kan man luta sig tillbaka i sjukhus sängen och bara läsa här på kif.Har inte hunnit med här så mycket och nytt kommer hela tiden.

Men dom nya är ju bra på att ge svar till dom som frågar så vi hjälps ju åt med att hjälpa varandra.BRA eller hur. Skrattande

nenna31
0

Nu utgår jag för idag…..återkommer säkert imorgon…går väl inte att låta bli..Glad

nu blir det Beck….

Nattinatt

greensis
0

Sitter och försöker uppdatera min blogg innan vardagskraven äter upp min fritid - och innan jag går och kraschar på kudden.

Har precis sågat Ola Skogängs Mumiens blod och ska skriva något glödande om Der Untergang och Bruno Ganz. (Minns ni Himmel över Berlin från 1987?)

Fabricati diem, pvnc!

Isa56
0

Ska snart lägga mig. Klockan ringer 4 imorgonbittiRynkar på näsan.

Suss gott.

Margareta
0

Har pratat i telefonen jättelänge (jag använder sån ibland) med en gammal kurskompis från 1990-1992.

AnnaCecilia
0

God natt alla!Glad

Tvillingsyster
0

Vilken härlig tråd den här…….. har läst och myst…….. fått fina bilder i tankarna………… jo, jag tänker med bilder ……….. inte med ord…………… GOD NATT

magma
0

Godnatt:) Det ska det bli här med!

Margareta
0

Godnatt från mig med - vi börjar sent på måndagar och då är det svårare att slita sig.

En soduko och sen sova blir det

babo
0

Jag lägger mig snart också. Har suttit mycket vid alla sajterna idag. Kan inte få nog. Dessemellan har jag tapetserat. Eller om man vänder på det, mellan tapetseringen har jag suttit här.

Gillar nog dator och tapetsering mer än städning, men det måste göras också. Köket kommer imorgon.

Lägger mig inte än men Godnatt, sov Gott!

Agyr07
0

Första dagen på arbetsveckan, det känns som jag är uppe med tuppen. Före mitt liv med LCHF så låg jag i sängen och drog mig såå länge det bara gick för att snabbt slänga på mig kläder, göra det absolut nödvändigast på badet och sedan sätta mig i bilen för att åka till jobbet. Men efter LCHF så vaknar jag pigg vid klockan (och ibland före), gör i ordning äggmjölk och eventuellt matlåda samt kikar in på kif.

Så nu sitter jag och smånjuter av min äggmjölk. Ska vara på möte i Södertälje till 9 och har en hel halvtimme att göra av med innan jag måste åka. Är inte livet underbart?

Emea67
0

God morgon, sitter och äter frukost 2 kokta ägg och te med kokosfett och äggmjölk. Teet är snart slut så det blir lite kaffe också med äggmjölk. Sonen 7 år har ätit skinkomelett och dottern som fyller 11 år i dag är i London med sin mormor och moster. Längtar efter henne tänker hur det var för 11 år sedan lite värkar men fattade det inte själv.

Glad

nenna31
0

Morning på er alla …….

Vaknade tidigt oxå, men nu är jag trötter igen….får sova middag sen….Oskyldig.

Min första vägning o mätning sen start,1ve. -2cm och -2,1kg…..Förvånad

NÖJD….trots att jag smygstartat och är nybörjare…..Glad

nenna31
0

Morning på er alla …….

Vaknade tidigt oxå, men nu är jag trötter igen….får sova middag sen….Oskyldig.

Min första vägning o mätning sen start,1ve. -2cm och -2,1kg…..Förvånad

NÖJD….trots att jag smygstartat och är nybörjare…..Glad

Emea67
0

Grattis!

nenna31
0

Tackar Emea67

Det värmdeGlad

B-Maria
0

Sov länge idag, ingen frukost ännu.

Men jag undrar en sak och det är väl du Margareta som kan svara.

Vart tog sidan vägen som poppade upp tidigare så man kunde se vilka som hade skrivit i sina bloggar?

Jag vet inte om jag fått bort det själv eller om ingen "bloggar nytt" längre.

Lev i nuet.

Margareta
0

Yngsta dottern har sovmorgon från skolan på måndagar och jag flexar med henne så att hon får en enklare skolväg. Vi åker inte förrrän vid 9.

flikkan77
0

Bra idé det här!

Jag är här lite titt som tätt under dagen, det beror på hur ledigt modemet och datorn är.

"You just have to belive…"

B-Maria
0

Recept på äggmjölk. Hjälp jag kan inte hitta det och jag tänkte prova det idag.

Lev i nuet.

Maja2
0

Mitt recept är i alla fall 2 ägg, 50 g smör, dl kokande vatten plus nån smaksättning. Idag är det lite vaniljpulver

Maja2
0

3 dl kokande vatten… Cool

AnnaCecilia
0

God morgon!Glad

Tycker att jag vädrar vår i luften! Solen smyger sig fram över Göteborg. Har ätit en lyxfrukost på yogurt,grädde o färska hallon. Nu finns ingen ursäkt för en lååång o nyttig promenadCool

B-Maria
0

Tack Maja!

Efter min frukost bestående av 2 ägg, bacon och ost så har jag bara 2 ägg kvar. Ska inte ut idag så jag måste spara äggen till imorgon då jag ska iväg och handla. Normalt har jag en äggleverantör som kommer till dörren en gång var 14:e dag med ekologiska ägg. Men nu när jag börjat med LCHF så räcker inte 30 ägg. ("Gubben äter också ägg men inte LCHF).

Tack för ingredienserna till äggmjölken, lägger in i min blogg så jag vet var jag har det.

Lev i nuet.

AnnaCecilia
0

Hej igen, skriver som en kratta..menar givetvis att det inte finns någon ursäkt att avstå promenaden!

F.ö var den härlig!

nenna31
0

Nä nu måste jag slita mig en stund….hoppar in i duschen……

återkommerGlad

Isa56
0

Hej, hejGlad

Hemma efter jobb, ska fixa lite mat, hihi gubben har lagat behöver bara värma.

mulligast
0

jag väntar på att gubben ska komma hem så vi kan åka och klippa oss, innan vår egypten resa på torsdag;-)

AnnaCecilia
0

Vad härligt med en resa till solen! Hoppas ni får en skön semester!CoolJag vill också till solen, men jag får nöja mig med Malmö nästa helg..

Emea67
0

Sitter här och läser på KiF och känner doften från ugnen där Saftiga ingefärspjäll i stekpåse, recept från LCHF-kokboken, håller på att lagas. Ringde maken och sa att han får köpa hem grädde så jag kan göra god sås……snålvattnet rinner…….Tungan ute

Solpuss
0

Tittar in och säger hej. :o)

Sitter med en kopp rooibos med en rejäl smörklick i, som efterrätt efter middag bestående av Margaretas kycklinglevermousse, köttfärsbiff, fetaost och ägg - allt kallt och smidigt.

Så enkelt det är att äta lchf. :o)

Emea67
0

Ska nog plocka fram min kycklinglever som jag har i frysen…..

greensis
0

Tittar förbi!

Utfodrar barn (och mig), förbereder morgondagens läxor, skolväskor, hänger tvätt, planerar nattning utan avlastning.

Kommer titta in då och då hela kvällen.

Fabricati diem, pvnc!

molana
0

Vad trevligt att höra vad ni gör.Jag ligger i sjukhussängen bara och i stort sett bara äter och sover.   Skrattande

greensis
0

#69 Men, Molana, vi kan (nästan) byta!

Att ligga i sängen och äta och sova låter inte helt fel, jämfört med hur jag brukar ha det!Flört

Fabricati diem, pvnc!

thomsen
0

#69 Molana, hur funkar det med lchf-kost på sjukhus? *nyfiken*

molana
0

Inte något vidare.  Det finns i stort sett bara 2 sorter.Vanlig mat och vegetarisk.  Så åt mig blandar man den när jag har -potatis-ris-pasta-bröd-gryn.Så det kan bli kött med kokta morötter och en skål bredvid med rårivna morötter. Ibland är det bönsallad i skålen vid sidan om.Men gott när det finns tomat klyftor eller färsk gurka med ättikslag på som smakar sommar.   Skrattande

nenna31
0

Hej på er alla …tittar bara in en snabbis….ska sussa nu….skittrött….återkommer imorgon……

Tack alla vänliga själar

Tack för ett bra forum

Tack till mig själv ….har nästan fixat min 8.de dag….skänns kanon..Oskyldig

kram Kyss

greensis
0

Titt in!

Barnen äter frukost och jag BORDE vara i matkällaren för att hämta hushållspapper, i tvättstugan att dumpa smutstvätt osv

titt ut igen!

Fabricati diem, pvnc!

Emea67
0

God morgon! Sitter här och läser och dricker kaffe, snart dags at gå och borsta tänder coh skutsa till skolan och sedan vidare till jobbet!

Tänk om man fick sitta här hela dagen- ute snöar det- och ha det lungt och skönt framför datortn Oskyldig

flikkan77
0

Ny dag med plats för nya misstag. Flört Misstag tänkte jag visserligen försöka låtabli att göra men en ny dag är det i alla fall. Snöat har det gjort med, lite pudervitt och Lillaskruttan är superglad och vill ut hela tiden. Att en hund kan ha sån koll på snö!

AnnaCecilia
0

God morgon från ett dimmigt Göteborg! Idag känns det inte det minsta vårlikt,Brrrr.

Molana, tänker på dig, måste var dötrist att ligga på sjukhus! Tur att du har en dator och "trevligt sällskap".Glad

Nenna, har du vaknat?!Skrattande

nenna31
0

AnnaCecilia

Visst är jag vaken Glad..vaknade redan 5.30…så har varit uppe en stund…var tvungen att göra lite annat innan jag fastnade här….Glad

Nu är jag här….morning på er alla

Maja2
0

Goodmorning

Här i bygdsiljum kan man undra om det ska hinna bli snöfritt under sommaren överhuvudtaget. MYCKET snö som ska bort.

Avnjuter precis en kopp kaffe med äggmjölk Skrattande

B-Maria
0

Vaknade till ett totalt igensnöat vinterlandskap igen, så idag måste det skottas och få bort snön på bilen då det är dags att jobba imorgon igen.

Tur att jag hann tvätta fönstren i vardagsrummet igår och skifta gardiner.

Snart dags för frukost som blir bacon-ost-omelett.

Lev i nuet.

AnnaCecilia
0

vad morgonpigg du är nenna! Jag vaknade ungefär den tiden också, men helt ofrivilligt.En panikslagen, försenad make som inte hittade passet. (vet fortfarande inte om han hann till flyget)

alltså, jag lovar, jag lever med världens största tidsoptimist!!Jag fattar inte hur han lyckas med att alltid komma försent.Snacka om att det är en egenskap som driver omgivningen till vansinne.Tror att han har traumatiserat den stackarn som han skulle hämta imorse.Jag vet att han var orolig redan igår..Jag har dock haft många år på mig att vänja mig(han är obotbar),så oftast tar jag det med jämnmod.Glad

nenna31
0

Vet inte om jag vill kalla det morgonpigg….Ler

Har svårt att sova…..har nervsmärtor i mina ben….så jag delar upp min sömn under dagen…sover middag oxå….Glad

AnnaCecilia- Har varit gift med en sån…..ler snett

Du har lika vackert namn som min dotter…..Glad

AnnaCecilia
0

Vill stolt meddela att jag har gått min promenad idag igen! Är hemma 1 v för att få ordning på min galopperande migrän.Så jag har massa kvalitetstid, härligt!Glad

Nenna, varför har du nervsmärtor i benen?låter hemskt, du berättar bara om du vill..sömnproblem är inte kul!

för att ge mannen upprättelse, han har mååånga goda sidor!Flört

Solpuss
0

Står på jobbet och väntar in min klass efter lunch. Idag äter jag inte pedagogiskt, så jag har en härlig lchf-matlåda att se fram emot. Glad

nenna31
0

AnnaCecilia - Mina nervsmärtor har jag fått efter två diskbråcksoperationer….Blev med andra ord mycket sämre efter op.

- Men börjar lära mig och acceptera min situation…till viss del Förvånad

Jo tror säkert din man har många goda sidor ….hade min oxå…Ler

nenna31
0

Lunchdax…….see you…

AnnaCecilia
0

Usch ja, det gäller att anpassa sig.Men livet innehåller så mycket glädje och skojigheter ändå,så det gäller att försöka vara positiv!

undrar var alla är idag?! på jobbet kanske..Solpuss är ju det iallafall.Jag tycker lunchen låter jättepedagogisk!(för dig alltsåFlört)

almera
0

sitter här och läser alla trevliga inlägg ska snart åka till stan och växla pengar ska åka till thailand på tisdag får se hur vikten är efter en månad där

mamski
0

Och här i min lilla by så är vi omgivna av "födslar och dödslar". I lördags föddes 9 schnauzervalpar, 4 hanar och 5 tikar, hos oss (vi har kennel). Igår måndag höll vi på att förlora två av dem, men som genom ett mirakel överlevde de!

Igår kväll gick jag och min mamma till vår granne för att trösta henne i sorgen efter hennes 14-årige sonson som dog i lördags (alltså under tiden valparna föddes) bara några mil härifrån i en skoterolycka. Han var passagerare men föll av skotern, blev lite lätt påkörd av en kompis men klarade sig inte. Så tragiskt! Vi känner hela familjen, alla föräldrar och kusiner till pojken, så det berör oss också. Vi känner också de ungdomar som var med vid dödsolyckan och lider med dem i deras chock.

Imorse när jag gick in till valparna låg en hanvalp död och stel på sidan om. Sånt som händer, men ändå lika tråkigt.

Var bara tvungen att skriva av mig lite.

Cissit
0

Jag är nästan alltid online, loggar aldrig ut och är i närheten av datorn mest hela tiden….

#89 Usch vad hemskt! Styrkekramar härifrån! Tur att ni har massa andra söta valpar att trösta er med, visst är det svårt att fortsätta vara ledsen när man ser de små liven? :)

Thyra4
0

Så blev jag sittande här igen… Har varit iväg på Skrivarkurs på fm. Jag skriver om mitt liv, har kommit till skoltiden. Väldigt vad minnen som kommer upp till ytan, bara man börjar rota lite. Vi är några stycken och vi delar med oss hela tiden av det vi vill. Gör lite anteckningar under tiden och skriven sen på datorn. Barn och barnbarn kanske uppskattar det när de blir äldre. Ju äldre man blir, ju viktigare med rötterna.

Här snöar det idag men det är plusgrader, så slaskigt är det. Snön ligger på alla träd och buskar, så innifrån är det ganska fint.

Nu skall jag gå ut i min verkstad och börja jobba. Försörja mig måste jag ju, även om tiden kan gå åt till annat.

Ha det bra alla…

Cissit
0

Jag är lite småsur på snön faktiskt, jag skulle ut och göra en fotouppgift till en fotokurs jag tar….skulle fota bilar som rör sig och det går inget bra i det här vädret….har bara idag och imorrn på mig och sen ska jag hinna framkalla fotona innan torsdag. Har legat sjuk och inte orkat ta tag i det tidigare i veckan :(

Margareta
0

Hjälp vad mycket snö det har kommit bara idag - vi är helt insnöade innan plogbilen kommer. Det är 2mil ner till samhället och man kör inte om man måste.

Cissit
0

Ja, här i sthlm är man ju inte van vid så mkt snö heller känns det som, men det var åtminstone ett par decimeter på bron nu…och det har kommit idag sen maken gick till jobbet imorse…

molana
0

Har gått och våndas hela dagen sedan ronden gick och läkaren sa att det kan bli uppskjutet min Uppsalaresa i morgon på grund av att magsjukan går här igen.

Men nu 15,30 så fick jag besked att jag reser.Uppsala nästa.Skrattande

AnnaCecilia
0

mamski, fy vad hemskt att höra om olyckan!jag förstår att du vill skriva av dig.många varma tankar från mig!Gråter

hundvalpar! Jag är så sugen på en hundTungan utemen jag får nöja mig med grannens katt..alla jobbar/skolan hela dagarna. så det känns svårt att ha tid.

Cissit, vad kul att se dig!Kände att du peppade mig så bra på min tråd.har du någon egen tråd?

Emea67
0

Här snöar det ockå och våran lilla schyffel har frusit fast Rynkar på näsan surfar lite och äter en snabb middag innan det är dax att skutsa sonen till min kompis och sedan är det föräldrarmöte.

Inte mycket tid för KiF i dag men fått levermousse gjort + coleslaw, sonen har läst läsläxan + att vi hann en omgång Fia med knuff, jag vann Skrattande och jag har tagit hand om mina orkideer.

Cissit
0

AnnaCecilia - Vad kul att höra! Jag har inte kommit så långt att jag startat en egen tråd, tycker jag har fått så bra hjälp genom alla andra trådar, men det kanske kommer :)

Just nu sitter jag och klurar på middag, är gräsänka ikväll och då brukar jag aldrig orka göra något jätteseriös matlagning, känns liksom lite trist bara till sig själv. Däremot brukar jag äta gott….men idag kommer jag inte på vad och hungern kommer krypandes…

Isa56
0

Och här börjar våren slänga ut lite trevare. Var tvungen att köra inom affären och köpa ägg och grådde och sen tanka bilen innan jag kunde köra hem. Har ätit och nu är jag trött, vill bara sitta här och läsa.Glad

Sassa60
0

Är i perioder online men just nu är jag arbetslös och då kan jag unna mig att bara låta datorn vara på och glutta när jag vill.

Har nyss avslutat middagen bestående av kokospannkakor. Blev jättemätt.

Nån vår syns inte här i Jämtland ännu. Just nu är det fortfarande massor med snö och det är - 4 grader.

Nu är det Tvnyhetsdags!!

Tvillingsyster
0

Molana, det måste vara riktigt roligt för dig att få komma hem från sjukhuset. 1982 opererades jag och fick stanna i sjukhuset i tio dagar. O vad jag längtade hem fast jag var ensamstående då. Mest längtade jag efter friheten att få göra och vara som jag ville. Grattis Skrattande

Har börjat räkna intagen mat i kalorier också eftersom viktminskningen har stannat av. Har börjat äta ca 1000 kcal mer/dag. Uh vad jobbigt………

molana
0

#101     Jag har väntat att få komma till Uppsala för operation i flera månader.Fick infektion i blodet och har haft dropp i 4 veckor mot den.

På fredag natt började rumskompisen kräkas och jag blev flyttad till ett annat rum på morgonen.Har klarat mig från magsjukan i 6 veckor nu.Så du förstår nog att jag är glad att få komma dit och bli opererad så jag kan leva normalt igen.    Skrattande

AnnaCecilia
0

god natt!Glad

greensis
0

Sitter upp med en temugg och en tallrik matrester (gryta på högrev med blandsallad & creme fraiche till) så att barnen hör att de inte är övergivna när de ligger för att SOMNA!

Fabricati diem, pvnc!

Emea67
0

Godmorgon Skrattande kom upp lite tidigare i dag så här är jag en stund.

AnnaCecilia
0

God morgon!Ska på läkarbesök om en stund.Känns alltid lite oroligt..

nenna31
0

Morning……Glad

Tvättdag idag….men är ju ensam så det blir inte så mycket….

Hänger nog här till o från idag……..Flört

Cissit
0

AnnaCecilia, varför orolig för läkarbesöket? :/ Hoppas det går bra! Berätta gärna när du kommer hem igen!

Cissit
0

Nenna - Jag tvättar också idag, fast jag har egen maskin så det är inte så mkt jobb…ska ut och göra en fotouppgift till en fotokurs jag går, men är sur över att det snöar, idag igen! Det förstör lite….men men, man rår ju inte på vädret :)

greensis
0

Tittar förbi på lunchen…

Fabricati diem, pvnc!

nenna31
0

Nu blir det lunch och en tupplur…..Glad

flikkan77
0

Har gått en runda på 1 timme och 27 minuter idag, superskönt! Är dock lite rädd att det blev i längsta laget för gammelvovvan, hon verkade lite trött den sista kilometern… eller så var hon sur för att hon inte fick på mitt på gatan. Hon tycker inte om att vara inträngd ute i vägrenen.

tjej39p
0

Jepp är online men sitter och letar som en idiot efter en länk som jag trodde jag hade sparat ner,,,,där man kollade bmi,,,kclarförbrukning,,protein osv osv, någons hemsida (som var länkad) som började med M, å jag letar som en tok och inget finner jag Skrikandes

Isa56
0

"113 http://www.markazits.com/diet/bmi.php Den här kanske?

God eftermiddag alla, nyss hemkommen från jobb.Skrattande

tjej39p
0

/me pussar och kramar om Isa56 Skrattande rent ut sagt skitglad,,, jippiee!!

tjej39p
0

TickTack Isa56  Precis den jag letade efter här på forumet.

Isa56
0

Skrattande Kul att kunna hjälpa till lite.

AnnaCecilia
0

Hej allihopa igen!

Cissit, det gick bra hos läkaren. jag börjar ju om på ruta 1, alltså vårdcentralen.Har gått på migränkliniken i 10 år,men dom har lagt ner!(6000 patienter..)Läkaren var förstående, även om jag inte tror han har någon direkt koll..Får i allafall vara hemma 3 veckor för att vila upp mig, och "bryta" anfallen.Känns braGlad

På tal om tvätt, jag har strukit 33 skjortor nu..inte undra på att man får huvudvärk..Skrikandes

Det känns verkligen att vi bor i ett avlångt land!här är återigen lite vår i luften!

nenna31
0

Snabbkoll!!

AnnaCecilia-Skönt att det gick bra hos läkaren…

33 Skjortor……hmm….antar att det är mannens….ler

AnnaCecilia
0

Tack nenna!hoppas din dag varit bra också!Glad

När det gäller skjortor..misslyckad uppfostran av både söner o man.jag får ta igen det på något annat sättFlört

AnnaCecilia
0

greensis läste på din sida,kul!hur hinner du med allt?Glad

greensis
0

#121 Jag lever enligt devisen: **Dygnet har bara 28 timmar.
**Och sedan prioriterar jag ned en massa saker som andra verkar tycka vara viktigt. Grundtesen är att aldrig göra saker för att andra utomstående "förväntar sig" att man "borde."

Kul att du gillade min sida - där brukar det dyka upp allt möjligt i ingen speciell ordning.

Fabricati diem, pvnc!

AnnaCecilia
0

Jag kommer nog att kolla in lite då och då,fattade det som att du gillar böcker,det gör jag också!

greensis
0

#123 Livet utan böcker är knappt värt att leva. Eller för att citera Usenet alt.fan.pratchett "May I have your book collection's hand in marriage."

Jag läser det mesta av allting, utom moderna biografier och deckare, och mest på engelska.

Fabricati diem, pvnc!

Cissit
0

AnnaCecilia - Vad skönt att det gick bra hos läkaren och att han/hon tog dig på allvar. Bra att du får vara hemma och vila upp dig ett tag så du kan bryta den onda cirkeln, men du måste ju vila också så nu är det slut på skjortstrykningen! ;P

AnnaCecilia
0

Ja,jag vet..det sitter en liten städdjävul på min axel och skriker av förtjusning,jaaa nu kan vi STORSTÄDA,fixa tomten,städa garderober,putsa,feja…..hela 3 veckor.

Men jag SKA motstå..jag lånade en qigongbok o dvd av mamma.Meditaiton, stavgång,bra böcker o Kif får det bli!Skrattande

Fnissade lite åt att du inte gillar silverfiskar,jag tycker de ser ut som små söta sälar!Glad

nenna31
0

Snabbkoll idag igen….Obestämd

Har för lite tid att vara här …suck….och värre blir det ska börja arbetsträna på måndagGladRynkar på näsan

Dubbla budskap….ler

AnnaCecilia
0

Tittar in på snabbkoll!Glad

Cissit
0

AnnaCecilia - Du måste ha livlig fantasi som tycker att de ser ut som söta sälar! Å andra sidan kanske jag har livlig fantasi som ser dem som läskiga monster fast de egentligen är rätt ofarliga :P

Isa56
0

Hej allaGlad Nu är jag hemma.

molana
0

Hej alla.

Nu är jag i Gävle igen.En natt i Uppsala blev det.Dom lovade inte men kan bli operation omk. påsk.

Så ny väntan igen då.   Skrattande

Babz
0

Hej, hej!

Är inne på en liten snabbtitt. Hoppas, hoppas, molana att det blir av med operationen och att allt går bra!!!

Tyskt ordspråk

AnnaCecilia
0

Hej alla!

Jag tror varenda snömoln varit över Göteborg idag och släppt snö!Rena rama fjällen..Blir intressant när bilen ska grävas fram imorgon..Glad

Isa56
0

#133 Du hittar kanske en annan bil istället.Flört

AnnaCecilia
0

Ha,ha, hoppas det inte är en cabbe bara..Skrattande

bigfatmama
0

Se bara till att nycklarna passarGlad

Margareta
0

Nu går jag till sängs - sov gott

Tvillingsyster
0

Ibland passar dem i fel bilar. Skrattande Sov gott

Emea67
0

Godmorgon!

Frukost och KiF dax innan jobbet Skrattande

greensis
0

Idag hinner jag nog skriva lite i min blogg, för jag har äntligen lyckats frigöra mitt skrivbord tillräckligt så att jag kan få vara hemma och vårda min förkylning. (37,5 trots fulldos alvedon i flera dagar OCH hård/djup hosta med gula klumpar…)

Fabricati diem, pvnc!

Emea67
0

Krya på dig greensis

nenna31
0

Morning…Glad

Sabbkoll …innan dammsugaren åker fram…..

greensis….låter jobbigt ….krya på digFlört

HarrietKiara
0

Jag är online, på jobbet så jag ploppar in och ut lite då och då. Glad

Love my Kelpie!

Solpuss
0

Ska just gå upp på personalrummet för en fredagsfika. Enda gången i veckan som jag kan bli aningens sugen på bröd. Det brukar dock gå över så fort jag fått i mig en ostskiva eller två. Tungan ute

Fredagen den trettonde drabbade mig med en rejäl splash då jag tappade en full kaffekopp i stengolvet på väg till mitt klassrum…

Ha en härlig dag, alla kloka kif:are!

*solpussar glatt*

nenna31
0

Menar givetvis snabbkoll…inte sabbkoll……Skäms

vill inte sabba…….Oskyldig

AnnaCecilia
0

Åh, vad trevligta att titta in o höra av alla!GladJag skymtar en liten svart bil under snöhögen idag, så det är nog min..Ska bara lyckas fylla på olja, hur man nu gör..

greensis, krya på dig!det är inte så dumt att få en dag hemma.

hade tappat ½ kilo imorse,HURRA!! Att så lite kan göra en så glad!SkrattandeTänkte faktiskt deppiga tankar igår, med min ständiga huvudvärk så kanske jag måste äta kolhydrater, plus att inget hänt på vågen de senaste veckorna.men nu känns det bättre!

greensis
0

Ja, sjuknärvaro på jobbet kan faktiskt också vara ett problem.

Har tillbringat förmiddagen under ett duntäcke på soffan med en rimligt oanständig fantasy-bok…Skäms Lever på te och hostmedicin.

Fabricati diem, pvnc!

mejram
0

Hej alla. Tar min lunchpaus i soffan framför KiF och Rachael Ray :-) Undrar hur länge jag kan fortsätta med det. 8-månaderskillen är måttligt intresserad att ligga still i soffan. Och inte är det så pedagogiskt om jag ska lära honom äta. Obestämd

Nåja, tidigare rensade jag ut tre par byxor ur garderoben som blivit alldeles för stora, sånt är kul!Skrattande

greensis
0

#148 Grattis till byxorna.

Och grattis till perioden när man försöker göra rättstavade inlägg på nätet med ett krälande ättelägg i knäet.Flört

Fabricati diem, pvnc!

mejram
0

#148 Ja, man blir rätt duktig på att skriva med bara vänster hand. Och tack och lov för fjärrkontroller, de kan sysselsätta en bebis i många minuter. :-)

Cissit
0

Godmiddag gott folk! Här har ni en trött och groggy cissi, har sovit jättedåligt inatt för jag har haft så ont (min fibromyalgi som spökar)fick proppa i mig massa starka värktabletter men det funkade inget bra, däremot känner jag mig väldigt groggy nu… Däremot så hade jag en bra dag igår för jag vägde och mätte mig och hade gått ner 0,6 kilo och flera centimetrar lite här och var sen förra veckan! Det går hela tiden åt rätt håll och jag är så nöjd :)

AnnaCecilia
0

Härligt Cissit! till minskningen alltsåSkrattandeTråkigt med värk!Men har du märkt någon förbättring av kosten?

mejram, grattis till dig också!ser fram emot att kunna rensa bort för stora kläder, jag också.känns som om det varit åt andra hållet i flera år..Ska bli spännande när man tar fram fjolårets shorts o liknande,,hoppas, hoppas…Flört

Emea67
0

Tittar in lite snabbt!

Grattis till alla som gått ner i vikt!

Håller på att baka till imorgon då släkten kommer och ska fira dottern som fyllt 11 år. Sitter och pustar ut en stund Glad

greensis
0

Fått så jättebra brev i lådan att jag glömt att jag är tokförkyld.

Fabricati diem, pvnc!

nenna31
0

Morsning korsnig….smygtittar lite….Flörtnjuter av en kopp kaffe med vispgrädde i …mums

Melindrea
0

Gäsp. Försöker ta igen mig från gårdagens bankett (och arbete innan). Har precis vilat på min spikmatta en stund.

Maggan71
0

Sitter med tröja, mössa och halsduk (Leksands förstås!) och väntar på matchen som börjar på tv4sport vid sju. Skrattande

MariaTherese
0

Håller tummarna.

Vi i Västerbotten har viktig match i morrn Glad

nenna31
0

Maggan71 …..trodde du var sjuk…..skönt att det bara var en match du skulle se på…..Glad

Emea67
0

Inne en stund igen!

Sparar resten av bakningen till imorgon, färskare är alltid godare Flört

Revbenspjäll i ugnen, ett gals vitt och KiF iväntan på att Så ska det låta ska börja + lite revbenspjäll Tungan ute

Näpp nu ska jag surfa vidare och läsa lite Glad

Maggan71
0

nenna31 #159: *skrattar* Inte alls sjuk. Men det är inte "bara" en match - det är kvalseriens första! Viktigt och spännande! 1-0 till hemmalaget hittills! Skrattande

nenna31
0

Maggan….ler bara ler…..

Linköping…….ler

Maja2
0

Jag är Skellefteå AIK - supporter, och sambon Leksands-fan. Han sitter nu i matchtröja å allt …. själv spar jag rösten tills i morrn….

Cissit
0

AnnaCecilia - Jag har bara ätit lchf i 6 veckor så det är nog lite snart att säga nått, har inte märkt någon effekt på värken, däremot har magen blivit jättemycket bättre =mindre ont! Jag känner mig också lite piggare och tycker att mina eksem blivit bättre, så jag håller bara tummarna för att jag är en av dem som blir bättre i min värk också!

Tvillingsyster
0

Men mejram, det är vääärldens enklaste sak att skriva med vänster hand. Jag har kunnat det i över 50 år.

Maken och jag har varit i Jönköping under dagen och shoppat lite…. skönt med en biltur ibland lite längre bort……..

Kan avslöja att jag är inte supporter till något lag…….. jag gillar väva och måla i olja istället…….. målar mest personporträtt…….

tjej39p
0

Jepp är online,,,,men är väl rätt så ensam om det vid den här tidpunkten *suck*

Isa56
0

Nu är jag online. GodmorgonGlad

nenna31
0

Jag är oxå online ……..kollar runt lite……måste handla idag …slut på grädde,ost…..mm….

greensis
0

Stor veckohandling, dotter ska på kalas, kört ut ungarna i pulkabacken tvärs över gatan, för snön lär vara borta på måndag.

Någonstans i smeten bör jag hinna städa, fixa disken, skriva en affärsplan, utreda en teoretiskt mystisk kontering, maila min kusin, beställa varor till KiF-kryssningen, sortera tvätten och vårda min förkylning.

Blä! Dygnet har bara 28 timmar…

Fabricati diem, pvnc!

HarrietKiara
0

Är online och har lagt in en viktminskning på 1,3 kg på en vecka i bloggen. Skrattande

Love my Kelpie!

nenna31
0

HarrietKiara- Grattis….

Ha en bra dag …Glad

HarrietKiara
0

#171 Tack! Skrattande

Love my Kelpie!

AnnaCecilia
0

Vaknade med huvudvärk,blä!

F.ö ser jag fram emot en trevlig lördag, önskar er alla det samma.

grattis harrietKiara!Glad

Maja2
0

En timme kvar till hockeyn…..

Grattis HarrietKiara!

nenna31
0

Tittar in en stund…..allt bra med er alla???Flört

AnnaCecilia
0

hej nenna!

Allt är bra, men jag har skrivit i min tråd o ingen svarar..Rynkar på näsan

jag misstänker att jag ställer för konstiga frågor..men ,men, som sagt annars är det bra.Det blir räkor till melodifestivalen ikväll. stilla o lugnt i tvsoffanGlad

nenna31
0

AnnaCecilia- Trist att ingen ser din tråd….kanske tar lite tid, beror nog på vilka som är online…..

En väninna kommer och vi ska se melodifestivalen, dricka vin och babbla….Glad

greensis
0

3176 Jag var in och kommenterade i din övergivna tråd!

Fabricati diem, pvnc!

AnnaCecilia
0

Tack!!!Skrattande

HarrietKiara
0

Tackar för grattisarna. Skönt att det börjar röra sig neråt nu efter fyra mån med lchf Skrattande

Love my Kelpie!

Isa56
0

#180  Sitter här och läser och gläds med dig. GrattisSkrattande

AnnaCecilia
0

har precis uppdaterat min göör tråkiga sida och skrivit lite mer om mig själv! om någon är intresserad..Flört jag önskar alla en trevlig kväll!

Tvillingsyster
0

Har ätit för mycket fett idag….. nu tror jag att man kan må illa av fett Skrikandes ……… Malena Ernman vann eurovisionen…… vilken dag

greensis
0

Då slipper vi i alla fall skämmas nyllet av oss i Moskva i maj. Oskyldig

Fabricati diem, pvnc!

Tvillingsyster
0

Menar förstås melodifestivalen

AnnaCecilia
0

jag röstade på henne!Glad

greensis
0

#185 ??? Ja, det menade jag också. Jag har plågat mig igenom två timmar med Melodifestivalen och konstaterat att Malena eller vad hon heter åtminstone är proffsig och kan sjunga, oavsett vad man tycker om låten och dess vinstmöjligheter.

Det var många många låtar där som hörde hemma på en radioskvalkanal men knappast på Eurovision(som går i Moskva i år).

Fabricati diem, pvnc!

Isa56
0

Nu släcker jag ner och går till kojs. Godnatt och sov gottGlad

Thyra4
0

Ang Melodifestivalen, så var jag helt nöjd.

Har varit på mammas grav idag. Hon skulle ha fyllt 99 år. När hon fyllde 95 år, så bakade vi tillsammans kakorna till kaffekalaset, sen gick hon bort i sept 2005. SAKNAR HENNE.

Jag har just nu sålt min mammas 50-talsklänning, min 60-talsklänning och ett par 70-tals sammetsbyxor på Tradera. En del slantar, som kommer att samlas till semestern på Rodos.

Isa56
0

godmorgon alla.

Isa56
0

Tjall med internet.Obestämd

thomsen
0

Sitter här och väntar på att dottern ska behaga att vakna så att vi kan äta frukost tillsammans. Tror mig höra små livstecken… Bra! För min mage börjar kurra så smått.

bettin65
0

Kul tråd inte hittat den förren nu

Brukar vara online mycket men när sonen är hemma så tar han oftas över datorn så då får vi slåss om den.

Sen jag hittade iFokus alla sidor tycker jag det har blivit enormt kul att vara online.

Har ätit LCHF sedan i början av januari men kanske inte helt strikt i börja eftersom det tog ett tag att komma in i .

men nu funkar det bra 7,5 kilo mindre

Ha en fin dag alla………….

greensis
0

Har roat med med att klippa in knäppa Uoutube-musikklipp på min blogg. Metallica på harpa, Lordi (Hard Rock Halleluja) för manskör och Stairway to Heaven för stråkar.

När ska jag bli som alla andra?Flört

Fabricati diem, pvnc!

HarrietKiara
0

Ny dag och åter online Glad

Love my Kelpie!

Margareta
0

Jag finns också här någonstans - men jag städar hela dagen.

Vi får celebert besök på onsdag (Annika D) och tänkte jaga bort dammråttorna innan dess. Konstigt nog tar inte katterna dem.

HarrietKiara
0

#196 Mina katter är också kräsna när det kommer till dammråttor. Trodde de tog alla sorter. Obestämd

Love my Kelpie!

AnnaCecilia
0

God morgon alla!

bettin65, du måste vara jättenöjd,7,5 kg,grattis! Jag blir lite avundsjuk..

Jag har inga katter, men 17 åringen påpekade att det var dammråttor bakom soffan..Jag övar mig på att inte städa ihjäl mig, får se hur länge jag står emot..

greensis, ska genast in o avnjuta musiken, precis min smak!Skrattande

Solpuss
0

Tittar in och söker lite pepp.

Min mamma har just kört härifrån efter en helg av ifrågasättande.

Rynkar på näsan

AnnaCecilia
0

Hej solpuss!

Det värsta med mammor är att det betyder så mycket vad dom tycker! man kan bli så frustreradSkrikandes

Men! därför har du oss här! mammor har faktiskt vissa begränsingar. är det så att hon tycker kosten verkar onyttig?eller vad? det här är ju faktiskt något som funkar, du går ner vikt och mår enligt de flesta bättre! Nä, skaka av dig morsan och läs runt lite så du blir peppad!Glad

Solpuss
0

Tack, AnnaCecilia!

Mamma är övertygad om att fett=hjärtsnörp.

Redan när jag var liten var det lättmjölk och lätt&lagom som gällde. *suck*

Fortsätter läsa runt lite, känner mig aningen bättre nu. :o)

*kram*

nenna31
0

Svänger in en sväng jag oxå……Flört

Tycker det är jätte kul att så många kollar in på tråden….Skrattande

Man blir alltid peppad när man läser runt……ska kolla på tv lite ….reprisdag idag på 5:an Glad

AnnaCecilia
0

Hej nenna, vad kollar du på då?

Har varit på promenadGladoch som belöning ätit yogurt/grädde med färska hallon, och ekologisk vanilj. Livet är underbart! Kommer aldrig sluta med LCHF(har sagt det förut, men tål att sägas igen!)

kokar "salta biten" på spisen.Hur gammaldags som helst, men gudomligt gott. Till detta blir det potatismos, rotmos o blomkålsmos. Lite krångligt, men alla vill ha sin favorit, så det är det värt!Skrattande

nenna31
0

På tv blir det inte mycket kan inte slita mig härifrån…..Glad

På forumet blir det allt möjligt….

Försöker oxå fixa med lite ätbart, laddar kylen med mat som jag kan äta under veckan…..Börjar  ju ett nytt äventyr i morgon….arbetsträningen,. 

Har en föraning om att det blir rätt tufft……så bäst att vara förberädd

AnnaCecilia
0

Ska du arbetsträna med sådant du jobbat med innan eller är det något nytt? Jag förstår att det är pirrigt! Har du varit hemma länge?

Du svarar bara om du vill!Glad

nenna31
0

Ska arbetsträna inom föreningslivet….inget nytt,…. men arbetade som undersköterska innan operationerna…..har varit hemma i 2,5 år…..

Sindri
0

Tack Greensis för musiktipsen!!! Häftigt! Jag gillar hårdrock. Har mailat till alla barnen, varav ett faktiskt har byggt ihop sin egen harpa (Från byggsats alltså - men ändå!).

bettin65
0

# 198 ja jag är jätte nöjd men jag har mycket kvar så än är målet långt bortaSkrattande

sitter nu och tar det lungt framför datan städat ca 2 timmar

helt slut i  kroppen efter allt, min värkande kropp vill inte mer så jag hoppar över resten tillsvidare

Solpuss
0

Tillbaka efter att ha roat mig med tv-spel ett tag. :o)

Köpte ett wii till familjen i julklapp, och tycker att det är jättekul! Cool

Nu ska jag väl ta tag i kvällsmaten. Vet inte riktigt vad det blir än, men familjen vill ha rostmackor (det får de "aldrig" längre *ler*), så jag ska nog mumsa goda ostar med andra goda ostar och smör på.

thomsen
0

Inne en kortis medan jag lagar mat. Dottern beställde hamburgare med pommes. Till mig och maken blir det brödlösa hamburgare med cole slaw.

nenna31
0

Ska göra lite anat en stund…återkommer …..Glad

AnnaCecilia
0

nenna, jag förstår att det känns som du har en tuff tid framför dig! hoppas det går bra imorgon!

Numera slåss maken o jag om datorn. Han undrar vad jag sysslar med, fattar inte varför jag vill sitta här hela tiden..Glad

greensis
0

#207 Jag har även sett Metallica för stråkar… men det hade blivit lite mycket på raken att lägga in allting på en gång. När jag tryckt in lite lästips blir det mer musik. Knasig, men musik.

Tillbaka från simträningen… samma visa varje söndag.Flört

Fabricati diem, pvnc!

Tvillingsyster
0

Min lillebror gillade Metallica på 80-talet…… vet inte om han gillar fortfarande………. antagligen.

Nenna, önskar verkligen lycka till imorgon…….. Glad

Margareta
0

Vi har varit och storhandlat inför veckan - den kommer att bli körig.

I morgonförmiddag har jag möte med chefen (rektor på skolan där jag jobbar) och behöver förbereda en del innan. När arbetsdagen är slut är det några småsaker att handla.

På tisdag åker jag och förhoppningsvis min yngsta dotter (om hon får ledigt från en redovisning i skolan) X2000 till Sundsvall och hämtar en kattunge. Vi är inte tillbaka förrän sent på kvällen.

På onsdag jobbar jag hemifrån fram till lunch - sen är det dags att hämta Annika D vid tåget, hon skall föreläsa här på kvällen (Vuxenskolan arrangerar).

På torsdag-fredag jobbar jag hemifrån och håller Annika sällskap.

På lördag är det Västeråskonferensen och då får vi åka tidigt om vi skall vara där till 8. Det är tre mil till Brommaplan från där jag bor.

Det skall bli jätteroligt att ha Annika här igen och ni får gärna komma med tips om vad vi skall göra för att underhålla er på bästa sätt. Hon skall blogga och vila och jag skall jobba, men nåt kul borde vi väl kunna hitta på.

Skrattande

AnnaCecilia
0

Körig, men rolig vecka verkar det som!Glad

nenna31
0

Tack för ert stöd ang. min arb.träning…….Glad det värmer…

nenna31
0

Givetvis allt annat stöd oxå…..ler

nähä….nu ropar sängen…dax att sova nattnatt

greensis
0

Nu har min blogg/medlemssida "ätit" ett och samma inlägg två gånger - vad är det för anstötligt med en recension av French Women Don't Sleep Alone och att jag tänkte börja köpa matchande underkläder???

Nu får bloggandet anstå till morgondagen, min varma säng hojtar om att den känner sig ensam och övergiven

Fabricati diem, pvnc!

Thyra4
0

Har sett Beck nu och går och lägger mej och hoppas att vågen visar något minus i morgon(för ovanlighetens skull)

Isa56
0

Ska också gå och knyta mig. Har bara retats lite i OT-tävlingenOskyldig

Natti natti

bettin65
0

År online men växlar från Forum till Forum finns så många intressanta sidor här på ifokus

HarrietKiara
0

Ny dag, åter online fast från jobbet nu. Hoppar in och ut hela dagen som vanligt. Glad

Love my Kelpie!

Emea67
0

God morgon allihopa!

Är det bara jag som är morgonpigg en måndag Flört

Ska surfa lite en stund innan det är dags att åka till skola och jobb!

Ha en trevlig dag!

Isa56
0

Godmorgon, sitter här lite till och från, jobbar eftermiddag.

bettin65
0

Är online en liten stund…………

Maja2
0

gomorron allihop. Sitter med kaffe/äggmjölk och hoppas att det spricker upp och blir sol idag åxå.

Solpuss
0

Solpussen är hemma och vabbar i dag.

Aldrig populärt med chefen och jobbet, särskilt inte en måndag. Men vad göra? Mannen har jobbat natt och det är de två minsta (4 och 7) som är febriga.

Försöker njuta av en extra dag hemma, men det vill sig inte riktigt. Huvudvärk. :o( …och barnen är piggare redan, vilket innebär att de klättrar lite på väggarna mellan soffvila och tv-tittande.

Håhåjaja.

Nåja. Jag sitter ju här med er, och smuttar på min äggmjölk.

Våren är på antågande och snart kan vi "flyttta ut" i uterummet! :o)

B-Maria
0

Online. Av och till hela dagen som vanligt när jag är hemma.

Frukosten är intagen, äggakaka efter recept som jag hittat här ifokus är jättemätt, kunde inte äta hela.

Lev i nuet.

nenna31
0

Tittar in …för att utgå snart …tyvärr…..ska ju arbetsträna…….återkommer och berättar mera….

greensis
0

Tittar förbi på lunchen

Fabricati diem, pvnc!

Solpuss
0

Har just ätit lunch.

Omelett på tre ägg, stekt i massor med gott smör, toppad med riven Boxholms Carolineost (lagrad gräddost - bättre blir det knappt!).

Inte så mycket mat, kanske, men det behövs inte mer när dagen tillbringas framför datorn/i soffan. Tungan ute

AnnaCecilia
0

Hej alla vänner!

Har tvingat mig att göra nödvändigheter under dagen(är inte klar, suck..). Men ska sätta mig här i e.mGlad

nenna31
0

Nu sitter jag här en stund igen ….Glad

Arbetsträningen gick bra …blev mest prat ….kommer tillsvidare inte ha några fasta uppgifter utan vi ska känna oss fram och se vad som passar bäst…En förening har ju varierande uppgifter….men det blir nog bra….blir enda tjejen…Obestämdmen det göt inget…..

Happas alla har det bra…….vinkar

Solpuss
0

Välkommen tillbaka! :o)

Skönt att höra att du haft en bra dag.

Här doftar rimmat fläsk.

Hittade en stor bit till pinsamma priset 19.90 häromsistens. Passar utmärkt att slänga in i ugnen och sitta här när det lagas. :o)

Tillbehör i dag: blomkålsmos. *yummy*

AnnaCecilia
0

Har också ätit blomkålsmos o rimmad oxbringa, gårdagens..Men rimmat fläsk, hur ser det ut, är det som helt bacon? Jag är kass på fläskkött, blir oftast fläskfile.Tipsa mig gärna!

Har tänkt på dig idag nenna, härligt att det gått bra!Glad

Själv har jag tagit bort dammråttorna bakom soffan(kunde inte hålla mig längre) Bakat bullar till pappa, och varit social med mamma.Min mamma har en jättejobbig sjukdom som heter inklustionskroppsmyocit, den "äter upp" all muskulatur. hade aldrig hört talas om detta innan..den begränsar henne något otroligt, så det behövs lite pepp ibland.

Emea67
0

Japp en liten stund innan det är dags att hämta från scouterna! Hinner väl kicka på en eller två trådar!

nenna31
0

Blev inte mycket sittande här ikväll……telefonen har gått varm….riktigt trevligt det med ……nu ropar sängen..nattinatt

flikkan77
0

Jag är online!

Fast tänkt nog gå och sova igen, har varit vaken sen klockan 2 och börjar få ordning på hostande och snorandet igen. Hoppas att någon timmes sömn kan bota huvudvärken som alvedonen inte tar.

Maja2
0

gomorron everybody Skrattande

Emea67
0

gooodmooooorniiingggg! Glad

Isa56
0

Godmorgon.Skrattande

HarrietKiara
0

God morgon! Skrattande

Love my Kelpie!

nenna31
0

Morningmorning……Kyss

Nu hoppas jag att jag hinner sitta här en stund …..tänkte skriva lite i min blogg……

HarrietKiara……..hade en svart underbar labb för några år sedan…..skulle så gärna ha hund igen …men klarar inte en stor hund pga handikapp….hoppas på att det blir en liten hund inom en snar framtid…….

nenna31
0

Nu har jag skrivit i min blogg…….läs och kommentera gärna Flört

flikkan77
0

Kul att ni andra börjar vakna också!

Jag lyckades sova från klockan 5 till klockan 7 i alla fall. Nu dricker jag äggmjölk och äter c.f. uppvispad med ltie grädde och kryddad med vaniljpulver. Gott och lenande i halsen!

AnnaCecilia
0

God morgon alla, idag är det vår i Göteborg!Cool

Krya på dig flikkan! en tuff natt verkar det som..Glad

Ameelia
0

Hej på er. Jag tänkte fråga om någon har erfarenhet av att ta berocca el liknande? Sätter igång sug? Jag får för mig att jag blir väldigt hungrig och sugen på ngt ca 30-45 min efter att jag tagut det. Hmmm finns det ngt sätt att slippa detta?

flikkan77
0

Tack, AnnaCecilia! Ja, natten var inte helt angenäm, men så länge jag inte ligger ner så mår jag ändå rätt bra. Svårt att sova bara… Flört

Thyra4
0

Jag har varit online ett bra tag.

Det finns ju så mycket att surfa runt på. Går emellan datorn, stickmaskinen och köket och så ringde sonen nyss och berättade att han klarat Teoriprovet till buss. Uppkörning i nästa vecka i Stockholm. Sånt är kul.

Ska jag jobba nu då??

bettin65
0

tittar in en stund jag också ……..

Glorian
0

Hej alla, jag är ny här på iFokus, hittar inte så bra än men jag lär mig väl.

Började med LCHF i söndags och tycker det går skitbra, har varit GI-are en gång förrut, men tycker detta passa mig bättre.

Glad

AnnaCecilia
0

välkommen Glorian!Glad

Tvillingsyster
0

Välkommen Glorian!

Emea67
0

Japp kommer vara här e stund medans jag fixar i köket och lagar mat!

Välkommen hit Glorian!

Skrattande

B-Maria
0

I Stockholm är det också vår idag.

Välkommen Glorian!

Kul att kunna välkomna nya nu när jag är "gammal i gården". Skrev i min blogg första gången 17 februari. Firar idag en månad kan man säga.

Lev i nuet.

[Karro]
0

Tittar också förbi Glad

Jättefint väder har det blivit trots att det regnade hela förmiddagen Glad

Snart är det vååååååår

greensis
0

Tittar förbi innan nattningen.
Tokstressigt på jobbet. Insåg vid halv tre att jag inte ätit lunch - men lyckades skicka en löpare (som skulle äta semla) efter en baguette från ett fik.

Fick faktiskt inget sug - hade väl tömt varenda reserv jag hade, utan att varken bli grinig eller äta upp armstöden på kontorsstolen.Förvånad Så nu har jag ätit renskavsgryta med grädde, färsk spenat, coktailtomat och några gurkskivor och känner mig alldeles lagom.

Fabricati diem, pvnc!

Glorian
0

Tack ska ni ha alla. Jag är så väldigt inspirerad av allt jag läser om denna kosten. Har i kväll lagat köttfärsrulle somjag hittade recept på här och den var jättegod.

Här har också varit vår väder men har inte kunnat gå min promenad idag pga ryggont, men är kanske bättre i mrogn så jag kan ta våra 2 cavalierer en skogsrunda. Nu är det dags för en god kopp te.

AnnaCecilia
0

God natt alla!

Imorgon börjar jag en smalare LCHFväg att gå..har insett att jag äter på tok för mycket kolhydrater, snyft!!Så hej då mjölk produkter o in med äggmjölk(blä..) ni får gärna önska mig lycka till..

Tvillingsyster
0

Vi har också ätit spenat fast med kycklinglever och blomkål…… det var gott och mättande.

God natt allihopa! Glad

greensis
0

Godnatt kamrater

Har uppdaterat matlådan så att jag i alla fall ska ha krubb med mig och slippa leva på mameluckerna i morgon.

(Mameluckerna är isoleringen jag har utanpå musklerna från övredelen av höften ned till knäna - som varma knälånga yllebyxor ungefär)

Fabricati diem, pvnc!

thomsen
0

Godmorgon alla Kifare!

En liten stund till här och sen bär det av till jobb. Verkar bli en underbart solig dag här i Skåne och jag vill verkligen inte slösa bort den på att behöva sitta inomhus och jobba.

Isa56
0

Godmorgon, ser verkligen ut att bli fint väder. Ser på bilrutan att det varit frost inatt.

flikkan77
0

Hittade tre små maskrosblad i en rabatt. Snart är det sommar!! Skrattande

nenna31
0

Morning morning……solen skiner och har en ledig dag …..

Undra vad man ska göra idag ?….ler….jo har flera viktiga telesamtal att ringa idag……

Men väntar på reportaget på Tv 1…. ca. 07.15….om fett……

Glorian
0

Godmorgon, här blir också en fin dag, min man kom precis in och sa han sett en hel del starar så nu är våren på G.

En fråga vad är äggmjölk som ni skriver om? Är ju ny så har inte uppfattat vad det är

Emea67
0

Godmorgon!

Här skiner solen oxå Skrattande snart dax för skolskuts och jobb.

Ha en bra dag!

Tryck här

och du kommer till tråden "Vi som väljer äggmjölk del 2" där kan du trycka dig till del 1 tråden och där kan du läsa mer + att jag tror att det finns länkat till ursprungs trådar… hittar d inte skriv här eller PM:a mig så ska jag hitta fram dem till dig Glad Hinner tyvärr inte nu måste gå och borsta tändernaTyst

Glorian
0

Tack tack nu ska jag göra en sats på fm……Flört

AnnaCecilia
0

God morgon!

Sitter med en kopp kaffe o äggmjölk, denna gången gick det bättre, ska nog kunna vänja mig..Glad

HarrietKiara
0

Online igen Glad

Love my Kelpie!

Chutney
0

Är online lite då och då :) Just nu uppenbarligen, men ska snart iväg på "shoppingtur" eller nåt. Egentligen vill jag inte för jag mår illa som f*n då migränen lurar idag igen (låg hela dagen igår, nästan och kräkits som en…) Men, jag måste ta prover idag för jag ska till hjärtläkaren den 25:e så jag gör det först så följer jag med sen hur långt jag orkar :p

Lär nog bli online mer idag, då jag gillar denna sajt mycket Skrattande

Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka.
Albert Einstein

AnnaCecilia
0

Hej Chutney, Stackars dig! Jag vet hur det känns, har själv jätteproblem m migrän.Men vad är det med hjärtat?

nenna31
0

Trevligt att du gillar sajten och välkommen …Glad

Trist att du mår så dåligt ….hoppas på bättring…..skickar lite bättringskramarFlört

nenna31
0

Nu är det dax att fixa lite lunch….falu i ugn…….på återseende….

Chutney
0

Tack, ja visst är det jobbigt :(

Hm, ja, vad är det inte med hjärtat höll jag på att säga. Lite kort (skrivet i efterhand, blev visst inte så kort..fniss), jag har haft 3 hjärtinfarkter - den första 2003 då jag gjorde en hjärtbypass. Sen 2 till efter det, så den fungerade inte på lång sikt. Jag har mellan infarkterna gjort hur många kranskärlsröntgar som helst (har tappat räkningen) för svår kärlkramp början till infarkter. Har även hjärtsvikt m.m

Har något som kanske har påverkat att jag fått detta som rätt ung (35 år vid första infarkten), vilket jag inte kommer ihåg namnet på eller ens riktigt vet vad det innebär..? Nåt medfött som gör att jag har väldigt trånga kärl, som gör att jag har det lättare för att slamma igen och få proppar.

Men i nuläget så är det rätt ok med hjärtat. Var inne sist juni 2008 för en kranskärlsröntgen då dom lade in en stent och har inte haft kärlkramp sen dess. Däremot nu den senaste tiden så har jag börjat få ödem igen som gör att jag får äta vattendrivande, har haft svullna ben och anklar bl.a…men jag tror det är en kombination av mkt som har hänt på sista tiden. Yttre och inre stress, infektion i kroppen, sömnbrist, värk och lite annat…för jag har inte varit svullen på säkert över 1 år sen innan nu..

Men, jag äter en massa mediciner för hjärtproblematiken..som brukar hålla det under schack, men som sagt..hjärtsvikten som spökat lite då..Men får se vad hjärtläkaren säger den 25:e :)

Vad tar du mot din migrän? Den bästa medicinen för mig genom tiderna har varit Imigran, men det kan jag inte ta, för jag får kärlkramp av det…Vanliga receptfria hjälper inte på mig.

Mvh Chutney

Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka.
Albert Einstein

Chutney
0

Menar du mig, så tackar jag så mkt :D

Ha en fin dag!

Mvh Chutney (som fortfarande väntar på hämtning, som skulle ske halv 11..*s*…)

Albert Einstein

Chutney
0

åååh…jag älskar falukorv i ugn..undrar om jag ska göra det idag? :D Gud så gott! (hoppas illamåendet går över bara :p)

Tack för tipset, jag som jämt har så dåligt med mat-idéer tycker jag..:D

Albert Einstein

Glorian
0

Har nu gjort en sats äggmjölk men är lite vilsen vad jag ska ha den till, skulle vilja ha tips????

Obestämd

bettin65
0

# 279 Du kan ha den att dricka som vanlig mjölk eller ha den till kaffe eller te i stället för grädde och mjölk.

Cissit
0

Godmiddag gott folk! Här sitter jag snörvlig, trött och dan, är inne på tredje veckan förkylning nu, började precis känna mig bättre när det började om igen :/ Ska nog trots det gå ut en sväng i vårsolen, man får ju inte missa den! Sitter och funderar på varför a-kassan/facket helt plötsligt ska ha 514 kronor av mig när jag normalt sett betalar 146 (då jag är sjukskriven och arbetslös). Går inte att komma fram till dem på telefon så jag slängde iväg ett mail. Någon annan som är med i Unionen som fått en konstig avi? Jag hoppas nämligen lite på att de har gjort något fel ;)

nenna31
0

Återkommen, efter lunch och en tupplur……Glad

Känns skönt att vara ledig idag ……är sååå trött, det tar på krafterna att arbetsträna, inte bara krafterna utan kroppen värker mera, sömnen blir sämre….Men det är ju första veckan så jag får vänta och se……

Cissit-….trist för dig, hoppas att solen gör dig gott, skickar kryapådigkramar….Flört

Emea67
0

Japp tillbaka igen Skrattande

Kommer vara här från och till hela em/tidiga kvällen tror jag och försöka göra lite hushållupgifter emmelan Skäms

Undrar också om man kan starta en ny tråd som denna den börjar bli lite lång och trög, jag har ändå bredbandsupkoppling med hög hastighet!

AnnaCecilia
0

Oj, vad det händer mycket på en liten stund! Har beroende problem med denna sida!!Glad

Chutney, jag blir alldeles tagen av din berättelse!!Fy sjutton för att ha dessa problem, och i din ålder! Ja, det gäller att kämpa på och inte ge upp! Min migrän är mycket svår tidvis, men jag har i alla fall bara den att brottas med. Imigran är det enda som hjälper..Dock äter jag hjärtmedicin i ganska hög dos också, för migränen. Har stans högsta puls annars o det är något samband där..

Glorian, äggmjölken smakar BLÄÄ som den är(tycker jag..)om den är kall och förklädd i kakao o lite sötningsmedel så blir den som en "proteindrink", helt ok.. Idag har jag dock använt den som ersättning för mjölk i kaffet, har gått förvånansvärt bra! Jag är glad för detta, det innebär att jag kan undvika ca ½ liter mjölk om dagen!

Cissit, krya på dig!Cool

nenna31
0

Hej på er alla……Glad

Tråden fortsätter i den nya tråden.

-Är du online?? 2

Välkomna!!

nenna31

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.