För mycket av det goda?
Jag har kört lchf med stor framgång i 18 veckor. Jag har gått ned 15 kilo och har nu en vikt jag är nöjd med.
Jag har en grej som gnager mig lite.
Jag har upptäckt hallon och vispad som en jättegod efterrätt (inget socker eller annat till). Det är bara att jag får dåligt samvete för att jag äter det ofta och med mycket grädde.
Jag tar kanske hundra gram hallon, ett lager i en djup tallri, typ soptallrik. Till det tar jag rejält lager med vispad grädde. Jag äter nog det här en gång om dagen, ofta efter middagen om jag känner mig lite småhungrig eller sugen.
Bör jag hålla igen? Eller är det fritt fram med dessa mängder.
Så länge du går ner i vikt eller håller dig där du vill vara är det ingen fara. För många är just bär och grädde en grej som kan ge oönskade vikteffekter, men det gäller förstås inte för alla.
"It´s not today que le ciel me tombera sur la tete"

Hallon och vispgrädde är en av mina laster oxå, men så ofta som varje dag kan jag inte äta det. Men jag håller med Johannika, så länge du mår bra och går ner i vikt, så är väl hallon med grädde en last man kan unna sig…
"Warum soll man es einfach machen, wenn man es so schön komplizieren kann"
Tyskt ordspråk

Samma här, det är verkligen supergott och jag försöker begränsa mig till 1ggr /vecka ca ibland kan det bli flera. Du verkar ju inte ha några problem med att det skulle stoppa upp din viktnedgång så det är väl bara att njuta av det goda, det gör jag men jag rasar inte heller i vikt utan tar det mer som det kommer.