Hej igen
Jag blev avfälling
och det har jag varit i mer än ett år. Det blev ett jobbigt år med viktuppgång så klart men också en rejäl Depression. Deppisarna försvann ju när jag gick på lchf men jag dippade direkt när jag började om med kolhydrater. Så blev det en ond cirkel med kolhydrater som självmedicinering mot deppigheten som resulterade i mer deppighet och mer kolhydrater.
Försämring av Blodtryck, astma och ont i knäna följde med också förstås. Men nu har jag kommit hem igen och här ska jag stanna. Om ni undrar varför jag "föll av" så kan jag nog inte svara på det, jag skulle ju bara…..smaka lite på godiset jag inte var sugen på. Äta lite potatis som jag inte tycker om. Ta några mackor som inte ens var goda. Och då slog sockermonstret till med full kraft.
Det enda positiva är att eftersom jag ätit lchf så tog kroppen "bara" igen sina förlorade kilon i stället för att lägga på några extra som den ju brukar göra när man gått på kolhydrat/svält-dieten
välkommen tillbaka 
Det är lustigt det där att det inte blir dubbelt upp som brukligt är…
Njut nu av den goda maten och fettet !
¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
Http://northnaked.com
Vi väntar kattungar (mitten av september!)
välkommen tillbaka.
här mumsar jag på flatbröd med creme coundjour och en kopp te med vispgrädde.
bättre kan det INTE bli.
(förr dvs innan lchf åt jag aldrig frukost)
Trist att du haft det jobbigt, men så inihel-e glad jag blir att du berättar om detta. Ett otroligt bra bevis (anekdotiskt?) på hur LCHF kontra HCLF gör för/mot oss människor! Det är ju egentligen bara genom negativa effekter vid avsteg och återkommande hälsa vid återinträde på den smala vägen, som vi riktigt kan peka på hälsoeffekter av det ena eller det andra. För det är svårt att jämföra en människa med en annan, men i de fall, som ditt, där en och samma person ätit under en längre period omväxlande kolhydratrik kost/LCHF/osv som vi kan få riktigt jämförbara resultat.

Välkommen tillbaka!

Tack för era svar, här känner man sig alltid välkommen.
Det är ju lite skämmigt att berätta hur avigt man beter sig men samtidigt är det ju en hjälp för mig att lätta mitt hjärta och kanske också en hjälp för andra att se verkningarna av så olika kosthållning.

bry dig inte om det som har varit, se framåt men ha i minnet hur illa det blev nästa gång du är på väg att spåra ur. Välkommen tillbaka =)