Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmedlemmar
Läst 1566 ggr
Babz
0

Jippii!

Äntligen! I morse visade vågen på under 90 kilo!!!! Första gången på "hundra år"!

Jag började med LCHF för ganska exakt 3 år sen och gick ner hyfsat bra i början, men har stått still hur länge som helst, känns det som.

Men… sen årsskiftet har det hänt nåt och jag har tappat 5,5 kg ytterligare!

"Warum soll man es einfach machen, wenn man es so schön komplizieren kann"
Tyskt ordspråk

frejahelena
0

Superstort Grattis!

Maia
0

Bravo! Har du ändrat något sedan årsskiftet, eller har det bara lossnat?

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna 

[tillbakalutat]

redina
0

Grattis!!! Jag har också stannat av och mitt större delmål är att gå under 100kg, drygt 3kg kvar.

drina
0

Grattis från mig Glad

Johannika
0

Hurra! Undrar också om du ändrat något eller om det plötsligt bara hände?

"It´s not today que le ciel me tombera sur la tete"

ella55
0

Grattis !!! Glad

profca
0

Grattis! roligt att det rör på sig :thumbsup:

Babz
0

#2, #5 - Jag tror att det hände något när jag blev förkyld i slutet på januari, fast jag hade redan då börjat krypa lite sakta neråt.

Jag har inte medvetet ändrat något, kanske möjligen att jag blivit lite mera strikt. Inte lika mycket mörk choklad och inte lika ofta, men jag gör avsteg ibland fortfarande. Ibland för att jag trillar dit när de bjuder på något gott fikabröd på jobbet, ibland för att jag blir "toksugen"…

Den största skillnaden är att jag blir snabbare mätt nu. När jag var förkyld åt jag mindre än vanligt, för jag mådde inte bra - helt naturligt. Tidigare i livet har jag gått tillbaka till mina gamla portionsstorlekar när jag blivit kry igen, men det funkade inte den här gången.

Så, förmodligen är svaret att jag har kört kalorireducerat, fast jag äter ändå rätt ordentliga mängder och är inte hungrig.

Tyskt ordspråk

elin83
0

Gott! Starkt av dig att inte ge upp och byta tillbaka till kolhydrats smaskande!!  GRATTIS

linavdp
0

Va roligt, jättegrattis!!

/Lina

lillblixten
0

Grattis =D Vad härligt att det lossnade =)

Babz
0

#9 - tillbaka till kolhydratträsket tänker jag aldrig vandra! (Utom ibland, då, om det bjuds på toscatårta på jobbet… Skäms)

Tyskt ordspråk