Lunch på jobbet
Igår gick jag på "social" lunch. Eftersom jag arbetstränar efter sjukskrivning ingår det, så att så att säga….. På menyn fanns pasta, panerad fisk och kyckling med jordnötssås. Vid förfrågan var det mjöl i såsen. Jag beställde då rätten utan sås och ris. Saftig kyckling var det, men tråkigt. Hade redan tagit av salladsbuffén och ville inte bli så mätt att jag inte orkade kycklingen, så jag tog ingen mer av salladsbuffén. Vad gör man, där satt jag och åt en kycklingfile. De tittade på mig och pratade om GI. Jag njöt o sa att det var saftigt, för gott var det. Jag blev oerhört mätt men inte så länge eftersom det var fetttfritt. Hur gör ni på jobbet???? Idag tog jag med mig matlåda som vanligt………….
Jag tar kyckling som du med lite mer sallad. Tar även smör och äter till kycklingen.
Låt folk titta…. :-)
Tycker annars att du gjorde bra val - det är inte lätta lla gånger att välja mat
På det där stället hade de bara Oliv-lättolagom…… Inget Bregott där inte. Tack för stödet!!!
Det konstiga var att alla sa, -Ja här kan man äta GI…..det stod det i annonsen…" Jag ville bara ställa mig upp o gorma att -"Vadå GI". Men jag gör inte mycket väsen av mig…

Hade samma problem i förra veckan. Skulle på lunch med grannarna ( är sjukskriven) och vi gick till vår lokala lunch hak som har jättegod mat. Men jag kunde ju inte äta nåt för det var panerat och redd soppa… Beställde en salladstallrik. Nog att de har fin salladsbar men inte tillräckligt LCHF vänlig. Håller mig nog hemma det e billigare. Fick ju ställa mig och laga mat när jag kom hem.
Ja, inte så kul o näringsmässigt att alltid beställa sallad….. Idag, blev det matlåda…..

Matlåda är en bra lösning. :) Tänker ta med feta goa matlådor när jag börjar jobba igen. 
Matlådor är toppen! Räkna ut hur mkt pengar ni sparar så blir man jätteglad! För att inte tala om hu rmkt godare (och nyttigare / bättre) det blir! :-)
jag har fått hela kontoret 8ca 12 personer) att börja med matlåda… Inte med LCHF (än ??) men ett litet steg på vägen i alla fall….
Bryr mig inte om att andra tittar. Det är väl deras sak? Man behöver inte informera eller läxa upp alla andra. De kommer ändå bli förvånade när de ser hur mycket vikt du sen gått ner :)
håller med på lunchlådor. Eller kryddsmör (finns på ica) att fetta till med.

#3 Håller med. Varning dock för att det finns kryddsmör som heter just exemplvis persiljeSMÖR men är gjort på margarin.
#3 beror väl på HUR soppan va redd..redd med mjöl= nono
redd med grädde= ok.

Jag får lunchavdrag eftersom jag jobbar på restaurang. Brukar finnas tre rätter att välja mellan men jag äter inte kött, veg alternativet brukar vara ngn slags "grönsaksbiff" men består alltid av 90% ris/ströbröd. Tack och lov för laxen jag kan ta ute i kundrestaurangen, brukar lägga på lite sallad om jag inte orkar med diskussionen. Inget provocerar folk så mycket som vad man äter! Fast oftast bryr jag mig inte vad de säger.
Tyvärr finns det nog inte många lunch restauranger som reder med grädde - för dyrt tyvärr :-(
Jag har lunchlåda med, det är allra enklast för mig. Cafén på jobbet serverar sallader, oftast med pasta i. Soppor med potatis eller pasta i och mackor. Där finns inget att välja.

Jag jobbar som lärare i de lägre åren och äter således pedagogisk lunch. Äter och äter… sedan jag började med LCHF blir det inte mycket ätande av skolmaten. Får fylla på med äggmjölk efter när jag har rast.
Jag tar i princip alltid med mig matlåda. Ska jag på konferens äter jag det kyckling, kött, fisk, med litet sallad som tillbehör, med extra smör eller Bregott.
Om vi går ut på jobbet så har vi ett fint lunchställe med bra soppor, åt senast i går en sparrissoppa, mycket gräddig och god och inte redd med mjöl. Hurra för sådana ställen.

Icegirl
Bor "nära" din stad, vill gärna vet vart du äter så fin soppa ??

Jag ska på bio med en vän om några veckor och vi ska gå ut och äta innan. Han vill ha buffé eller liknande då han tycker att han får klent med mat annars. Var 17 ska man gå?
Någon som har tips om bra ställen i Eskilstuna, Örebro eller Västerås?