Brödtest!
Sådärja, nu tror jag att jag provat mig igenom de flesta "bröd" som finns här på forumet + ett till…
1 Dickens fiberhuskbröd: Helt OK om det inte vore för den knastrande fiberhusken, huvva! Det går bort såvida jag inte får tips på Fiberhusk som garanterat inte knastrar.
2 Nötbröd (fast med mandelmjöl, hade inga nötter): Bra brödsubstitut, OK med mycket smör och ost på, men önskar man kunde få mandeln mer finmald, nu kändes det som att äta mandelmassa…
3 Oopsies: Smakade och luktade lite som ugnspannkaka, fast helt OK. Väldigt lätt och fluffigt. Kan tänka mig att det funkar att göra pizza och varma mackor på. Måste ju vara det bästa alternativet med tanke på kolhydratinnehåll. Det blev nio oopsisar vilket ger ca 0,24 g kolhydrater per "macka" enligt Bookjones recept. Mättar dock minimalt - det går åt mycket pålägg!
4 Sambons experiment - han blev inspirerad när jag gjorde nötbrödet - han bytte ut mandelmjölet mot malda fläsksvålar…
urk - ni behöver inte prova, det har vi gjort åt er, haha, t.o.m hunden såg tveksam ut. 
Någon som provat någon annan variant på bröd som man kan försöka sig på? Något med lite matfett i kanske?

Kokostoppar (med I *love* eco, ICA:s egna kokosflingor, eftersom de knappt innehåller kolhydrater). Platta till rejält och in i ugnen. Det blir som rostat bröd. Alt. att första mala sönder kokosflingorna.
Testa Husk. Det är mr finmalet än fiberhusk. Tror jag i alla fall, jag har inte testat Fiberhusk, bara Husk och jag tycker inte att det knastrar.
Skaffa en mandelkvarn! En sån där som man skruvar fast på skärbrädan. Jag tycker att mandlarna blir bra finmalna i den.
Jag testade detta recept som jag hittat här. Jättegoda! Vet dock inte vem som skrev det, så jag hoppas att den ursäktar att jag kopierar in receptet!
Tekakor
2 ägg
1 skvätt grädde
1 dl mandelmjöl
1 tsk husk
1 tsk bakpulver
och lite kryddor.. jag hade paprikapulver men kanske brödkryddor funkar…
ca 1 dl riven ost
Blandande först äggen och grädde och sedan vispade jag ner bakpulver blandat med kryddor och mandelmjöl, ost och sist husken.. det blev en ganska lös blandning som fick svälla minst 15 minuter. Klicka ut på bakplåtspapper. Det blev fyra stycken. Grädda i 200 grader i ca 8-10 min.

Solrosbröd
1 bröd
1 ägg
½ dl malda solroskärnor
1 msk sesamfrö
1 msk krossat linfrö
1 tsk fiber husk eller vanligt husk
smör till stekpannan
Blanda alla ingredienser och låt det stå o vila i ca 10 min. Smält smöret och lägg ner "degen" som man formar till en rund kaka på ca 10 cm i diameter. Vänd när den fått lagom färg.
En dag i taget...
Linfröbröd tycker jag mycket om.
1 ägg
1-2 matskedar vatten
2 matskedar krossat linfrö
2 matskedar hela linfrö
lite salt
Rör ihop och låt stå 10-15 min så det kläggar ihop sig lite.
1/2 tesked bakpulver rörs ner
Häll smeten på en smörad tallrik. In i mickron på full effekt 3 - 4 min.
#2: Tror du att man kan använda hasselnötter istället för mandel? Har nämligen fått en stor påse färska hasselnötter från Turkiet - doftar ljuvligt!

# 4
Jag provade ditt bröd och det var gott. Det kan jag tänka mej till frukost. Du vet inte vad det blir i kolhydrater för en sats.
det kan inte bli många gram, linfrö har enl. fineli 7 gram per hundra och fyra msk kansek blir högst 4 sen är det lite i bakpulvret, men bara nåt gram. That's it!

Har kollat efter fiberhusk och husk i afärren men inte hittat var ska jag söka någonstans? Någon som kan ge ett tips!

Fiberhusk hittar jag i min butik vid glutenfria produkter. Husk köper jag i hälsokosten.
En dag i taget...

Jag har bara lyckats hitta fiberhusk i malmö, vet någon var jag kan få tag i husk? *hoppas*

Å förresten, kan man ersätta mandelmjölet mot malen kokos? Är nötallergiker ^^