Lättmargarin är bra på brödet
Lätta - om du bestämt dig för att inte bli FET
Jaha, hej och välkommen antar jag. Något annat du känner ett behov av att berätta?

Kasta sten i ett glashus…
Välkommen "troll"
Det enda sätt som Lätta kanske kan främja viktminskning på, det är om man använder det som skokräm på vandrarkängorna…

Kan du precisera: Varför är lättmargarin bra på brödet? Skojar du?
Smör är det bästa att använda till allt och bröd äter inte jag åtminstone. Skulle jag äta bröd nån gång så nog skall jag ha smör på det!
Smörjer hellre min bil med sån s**t…..
Självklart är det det bästa att äta på brödet…Det är kanske därför jag varken äter margarin eller bröd
Mohahaahaaa
¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
Http://northnaked.com
Vi väntar kattungar (mitten av september!)
#7 Ha ha ha ha ha!!! 
Jag höll på att säga "här ser ni vad fettsnål kolhydratsrik kost leder till"….
……..whops…… jag sa det visst…………….. 
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.
Jag tror trådskrivaren menar att vi Lättar - eftersom vi inte vill bli feta… eller… 
Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge." /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing

eller kanske bara skapa debatt. Troll?

Kära viktvaktare. känner du dig vilsen i vårat härliga hav av fett.
Jo det är på det viset att vi som är på Kolhydrater i fokus har en annan teori om vad som är orsaken till övervikt alternativt en annan åsikt om hur man blir av med den och hur man ska äta för att må bra.
Läs gärna på lite, det kan nog vara lärorikt.

skokräm på macka, näää bäst att hoppa mackan oxå =)
#9 Vad exakt menar du när du säger "här ser ni vad fettsnål kolhydratrik kost leder till"
Vad menar du att ni ser? Knappast att jag är överviktig iallafall (166 cm 58kg)
Vad jag vill säga är att om man följer viktväktarna så behöver man inte alls svälta. Tvärtom får man äta ganska stora mängder mat då den är mager. Och man går inte hungrig mest hela tiden som vissa tycks ha fått uppfattningen om här.
Jag har följt viktväktarnas kostprogram i över 2 år nu och håller min vikt och känner mig mätt och nöjd på maten. Räknar inte längre points. Jag vet ju på ett ungefär vad olika livsmedel innehåller nu. Och allt är tillåtet. men naturligtvis inte alltid. Vill jag ha godis eller fika äter jag det, men bara på helgen

#14 Kul att viktväktare funkar för dig, tyvärr gjorde det inte det för mig. För mig funkar detta och eftersom jag inte har negativa åsikter om ditt kostval tycker jag att du inte borde ha det om mitt =)

Jobbar du åt viktväktarna eller har du månne % på antal värvade medlemmar? OK, du har valt viktväktarna, så bra att du mår bra och är frisk! Men då lägger jag till frågan vad du gör här inne på detta forum? För de inlägg jag hittills sett från dig är ju totalt orelevanta för oss som valt att äta och leva enligt LCHF.
Är du "bara" ett troll så kan man ju undra vad du får ut av att vara på kolhydrater i fokus? beror det på avundsjuka, tidsfördriv, bitterhet eller?
Medarbetare på sajten irishcob

viktvaktare - det finns andra orsaker än just viktminskning till att äta lchf-kost.
För mig funkade inte viktväktarna alls, visst, jag gick ner till en början och var skitglad, tyckte också att man åt allsidigt och bra, men sen kunde jag nästan bara äta grönsaker för att hålla vikten, vilket min mage inte alls pallade. Min fibrovärk blev bara värre och värre. Jag var alltid trött och seg i huvudet.
För ett tag sen orkade jag inte fortsätta räkna points men åt ändå "bra" mat (som du säger så lär man sig ju vad och hur mkt man "får" äta enligt pointssystemet), lagade viktväktarecept och åt i princip aldrig godis eller drack läst och sånt….ändå gick jag upp alla mina 16 kilon jag gått ner tidigare. Denna gång i fett, jag misstänker att jag förlorade en hel del muskler när jag gick på viktväktardiet för trots att jag vägde lika mkt när jag slutade med viktväktarna som innan så är jag större volymmässigt.
Men visst, för folk som tål kolhydrater och vill hålla totalkoll på vad man äter kan väl viktväktarna säkert vara bra.
Själv är jag känslig för kolhydrater och klassar mig själv som lättare sockerberoende, jag kunde frossa i pasta, vitt bröd och godis och kände mig aldrig riktigt mätt och ständigt sugen på nått kolhydratrikt.
Har nu visserligen bara gått på lchf-kost i tre veckor men känner jag mig piggare än på många år och dimman i skallen har lättat, magen är mkt bättre, mina eksem har börjat bli bättre och massa annat. Dessutom börjar vågen gå åt rätt håll -2,5 kilo första två veckorna (har mät och vägdag imorrn så vi får se vad sista veckan gett) trots att jag äter mer fett (härligt smör, fett kött och feta mejeriprodukter och annat mums)än jag gjort i hela mitt liv!
Nä tack ingen mer Lätta för mig (inte för att jag åt det som viktväktare heller, det smakar helvete, hoppade hellre över margarinet på mackan)! Inga mer mackor heller för den delen.
Nej, jag jobbar inte åt viktväktarna jag är en före detta medlem bara som hade 20 kg övervikt innan jag gick med där. Nu är jag inte längre med på möten osv med dem då det är för dyrt för mig
viktväktare,
Kan du ge mig ett skäl till varför margarin är att föredra framför smör? Innan du säger "det är mindre fett i", så ber jag dig att läsa på aktuell forskning vad gäller fleromättade fettsyror, specifikt omega n-6, och hur de påverkar kroppen.
…de kanske sänker kolesterolnivån, men först orsakar de inflammationen i blodkärlen som leder till blodproppen…

*njuter av sina ostskivor med BREGOTT på och te med VISPGRÄDDE i* :P
Tja, jag har inte gått ner i vikt med VV-metoden och fettsnål kost, jag har gått ner i vikt av att lägga till fett. 
Jag skulle aldrig gå ner i vikt om jag åt godis varje helg, oavsett kostval. Godis är dessutom onyttigt och ohälsosamt för kroppen. Det är Lätta också. Alla margariner är onyttiga för kroppen, så även fettsnål kost.
Du får gärna ställa frågor och diskutera om du vill veta mer om lågkolhydratkost men kom ihåg att ha en bra ton på dina kommentarer och kanske ställa frågor istället för meningslösa påståenden.
Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!
viktväktare,
Ytterligare ett problem är att du inte förstått att fett förvisso innehåller mer energi än kolhydrater, men mättar bättre än motsvarande energimängd kolhydrater. Vilket gör att du a) inte överäter, b) håller dig mätt längre.
Insulinnivån ökar av kolhydrater, som effektivt minskar utsöndringen av fett från dina fettceller. Vilket alltså gör att du inte håller dig mätt lika länge när du äter en större andel kolhydrater.
Om du verkligen är intresserad av ämnet rekommenderar jag boken "Good Calories, Bad Calories" av Gary Taubes. Om du istället bara vill försöka diskutera din teori (helt utan grund) om att "fett gör dig fett" kontrar jag med "socker gör dig söt och grönsaker gör dig grön" och ber dig att lägga din energi på annat än KiF.
Kom att tänka på en sak: Lättmargarin ÄR bra på brödet. För vi äter ingetdera.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna
Det är ju bra att du tycker Viktväktarna är bra. De kostar ju inget…*ironisk*. Har också varit med i Viktväktarna och gjorde inget annat än att tänka på mat. Är viss skillnad nu. Blir lite fascinerad över att man vill byta ut något man tycker är bra mot något annat, okänt. Av vilken anledning?!?
Annelie
Jag har gått ner närmare 50 kg på två år med hjälp av Viktväktarna och har hållit vikten i 10 år nu. MEN, det har varit en svår kamp där jag försakat mig god mat, hatat mig själv när jag fallit för frestelser, jag har lidit av hunger, trötthet, orkeslöshet. Mina tankar har dominerats av matplanering och vikt.
Nu äter jag gott och räknar inga points eller kalorier. Jag har fått muskler, är glad för det mesta, är nästan aldrig hungrig, ser piggare ut (enl andra), väger mig aldrig och är allmänt nöjd med livet. Kampen är över och jag har aldrig mått bättre! Länge leve LCHF!
P.S Viktväktare, jag trycker i mig motsvarande 180-200 g fett dagligen och har blivit ännu smalare.
Hej viktväktare! Jag tycker att det är bra för dig att du har gått ner dina överflödskilon och att du tycker att det fungerar bra för dig att hålla dig till viktväktarnas program. Vad jag undrar över är varför du ( i en annan tråd) säger att du ska göra ett experiment och prova detta med LCHF? Om du är nöjd är det ju bara att fortsätta på den inslagna vägen menar jag. Var och en blir salig på sin tro!
Och detta är min tro! 
"It´s not today que le ciel me tombera sur la tete"
Lättmargarin är bra på brödet - visst, om man nu måste äta bröd, kan det vara bra att inte äta så mycket fett till det. Av två onda ting, kan man lika bra välja bägge…

#27 Näh. Tar jag en macka ska det banne mig vara smör, fet ost och skinka på den =)
#28 Håller helt med; äter jag en macka ska det vara smör på den! (eller bregott) Lättmargarin skulle jag inte äta ens om jag fick betalt för det! Sånt otyg hör inte hemma i livsmedelshyllorna!
Viktväktare
Hej! och kul att kosten du valt fungerar för dig!
Jag är också en fd viktväktare och jag lyckades hålla min vikt i ca 3 år med hjälp av ångest och rädsla för att bli fet. Sen föll det hela och jag fick ett sug efter godis och mat. Trist nog kan man säga att de flesta som äter enligt viktväktarna brukar gå upp i vikt inom fem år. Och det är väl bra för viktväktarna, de tjänar ju en del pengar på sina möten och brevkurser! De har skapat ett koncept som är gjort för att man, förr eller senare ska misslyckas..
Det var efter min tid på viktväktarna som jag började frysa (konstant), fick evighetsförkylningar och förvärrade min trötthet för att inte glömma magproblemen.
Jag har svårt att tro att detta kan hålla för någon i längden. Det är ju bara att titta på tanten som utvecklat det. Hon ser ju för tusan lite småfet ut. För att inte tala om hon som har krönikan i viktväktartidningen. Inte särskilt slimmade damer! För att inte tala om alla dessa viktkonsulenter som jag har varit hos som inte gett ett särskilt stabilt intryck! Eller ska man kanske säga stabilt?
Men du är välkommen hit när du känner dig redo för att få upp kroppstemperaturen och ämnesomsättningen igen!
Sen undrar jag faktiskt en sak till, Om det är så skadligt med margarin, varför lyckas det aldrig bevisas? Och om det lyckats bevisas. Varför förbjuds det inte om det är farligt för hälsan?

Lätta kan man möjligen ha mellan sina egna skinkor om man ska cykla långt, kan tänka mig att det funkar ungefär som vaselin 
#32 Jahaa.. det var sånt jag använde SMÖR till
#31 Detta är vad Becel pro activ innehåller;
Innehåll: Vatten, vegetabilisk olja, vegetabiliskt fett, växtsterolestral (12,5%), modifierad stärkelse, gelatin, salt (0,8%), emulgeringsmedel (lecitin, E471 mono- och diglycerider av fettsyror, av vegetabiliskt fett, E476 Polyglycerolpolyricinoleat), kärnmjölkspulver, konserveringsmedel (kaliumsorbat), surhetsreglerande medel (citronsyra), arom, A- och D-vitaminer
Detta låter ytterst osmakligt för det första; en massa kemiklaier vill inte jag ha i min mat! Dessutom kan man läsa detta om de två E-nummer som finns i klegget;
E471: MONO- OCH DIGLYCERIDER AV FETTSYROR
_Biverkningar;
_
Cancer.
Har genomgått otillräckliga säkerhetstest.
E476: POLYGLYCEROLESTRAR AV INTERESTERIFIERADE RICINOLJEFETTSYROR
_Biverkningar;
_
Leverförstoring. Njurförstoring. Svåra allergiska reaktioner.
Låter detta nyttigt tycker du…? 
Glömde; Kaliumsorbat (E202) kan även det ge upphov till en hel del…
Leverskador.
Svåra allergiska reaktioner.
Nitrit och nitrat E249-E252 reagerar med sorbater E200-E203 och bildar mutagena kemiska föreningar som skapar bestående ärftliga skador.
Lite surt att det reagerar med nitrit eftersom det finns i de flesta charkuterier… och sånt har ju de flesta på mackan då och då.

"Lätta" på trycket är alltid bra
Och föresten… Lätta mini innehåller ungefär detsamma som Becel;
Vatten, vegetabiliskt fett, vegetabilisk olja, modifierad stärkelse (tapiokabaserad), gelatin, filmjölk, salt (1,5 %), emulgeringsmedel (E471 av vegetabiliskt fett, E476), konserveringsmedel (kaliumsorbat), surhetreglerande medel (citronsyra), arom, A- och D-vitaminer.

Usch, jag ryser av fasa, "bestående ärftliga skador". Örrk…och dessutom smakar det ju apa. Nej, SMÖR byggde denna vackra kropp, definitivt inte margarin(gift). 
Ja men med tanke på alla ämnen det nu innehåller som ger en massa farliga biverkningar. Borde inte experterna ha upptäckt det och förbjudit det för längesen? Det är det jag inte fattar.
Alla dietister jag talat med (bara 3 st iofs) rekommenderar lättmargarin och light i allt annat med. Sitter de bara och sprider lögner, så undrar man ju VARFÖR?

Allting handlar om hur mycket pengar som finns att tjäna, och resten är helt enkelt missinformerade.

Nej det är inte lögner Utan det är okunnighet.
Läs "hemlige kocken"
38# Låter inge vidare trevligt!
Det finns mycket som borde ha förbjudits för längesedan och mycket som inte borde ha förbjudits. Inse hur mycket pengar dom tjänar på att först göra oss sjuka och sedan proppa i oss läkemedel som bara gör oss ännu sämre och alla sjukhusbesök.. Dom bryr sig inte om oss, dom bryr sig om pengar. Och alla dietister är väl dessutom utbildade av Unilever, som säljer margarin bland annat.

Det finns mycket vi inte vet och mycket forskning som ger osäkra svar.
För min egen del så tänker jag att det borde vara nyttigare att äta mer naturliga saker. ( jag äter även tillsatser men försöker undvika så mycket jag kan/orkar)
Det finns gott om folk här som har mycket kunskap och om man söker så kan man få mycket bra info.
Angående lögner från dietister, Nej jag tror inte de ljuger, de säger bara vad de har fått lära sig. Rätt eller fel? Döm själv
Håller med 42#
Viktväktare, du borde verkligen läsa hemlige kocken och äkta vara. Otroligt bra och informationsrika böcker!
Varför margarin inte förbjudits?
För att man först nyligen har insett farligheten att få i sig för mycket av den fleromättade fettsyran omega 6. Den är essentiell, men i de mängder man får i sig av vegetabilisk fett i form av margarin är orsakar den inflammationer där det fastnar kalcium, fleromättade fetter och annat och bildar blodproppar.

Kan detta vara en orsak till att stroke och hjärtinfarkter ökat så mycket???
Skulle vara intressant att ta reda på.

Varför inte margarin förbjudits?
Vad lever du i för sagoland? Ta av de rosa glasögnonen och se dig omkring på verkligheten.
Allting går att sälja med mördande reklar. Måste man finansiera en eller annan professur på vägen må det vara hänt.
Förövrigt - om du nu är så nöjd med viktväktarna undrar jag varför du är här och käftar med folk som är nöjda med sitt. Detta är - när allt kommer omkring - inte en debattsajt.
Fabricati diem, pvnc!
Så länge färgämnesstinnt lösgodis inte är förbjudet så förbjuder de nog inte lättmargarin. Vi lever inte i en förbudsstat. Vill man äta sig till ohälsa får man.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna

Först tar man diverse fett och behandlar det så att det
inte länge innehåller några vitaminer och inte heller smakar
bra. Sen tillsätter man smak och vitaminer. På vilket sätt skulle
det vara bättre än smör?
Människan har från Homo Erectus till för 50 år sen levt på
animaliska fetter, proteiner och en liten mängd kolhydrater.
Inte heller har man haft hjärt och kärlsjukdomar. Nu har vi
både sjukdomarna och den konstgjorda maten. Det kan
inte vara särskilt svårt att räkna ut hur det hänger ihop.
QED.
De Lapsus Resurgam
Kära viktväktare - varför är du här och håller på och skriver? Alla blir vi saliga på vår tro - och vi som är med i detta forumet tror på detta med ren mat utan kemikalier.
Men alla får tro vad de vill - du får gärna äte enligt VV och äta margarin - vi bryr oss faktiskt inte- men låt oss äta vad vi vill och ta inte upp vår tid och plats på forumet är du snäll.
Vill du vara konstruktiv och prova själv - då är du jättevälkommen, men om du bara vill provocera så undanber vi oss det.
viktvaktare, nikotin o alkohol är inte heller förbjudet… man väljer själv om man vill tillföra gifter till sin kropp..
vad gäller margarin så räcker det väl att läsa vad det innehåller….
#31 Tja, de läkare jag har talat med anser att margarin och sötningsmedel är ohälsosamma…
Hjärt och Lungfonden har precis avslutat sitt samarbete med Becel. Fler och fler experter kommer fram till att margarin är onyttigt.
Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!
Hjärtläkare rekommenderar omega 6 (slv.se)

Lite sent i diskussionen att skjuta till kanske, men för en tio år sedan gick jag på VV diet. Har ALDRIG i hela mitt liv varit så konstant hungrig som jag var då… och kändes som jag aldrig gjorde något annat än att äta….men visst det fungerade, det kan jag inte förneka.
VV i min åsikt = svälta sig själv medan man lurar kroppen till att tro att allt är fin fint.
Varför Margarin inte är förbjudet? Det är så samhället vi lever fungerar i. Så länge ingen katastrof inträffar som skarpt ändrar opinionen så är det bussinses as usual.
A och O i affärsvärlden:
*Folk tror på vad de blir tillsagda att tro på.
*Missledande information
*Så länge du kan komma undan med det, berätta bara vad du är TVUNGEN att berätta om din produkt, och även då endast på ett sätt att konsumenten aktivt måste söka denna information.
#28 #29 Jag håller med er, jag tar också hellre smör, men jag ÄTER inte bröd! Margarin är en kemisk smörja och finns absolut inte i mitt kök! 

#0 Alla blir salig på sitt sätt. Anledning att jag väljer smör o bregott när jag vill ha ngt matfett är två skäl:
1.Det finns många skäl att dra slutsatsen att smör är nyttigare än margarin, men man kan med säkert slå fast att det är vare sig fettbildande eller ohälsosamt - så länge man brer det på ngt annat än bröd.
2. Smör smakar betydligt mycket godare än margarin. Nu var det länge sedan jag slutade äta margarin, men eftersom mitt skäl då till att sluta var SMAKEN, kan det inte varit gott.
Att jag väljer att gå ner med lchf framför VV beror på många orsaker, men framför allt:
1. Jag kan äta mig mätt och gå ner i vikt. Med VV var man konstant hungrig de tre första veckorna. Hungern lättades tillfälligt av kycklingsalladen eller dylikt, men återkom bara ngn timme efter måltiden.
2. Jag har inget godissug. Efter första veckan var suget efter godis och kolhydrater kraftigt reducerat, efter andra spårlöst borta. På VV var jag godissugen jämt och uppmuntrades att spara points för äta godis, gärna VV-godis, på helgerna.
3. Jag kan äta mig mätt. Du är den första jag hört talas om som menar att man får äta sig mätt på VV. Eftersom jag jobbar som undersköterska och har gjort det i snart tio år har jag varit omgiven av bantande kvinnor under hela mitt yrkesliv. Den stående kommentaren om VV är att det är en tortyr av konstant hunger de första veckorna, och många gånger under hela diettiden, när man följer VV.
4. Jag känner ingen som har hållt vikten längre än max ngt år på VV. Jag har heller aldrig funnit några bevis i vetenskapen att man kan svälta sig till lägre vikt och behålla den.
5. Att äta lchf gynnar ingen ekonomiskt på samma sätt som VV-koncept. Man väljer i princip själv om man vill spendera pengar på några gurus som Skaldeman, Dahlqvist, Litsfeldt eller Eenfeldt.
6. Efter att ha läst på en del om människan evolution, om vår mathistoria, om ursprungsbefolkningar och hur deras hälsa påverkats av den västerländska kosten samt med egna och andras ögon har sett vad som hänt i Sverige o västvärlden sedan lågfettskosten började tillämpas konsekvent, så har jag kommit till åsikten och övertygelsen att en kost rik på naturligt animaliskt fett är den bästa vägen till hälsa och viktnedgång.
Lycka till! Om VV inte funkar för dej i längden, tycker jag du ska prova lchf - njutmetoden! På så sätt får du äta rysligt gott och återfå din hälsa på samma gång.
munchause jag håller med dig fullständigt. Jag är 41 år gammal och har gått med i vv sedan jag var 13 år i om gångar. VV följer råd som för tillfället är inne när det gäller viktminskning hur vansinniga de än är. På 80 talet när jag var 18-19 år så var jag med i vv. Den lilla mängd mat som man åt var rena svältkosten. Jag hade ett mycket rörligt arbete men min lunch kunde se ut så här 75g magert skinnfritt kyckling +lite sallad. Vid flera tillfällen höll jag på att svimma, vist jag gick ned av denna svältkost men också upp allt och lite till. Nu har vv ändrat kosten till att man får äta mer men de flesta jag känner som har gått i vv har gått upp all vikt igen. Och jag gillar inte denna ständiga räknandet av points då jag blir stressad och fixerad.
Jag är så glad att jag hittade denna LCHF kost som jag kan äta mig mätt på och som har gjort att min svåra sockerberoende har nästan försvunnit och hetsätandet är helt borta. Dessutom är jag lugnare, gladare, piggare och mår helt enkelt mycket bättre.

var och en blir salig i sin tro

Tro det får de göra i kyrkan, här håller vi oss till vad man kan bevisa med observation.
De Lapsus Resurgam
Det handlar inte om tro. Det handlar om att man äter mat som man mår bra av och som är naturligt och som man är gjord för att äta.
Tja,
man har ju bevisat att industriella transfetter som fanns i många margariner tidigare (och fortfarande finns i storköksmargariner) är skadliga. De blir ju förbjudna på fler och fler ställen i världen. Grejen med margarin är ju att det är en kemiskt framställd produkt, och så fort något är bevisat farligt däri, kan man ändra receptet, och vips! "Utan transfetter".
Jag tycker ju att det rimliga vore att man visar att det är ofarligt, och det har ingen gjort. Just eftersom det är en produkt som funnits i mindre än hundra år, och vi har ingen aning om hur det påverkar oss (nåja, lite kan vi ju gissa).
SLV redovisar ju ett par studier där man ser att barn som äter mer margarin får mer allergier än barn som äter smör. Sen är det ju inget bevis, barn som äter margarin äter kanske mer annat skräp också, jag vet inte.
fettsyror och risk för allergi
Annars är ju Michal Pollans bok "Till matens försvar" oerhört läsvärd.

tycker Lätta smakar rätt äckligt faktiskt.
Senast jag gick på viktväktarna hade jag en ovanligt klok konsulent. Hon avrådde starkt från lättmargarin och övriga margarin och berättade att hon gjorde sitt eget genom att vispa in vatten i smör. Hon hade ett och annat att säga om andra light produkter också. Hon var tvungen att sälja vv-produkter men visade tydligt vad hon asnåg om alla konstgjordheter de innehåller.
Vi är nog ganska många här på forumet som testat vv så det är rätt lustigt att man ger sig in här och propagerar för den metoden.
Viktväktare, om du tänkt omvända någon här så tror jag du kommer att misslyckas. Många av oss har varit VV:are och är inte nöjda.
Jag har själv varit det och gick ner 18 kilo på en ganska kort tid. Var konstant sugen och hungrig och fick kämpa för att klara det. Det osunda sättet att räkna points och spara till VV-godis istället för att äta nyttig mat är inte heller bra för oss som är sockerberoende.
Detta att spara points var ju något som rekommenderades på mötena.
Det tycker jag är ojust marknadsföring, ät mindre mat, spara points och köpt VV-godis hos oss och förbli sockersugen, det tjänar vi på. Det är därför det gör stora pengar, vi kommer ju igen hela tiden.
Tacka vet jag LCHF, jag får äta mig mätt, suget försvinner och jag håller vikten.
Du kanske skall se efter någon annan sajt där folk håller med dig.
Lycka till och jag hoppas du slipper gå upp alla kilona igen, fast jag tror att det kommer att hända. Ingen orkar svälta sig åravis.

Har också kört med vv en gång i tiden, men jag var aldrig medlem, morsan var det. Mina minnen från den tiden är inte särskilt positiva, minns att jag prövade lätta och nåt som hette Flora, men fy sjutton dom smakar ju apa, sen jag böjade med lchf och blev av med min fettskrämdhet har allt blivit mycket bättre, inte hungrig och man får äta den mat som är smaskens, behöver inte äta några tråkiga grönsaker längre
Värd för Knivtillverkning & Slöjd iFokus

Kommer ihåg en Lätta reklam "för den som vill göra lite mer" först kom två personer och hoppade över ett staket, sen kom han som käkade Lätta för han gjorde ju mera för att komma över staketet 
Värd för Knivtillverkning & Slöjd iFokus

Ja, Flora…ni som kommer ihåg 60-talet
borde komma ihåg reklamen med Margaretha Krook och Ernst-Hugo Gäregård på bio. (Det var före TV-rekalmen det!).
Jag kommer ihåg när Flora introducerades. Hur dettta kunde säljas fattar jag inte. Det var en grå-beige smörja som var väldigt underlig i konsistemsen. "Moderna" margariner ser i varjefall ganska goda ut (dvs som smör) med detta såg direkt äckligt ut.
Tror att de lyckades ändra färgen senare.
Hatar cancer och älskar vårlökar.

Jag minns att min mormor ansågs gammaldags, omodern och väldigt lantlig som nekade servera Flora utan höll sig till smör.
"Margarin äter man bara om man inte har råd med annat" var hennes inställning.
Fabricati diem, pvnc!
När jag åt enligt Vv så åt jag mycket för att bli mätt. Var alltid "sugen". Det är jag inte längre. Numera behöver jag inte äta så mycket. Fettet mättar bättre än grönsaker. alla grönsaker, frukter och fiberrik mat blåste upp min mage, så att jag haft stora problem med den.
Älska dig själv för den du är
Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

Bara en fråga till den duktige Viktvaktaren,,,om du nu är såååå nöjd med ditt, borde du väl då inte vara på denna sida och komma med kommentarer om allt möjligt. Är man nöjd med sitt liv o leverne så behöver man ju inte reta sej på vad andra gör?? Eller hur är det egentligen. Börjar bli trött på dina inlägg här….

Om ni får ursäkta mig, jag tycker att det va lite roligt att komma in och skriva i detta forum "lättmargarin är bra på brödet"
hon har i allafall humor..
Det blir ännu roligare med alla arga kommentarer..
Men jag är ju ganska konstig..
Men visst skulle viktvaktare prova på LCHF? Vart har den tråden försvunnit?

Jag har testat viktväktarna sju gånger och slutade alltid när jag vägde mer än när jag började
//Karin
Rostat bröd med smör blir en krispig, saftig historia.
Rostat bröd med margarin blir mjukt och smaklöst.
Så ska det ätas något på eventuellt bröd så ska det i alla fall vara gott.
Har strulat med VV sen jag var 17 år…fy farao!
Men med LCHF, inga besatta "vad ska jag äta till nästa mål?" funderingar…
Jojo, VV är ett bra sätt att svindla folk till hjärt-kärl sjukdomar och mat-besatthet!