Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-recept-på-efterrätter-och-sötsaker
Läst 2385 ggr
willowpysen
0

snacks & godis....

Vet ju att man "borde" bryta helt och äta bara mat. Men det har alltid varit ngt speciellt att få ha lite fredagsmys eller lördagsgodis tycker jag. Så jag har gjort avsteg senast igår fick jag ett ryck och åt både kladdkaka och chokladbollar till melodifestivalen… som en annan gammal "socker-o-holic", det var ingen höjdare, för min kropp reagerade ganska snabbt med panik i magen…. urk inget kul, så vad gör man när resten av familjen mumsar på chips eller smågodis?

* knaperstekt bacon

* hemgjorda ostchips… måste testa dem…

* lite nötter

* ostbricka utan kex

Vad gör ni andra LCHF:are?

"En stund i taget - här & nu"

nyborjare08
0

Ölkorv med hemgjord fet dipsås, dippa oststavar, gurka, blomkål. Fläsksvålar.

Ett tips är att se till att vara ordentligt mätt när det är snacks-tajm. Då blir man inte lika sugen.

Johannika
0

Liedl har en härligt god minikorv man kan ha som snacks. Hyvla ostskivor till små rullar. I dem kan man ha salami, skinka eller någon röra, oliver, småostar etc.

"It´s not today que le ciel me tombera sur la tete"

magma
0

Ett glas rödvin;)

tesen
0

Jag har överkonsumerat skållad sötmandel i vinter, allra helst i kombination med glögg (utan socker givetvis). Annars tycker jag om att smälta rivenost i ugn, de flyter ju ut som små kakor. Mycket gott :) Eller blåbär med grädde, mmm!

niloss
0

Borde de inte gå att göra egna fläsksvålar, om man tar sidfläsk o kör knapriga i ugnen?? Nån som testat?

Fialotta333
0

#5 Vi har testat och det blir hundra gånger godare än de du köper!

Sist gjorde vi på 1 kilo, men det blev inte mycket kvar när det varit i ugnen.

Har för mig att dom var inne ca 45 minuter i 175-200 grader, man får passa dom så dom inte bränns.

Skär dom bara i lagom stora bitar och lägg på plåt, salta lite och tillaga i ugnen.

Mums!

willowpysen
0

Tack för alla tips…. Ölkorv… det var länge sen, har inte ens kollat kolhydratinnehåll på dem…. M va gott. Det blir det nog till helgen…. I går kväll var vi sugna på ngt gott så då blev det knaperstekt bacon i en snacs-skål…. Maken var överlycklig, "att vi inte tänkt på det"??? Känner mig lite lättare om magen nu…

"En stund i taget - här & nu"

Cissit
0

Lufttorkad skinka körs i ugnen tills de blir krispiga, jättegott substitut för chips! Mmmm

joax
0

Vitlöksmarinerad fetaost som äts med tandpetare!!! Godast i världen!

tesen
0

Joax: Vars hittar jag den fetaosten?? :)

[slamslams]
0

Rostar lite mandel med skal, rostar på stekjärnet.

Supergott.