Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettövrigt
Läst 1446 ggr
ariaam
0

Böcker

Vilken bok är bäst o har mest information om viktnedgång o recept? Hade tänkt att investera i litteratur men är osäker vilken som ger mest, känns som att Skaldemans GInoll kan vara värd en investering?? Någon som kan ge tips!?

berndt
0

Det finns väl flere böcker - men jag har Skaldemans alla tre och tycker att jag av dem tillsammans får ut ganska mycket.

Sen kompletterar jag med den info jag får på nätet - här - och Dahlqvist sida, kostdoktorn osv. Det blir ganska mycket info, mera än man orkar smälta på en gång.

Man, född 1953, 166 cm lång, startvikt 94 kg 

LCHF till och från sedan 2009. Nystart oktober 2017

Sockerberoende.

ariaam
0

Ok, tack. Vad tycker du, ska jag investera i Gi noll för kvinnor?? Har kommit farm till att den kan ge mej mest information just nu!

berndt
0

Jag tycker SSS har valt lite fel rubrik där - men det är väl för att kvinnor överlag köper mera bantingsböcker.

Jag har läst GI-noll med stor behållning och hittar inget där som inte skulle kunna anpassas också till mig som karl. Den innehåller ju i superkorthet också det absolut viktigaste från hans huvudbok. Så boken passar för båda könen!

Sockerberoende.

magma
0

Jag tycker att hans första bok "Ät dig ner i vikt" ger mest kunskap om vad LCHF är och hur/vad/varför. "GI-Noll!" har också en del om detta men skrapar mest på ytan- där ligger fokus i huvudsak på recept i tre olika kategorier beroende på hur stor övervikt man har. De kompletterar varandra!

ariaam
0

Oj nu blev det svårt! Jag är egentligen ute efter den boken där det står beskrivet  om dom tre olika kategorierna om vikt så då är det Gi-noll, om jag fattat rätt?

berndt
0

Det är i Gi-Noll han indelar recepten efter hur mycket övervikt du har, jo. Om det är det du menar med "tre olika kategorier".

Men som #4 skriver, det är sin Ät dig ner i vikt som han på djupet berättar om sina erfarenheter.

Jag har alla tre av hans böcker, också den med frågor o svar. Jag läser dom lite jämsides, bläddrar här o där (efter att ha läst dem från pärm till pärm en gång) och kollar upp när jag funderar på något.

Men sen får man **jättemycket** info via KiF och alla länkarna här!

Sockerberoende.

Majja12
0

Jag brukar låna böcker på biblioteket för att se om de är värda att köpa =) Har läst alla böcker som finns om LCHF (tror jag). Skaldemans "Ät dig ner i vikt" är suveränt bra!! Den finns som pocket och kostar bara 39:- på www.adlibris.com. Dock är det miniliten text.

Om jag vore du skulle jag kombinera Skaldemans "Ät dig ner i vikt" med Annika Dahlqvist & Airams LCHF-kokbok. Det är två mycket bra böcker! Då får du både recept och mycket bra information om viktnedgång Glad Dessa två böcker har jag köpt och är de som jag känner att jag vill läsa mer än en gång.

*** Medarbetare på belgiskjättekanin.ifokus ***

UBCL
0

#7 Det ryktas om att Skaldeman kommer med en kompletterande och utförlig kokbok i färgSkrattande

Majja12
0

#8 Vad spännande! Skrattande Vet du när den är planerad att ges ut?

*** Medarbetare på belgiskjättekanin.ifokus ***