Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettlchf-för-nybörjare
Läst 945 ggr
niloss
0

Nötter o mandel??

Hej

Jag kan konstatera att många äter nötter,mandel o tom jordnötssmör. Men de innehåller ju allihop bra mycke kolisar. Ni som äter det, tar ni bara ett par stycken då eller, de e ju svårt att äta bara typ 4 nötter, lätt att näven bara går.  Nån som äter jordnötssmör? Till vad i så fall??

rifla
0

jordnötssmör till kyckling är jättegott.. men gör den själv utan socker.. jag brukar ta vad som ryms i min handflata och det blir typ 6-10 mandel..

shin
0

jag kan ta en tsk "skippy" krokant jordnötssmör,då jag är sugen på ngt, eller som avslutning på en måltid men inte för ofta.

berndt
0

Det har blivit så att Cashew nötter är mitt "godis" på jobbet - tar 4-5 st halvor förmiddag o eftermiddag… känns "sött" och gott,och mera behövs inte.

så kolisarna blir inte så farligt många….

Man, född 1953, 166 cm lång, startvikt 94 kg 

LCHF till och från sedan 2009. Nystart oktober 2017

Sockerberoende.

Kalle-B
0

Käkar en del nötter och sötmandel. Lätt att det blir "skåpätning" eller att man köper en påse när man handlar. Tar jag en nöt så blir det lätt att det blir en näve några minuter senare. Jag väljer sorter med lite kolhydrater, men jag tror faktiskt att även fettmängden har betydelse. Man äter ju liksom inte mindre mat för att man har vräkt i sig nötter innan… Det blir en del kolhydrater och mycket fett..Förvånad

För mig är det ett problem som jag nu har bestämt mig att ta tag i, har inte brytt mig så mycket tidigare. Men nu går vikten tyvärr uppåt.Rynkar på näsan