Aloe Vera drickgel någon?
Dottern och hunden (hunden har blivit bättre i sina eksem och sin allergi av detta, när vaccinet inte hjälpte) har nu fått Aloe Vera ett tag. Dottern är som sagt liten och tunn, ofta blek och torr om läppar mm. När vi åt kolhydrater lät detta med Aloe Veran bra (även nu också då vi vill vara säkra på att hon får i sig allt hon behöver). Nu undrar jag lite mer över det dock.
Den innehåller Vitaminer, mineraler, aminosyror, Enzymer, Mono och Polysackarider, Steroler, Aminosocker (glucosamin och glactosamin) (låter ju sådär), Övrigt (äppelsyra, Lignin, Sapogenin)
Innehåller 90,1 % ren aloe veragel (Barbandesis Millier) och 9% Honung.
Åsikter? 
Hon äter kolisar på dagis kan jag tillägga.
Hon älskar aloe veran och har den ibland som substitut när andra barn dricker saft.
Det är väl inte värre än nån annan saft hon kan dricka… Vet inte alls om Aloe har någon effekt, har du märkt nåt på dottern? Kanske testa ett tag utan och se om den verkligen gör nåt (nåt annat än underhåller sockersug)…
Sockret står nästan sist i innehållsförteckningen (men det är väl förstås ändock socker)
Mjaaa, dottern vet jag inte, men hunden…definitivt. Det räddade hela situationen. Vi hade inte råd att köpa på ett tag nu och han blev märkbart sämre igen. Mörk i huden, nafsar, biter osv… Nu har han börjat dricka det igen och jag tror att det håller på att ordna sig igen. (han är dammallergiker och loppsalivsallergiker) Så jag tror ju defnitivt att det hjälper honom. 
De som provar denna aloe veran brukar säga att det hjälper. Känns bara lite motsägelsefullt, nu när vi börjat äta hälsosammare, att det är socker i den. Fast kanske är det så att vitaminerna är bra för henne? Då kan jag kanske ta att hon får i sig lite socker. Det verkar inte som om sockersuget ökar.
Men, man får prova sig fram 
Tack för ditt svar
Finns det inte någon "renare" variant av drycken? Har du kollat runt?
Jag har testat naturell, för inte så länge sedan, på något home-party. (märkte av även där att smaken förändrats: för ett antal år sedan tyckte jag att naturell smakade fränt och otrevligt; nu smakade det snarare sockrad citron - ?) Den här försäljaren hade även aloe vera-dryck med tillsats av tranbär, eller med bitar av persika; dem smakade jag inte på den här gången eftersom den första smakade sött…
Detta ska vara 100% aloe vera, enligt vad jag minns.
Minns inte priset (dyrt), men med garantin att hjälper det inte, får man pengarna tillbaka.
Visst går det. Om inte annat, så går det galet

För bästa resultat, drick en som är så ren som möjligt. Den jag brukar köpa är 99,7% Aloe Vera i. Dessvärre behöver dom tillsätta lite konserveringsmedel för att den ska hålla. Den med socker går bara bort.
Jag använde min till att kurera allt eftersom den både torkar ut och återfuktar. Provade till och med mot blödande magsår med goda resultat. Lycka till.

Jag har inte lyckats hitta så ren Aloe som du har.
# 0
Även jag har funderat på sockerhalten i AV. Det låter som jag druckit samma som ni dricker. Det företaget har nu kommit med en AV som innehåller nässelextrakt och ska därför vara rik på kisel. Den innehåller 7% honung. Något mindre alltså. Den smakar syrligare nästan som rabarber säger många.
Min dagsdos är ca 40 ml och ibland 60 ml. (Hur många kolisar blir 7% av 40 ml???) Ibland tar jag dosen i ett glas med vatten, främst för att få i mig vätska då jag är en dålig drickerska, men som saft är den lite väl kostsam, fast kanske nyttigare då?
Några märken innehåller förutom den rena gelen även bladrester. Man pressar hela bladet. Då får man en märkbart laxerande effekt. Inte så positivt för alla.
För egen del har jag druckit AV i många år. Jag köper hem själv till grossistpris från ett företag. Vid något tillfälle har jag gjort uppehåll och vips har mina besvär återkommit.
>>>Malum domesticum<<<
Tack för alla svar 
Dottern dricker det inte som "saft" så ofta, bara om hon hamnar i situationer där tex kusiner dricker saft eller så. Annars hade vi inte haft råd.
Detta företag använder bara den mittersta bladfilen så den är inte laxerande. Vi köper också till grossistpris, eller vad man ska säga.
Vi kör nog på ett tag till tror jag, så får vi se. Känns som om vi förlorar mer än vad vi tjänar på att sluta med den (hälsomässigt alltså, dottern och hunden är värda alla pengar i världen) 

Hittade den här, iof "bara" 99,4% men ren och ekologisk.
http://www.shopping4net.se/Haelsokost/Mage-tarm/Drycker/Aloe-Vera-juice.htm
Denna använder jag: Forever Living Products - AloeVera
& tycker den är väldigt bra (alla torrsprickor i nagelbanden försvann t.ex.) - det tar oftast ngr månader för kroppen att läka div. bristsymtom så…man måste vara konsekvent & använda den kontinuerligt. Ja köper min via min healer.
Pris per den 29/1 -09 = 1 liter à 260 kr.
Den innehåller dock div. tillsatser (hittar bara på eng.) Hur farliga de är vet ja inte
….men de får väl Var & En avgöra vad som e acceptabelt i resp. fall.
INGREDIENTS
Stabilized Aloe Vera Gel, Sorbitol, Ascorbic Acid
(Antioxidant), Citric Acid, Potassium Sorbate (To
Help Protect Flavor), Sodium Benzoate (To Help
Protect Flavor), Xanthan Gum, Tocopherol
(Antioxidant).
"Ekologiskt odlad, färskpressad och stabiliserad Aloe Vera Gel. Forever var det första företag som fick det prestigefyllda International Aloe Science Council Seal of Approval. Dessutom bär Aloe Vera-dryckerna från Forever de internationella Kosher- och Islamicstämplarna, som ytterligare ett bevis för att de är internationellt erkända och uppskattade. Sedan ett tag tillbaka kan vi också lägga till märket Cruelty Free."
-------
Intresserad som vill testa kan kontakta Forever Living Products på tel 031 727 80 00, så hjälper de dig att få tag i någon återförsäljare i din närhet att ta kontakt med.
Forever Living Products Scandinavia AB
Kvarnbygatan 2 B
431 34 Mölndal
Tfn: +46 (0)31- 727 80 00
Fax: +46 (031)-727 80 99
Filialer
Forever Living Products Denmark
Postboks 142
Jernbanegade 75-77
5500 Middelfart
Tfn: +45 70 26 88 77
Forever Living Products Norway
c/o Arntzen de Besche
Bygdöy Allé 2
Postboks 2734 Solli
NO-0204 Oslo
Tfn: +47 (22) 17 19 91

Jag dricker också Forever Living Products AloeVera, 30 ml varje morgon på fastande mage, minst 30 minuter innan första målet för att kroppen skall hinna ta upp all näring i lugn och ro, innan det kommer en massa mat och stör :)
Detta är tveklöst den bästa aloeveran du kan dricka - allt annat är antingen rena skräpet eller sämre!
Min sambo och även hans bror är återförsäljare för FLP och starkt engagerade i denna fantastiska planta! De medverkar på seminarier och föredrag och är väldigt insatta i problematiken med diverse olika kopior som finns att köpa i mataffären för en billig peng. Detta är inget att ha! Den gula dunken på bilden ovan är originalet och det bästa (och enda) alternativet om man vill dricka aloevera!
Det smakar pyton (enligt mig en blandning av svett, matos och spy - då förstår ni ;) men det är därför den känns så äkta. Jag brukar andas genom munnen när jag tar min "hutt" och skölja ner med lite vanligt kranvatten (allt annat stör processen), så försvinner smaken ganska snabbt.

Som medlem på sajten godkänner du samtliga regler nedan.
Det är inte tillåtet att:
- Bryta mot svenska lagar och förordningar.
- Kopiera upphovsrättsskyddat material.
- Skriva inlägg i reklamsyfte eller marknadsföra produkter/tjänster utan sajtvärdens medgivande.
- Skriva inlägg som röjer eller antyder annan användares verkliga identitet.
- Ägna sig åt personangrepp.
- Använda svordomar eller annat ovårdat språk.
- Skriva inlägg med innehåll av diskriminerande karaktär.
Jag tycker att man bryter mot flera av dessa punkter i inläggen ovan. Det känns lite obehagligt.
>>>Malum domesticum<<<
Vilka punkter då, Tjocka Berta? Så länge det handlar om tips i all välmening från en som ej är kommersiellt involverad i produkten, så handlar det ej om marknadsföring i reklamsyfte. Isådanafall så skulle vi inte få tipsa/tala om olika sorters smör och grädde från Arla, eller ekokött från olika producenter heller…

Jag tycker det är en osmaklig marknadsföring och smutskastning av andra AV företag.
Jag tycker # 11 och 12 är obehagliga att läsa. Det är synnerligen kommersiella intressen som är involverade. Ovan står det ju också att närstående tjänar pengar på dessa produkter. jmf # 9, en låg och diskret profil, ingen profit där inte, och svar på en indirekt fråga. Ingen reklam utan en länk som det står var och en fritt att klicka på.
#13 púnkt 2, 3 och 7.
Jämförelsen med Arlas olika produkter haltar för det är ju fortfarande samma företag.
>>>Malum domesticum<<<

http://www.slv.se/templates/SLV_NewsPage.aspx?id=19138&epslanguage=SV
Jag kan inte detta med länkar, så ni får klippa och klistra!
du kan ju tala om vad det gäller så man vet om det är lönt att klippa och klistra 
om det är aloe vera eller nåt med det närmast ovanstående alltså… som jag tycker var en smula överdrivet…
#14: Vad i ditt eget inlägg (#12) är obehagligt att läsa? Eller menar du #10?
Cammis i #13 talar ingenstans om vart eller hur man kan kontakta hennes sambo eller sambons bror för att köpa FLP av just dem, så hur skulle hennes åsikt om produkten kunna gynna dem? Har hon ingen rätt att berätta om sin egen upplevda åsikt om aloedrycken, bara för att hon har bekanta som säljer detta?
Och hur menar du med "diskriminerande innehåll"? Man ju också välja att se det som att det är en privatperson som ger sin åsikt.
Om du vill ha andra exempel än just Arla: en del säger att Stevia smakar vidrigt och inte går att använda, precis som en del skyr Canderel och Hermesetas som pesten och säger att det är ett gift. Diskriminerande?
Och många har skrivit både positivt och negativt och vart man kan köpa produkter som exempelvis Stevia, Sukrin, Holistics D-vitamin, olika sorters salt som Seltin, Maldon och Herbamare, många olika slags proteintillskott/pulver, Rydbergs sallader, Santa Marias kryddblandningar, Örtagubbens produkter samt produkter från naturligt.se, Bodystore och var de kan köpas osvosv.
Listan kan bli mycket längre! Sedan kan vi ju, om du skulle vilja det, gå in på alla böcker det tipsas om och på vilka sajter de kan köpas. Om jag inte minns fel så har det även tipsats om klädsajter där man kan köpa tights och BH:ar?!
Känner du dig fortfarande engagerad i saken och att det enligt dig ej är utrett, så är det sajtvärden som har sista ordet i frågan.
Mvh m

Jag reagerade precis som magma på #12. Det har ju nog diskuterats produkter av olika slag här på forumet i otaliga trådar och det är väl meningen att kunna utbyta åsikter och erfarenheter.
Jag är visserligen återförsäljare för Forever, men svarar eftersom jag kan svaren på frågorna här ovan, hoppas ingen tar ulla upp av det.
Ang stabliliseringsämnena i Forevers Aloe Vera Gel så är:
Sorbitol, Från majs
Ascorbinsyra C-vitamin
Citronsyra från citrus
Natriumbenzoat från bär
Xanthan Gum från kelp och tång
Tocopherol e-vitamin
Kaliumsorbat: från rönnbär
Dessa finns med 4 volymprocent och krävs för att inte gelen ska oxidera och bli oanvändbar.
Det GÅR INTE att endast ha 99,9 volymprocent aloe vera i en produkt.
Men det är tyvärr knepiga lagar som gör att man får skriva så.
Själv har jag kollat upp Donsbachs aloe vera som ska ha just 99.9% men enligt tillverkaren är det endast 60 volymprocent aloe vera. Resten 40 är väl vatten.
Jag vill ha den bästa produkten som finns, aloe vera-plantan är fantastisk men det är inte möjligt att använda den direkt. Så efter att ha kollat ALLT som finns på marknaden konstaterade jag att Forever har den bästa.
Det har inget med pengar att göra, jag vill själv använda det bästa och kunna stå för det jag säljer. Garantin säger väl dessutom allt.
Låter bra 
Aloe Vera är bra - också vi har använt drycken och salvor i 5-6 år nu. Vår son har sluppit sin allergi på våren och en bekant kan nu äta nötter igen…
Eftersom flere har nämnt Forever Livings aloe vera vill jag nämna att LR Internationals Aloe Vera är den enda som förutom Aloe vera counsils stämpel också har det tyska kvalitetsinstitutet Fresenius godkännande. Denna aleovera har enbart innanmätet i bladen med, inte det yttre, som är laxerande. Och jag anser att för att kunna kallas aloe vera dryck måste själva aloe veran i flaskan vara minst 90 %!
I övrigt är nätet fullt av undersökningar kring aloe vera och dess verkningar samt vad aleo vera innehåller, så den debatten kan föras på något annat ställe.
så för att återgå till trådens eg fråga:
För vår det, med LCHF gäller väl samma regler som med allt annat med kolhydrater; det lönar sig att räkna hur stor del det eg blir av kolhydrater från den dos man tar per dag; jag har räknat att det blir så försvinnande lite att nyttan överväger de ev fördelarna! Jamena, dagsdosen är ju 2-3 x 30 ml!
Man, född 1953, 166 cm lång, startvikt 94 kg
LCHF till och från sedan 2009. Nystart oktober 2017
Sockerberoende.
Jag som också druckit Aloe Vera från Forever living, kan bara säja att tyvärr hjälpte den inte mej. Men vad gör man utan tuben med detsamma i, Gelly´n. Till nästan allt utanpå kroppen blesyrer, och kanske i magen också vid turistmage. Msm på onda kroppsdelar.
En pikant detalj: LR:s aloe veradryck med MSM (för sjuka leder) var så effektiv att det finska medicinalverket förbjöd drycken. Den skall nu säljas som medicin via apoteket….!
Nu har det istället kommit LR:s aloe vera dryck förstärkt med nässlor, hjälper kroppen att öppna slammade blodkärl. Få se när den förbjuds som för effektiv!

Sockerberoende.
Jag har en aloeplanta i en kruka, vet dock inte om den är vera eller ej. Är det bara veran som är nyttig? Vågar jag ta en tugga?
#24 det skulle jag inte rekommendera. FÖr det första finns det många sorter som inte är bra, till och med giftiga. Så är du inte säker på vilken sort det är bör du låta bli.
Om den skulle vara en av de tre (eller fyra) som har positiva egenskaper, så finns det en hinna som är laxerande och giftig. Den bör du alltså inte få med dig.
#23 Och jag åker till Tyskland och köper Forevers Gel med MSM och glukosamin. Så bra som den är skulle den aldrig få säljas som vanligt kosttillskott i Sverige. Det är ju farligt om folk blir bättre…… ;)
det blir dyra flaskor det….
Tänk va´bra att våra myndigheter övervakar hur vi mår.. så vi inte blir för friska av msm, fett och annat konstigt….!
Sockerberoende.