LCHFkokbok
Jag fick igår hem mitt ex av kokboken med stort K, då jag är ny på detta så tänkte jag att denna kan komma väl till pass. Den va verkligen fylld med kuliga recept o info. Jag upptäckte att jag kan äta morötter, har för mej att man inte ska äta rotfrukter, jag älskar nämligen morötter helst rårivna, e de lika tillåtet som tillagade??
Niloss - vad man kan äta och vad man inte kan äta är mkt individuellt. Du måste prova dig fram. Bara för att Annika och Airam kan äta morötter betyder inte att du kan - eller så kan du.
Vi är alla olika och vi tål alla olika mkt kolhydrater och även olika saker.
Jag tex. skulle aldrig äta en morot. Kan inte heller äta ost (eg. mkt lite kolhydrater) och inte heller mjölkprodukter (crème fraiche t.ex. - lite kolhydrater men det hjälper inte)
Så det ända tipset är att prova dig fram - sorry jag vet att man vill ha exakta regler (som på alla bantningssidor) men tyvärr så fungerar det inte så här.
Och LCHF är ju i första hand ett sätt att äta nyttig mat som är bra för kroppen - och som bonus får man då en (ev) viktminskning.
Jag har nu gått ner ca 20 kg genom att äta LCHF - men det har tagit mig 3-4 år att lära mig vad jag tål och inte tål.
Lycka till!
Jag fick min igår. Så kul.
Jag tror att alla får känna efter själva om det är OK med morötter. Själv är jag väldigt försiktig med dem. Allt beror nog på hur "förstörd" kroppen är. Åt lite hastigt inköpta babymorötter tillsammans med babybelost häromdagen då jag var i stan och hade glömt fika. I två dagar har jag kämpat med mer sug.
Man får nog prova sig fram. 
det fanns ett recept med isterband de isterband jag har hittat innehåller som lägst 8 g kolhydrater är det någon som hittat något med lägre?