Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-livsmedel
Läst 2625 ggr
CORI
0

Bra Bacon

Är det någon som kan rekomndera var man köper bästa baconen! Jag tycke vissa är för hårt rökta och vissa är så tunna så att det är svårt att ta ut en baconskiva.

kaisakavat
0

Låter som du beskriver Scans bacon. Tunnt och inte rökt, istället har de i kemikalier som smakar rökt. Jag har slutat att köpa det.

Istället köper jag Tulips bacon. Det ska vara äkta, men det smakar ju rökt.. Du kan ju prova ifall du gillar det. Coop har extrapris på det nu - i allafall där jag bor! Både i tärningar i ask och som vanligt "långplattskivat".

Fricko
0

Tulips är godaste baconet för mig.

maxiq
0

Gör gärna en sökning på "Bacon" här på forumet så kommer du att hitta massor av råd om vad som är bra och inte. :-)

julia61
0

Hejsan!

Har köpt bacon på City Gross som visserligen är i storpack, men ligger rullar i lager på plast, lätta att ta ur och inte alltför röksmak på. Tunna och fina!

Garlica
0

Se upp för RÖKAROM i innehållsförteckning…. Inte rökt på riktigt - inte tillräckligt iaf. Penslat med kemiskt framställd arom.

MalinArv
0

Tulip kör vi på här med. Fin bacon. Skrattande

mizztlur
0

Jag har slutat att äta bacon. Har man varit i danska svinhus vill man ite äta bacon från Tulip. Inte danskt svinkött över huvud taget. Inte heller från övriga europa. Och scans är rena skiten om man får uttrycka sig så. Svenska lantbrukare fixar bra kött som deras egen organisation så fullständigt förstör. Usch för scan.

OlgaMaria
0

Färdigskivat naturligt sidfläsk är trevligt också. Helt utan E-nummer och salt. :D

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

fia1
0

Tulips storpack! På Lidl brukar jag köpa Enebackens 400 gram för runt 23:-.

birma
0

#7 Vet inte men så fort jag lyfter ett pkt dansk Tulip så kommer dåliga djurhållningvibbar. Vet ej om jag läst/hört ngt tidigare. men antagligen, för det slutar alltid med att paketet blir tillbakalagt och oköpt.

Sugiyama
0

Hur är Änglamarks bacon? Såg också ett danskt ekologiskt bacon på Willys, det borde vara ok ur djurskyddssynpunkt.