Äta ute
Hjälp ska äta ute på en pizzeria ikväll. Är det någon som har något tips på vad man kan äta när man går på resturang?

På pizzeria tar jag oftast en pizza med bernaise, och sedan äter jag allt utom brödet. =)
Tror inte jag har den karaktären att låta bli botten när den väl ligger på tallriken.=)

Serverar de annat än pizza? Jag hamna på en pizzeria och åt hamburgare utan bröd med sallad istället, och dressing. Ofta serverar de ju annat på pizzerior som går att äta utan kolhydrater till.
Elle gör som Melindra tipsar, och be dem ta bort botten från bordet på en gång…

Ibland har de kebabsallad (eller någon annan sallad) på pizzeriorna. Annars kan du ju be att få en kebabtallrik utan pommes frites om de har det.
"Warum soll man es einfach machen, wenn man es so schön komplizieren kann"
Tyskt ordspråk
När de övriga vill ha pizza brukar jag beställa kebabtallrik utan pommes eller ris.
Får oftast en extra vit sås,mer sallad och lite mer kött.
Kompletterar med lite fett då jag kommer hem(gillar de där chilioliverna ica har,gott i salladen) men i ditt fall kanske du ska ta med dig något fett.
http://www.winthers-skafferi.se/
Tror inte de har kebab eller hamburgare på den här pizzerian. Det har nog mer kötträtter och fisk rätter.
Kan man kanske säga till om en fiskrätt och att de tar bort potatisen eller vad det är till och be om mer sås och grönsaker? Skulle det vara ett bra alternativ?
De andra ska äta pizza.
Såklart är det ett mycket bättre alternativ än pizza.Risken är bara att om du inte förklarar exakt vad du undviker kommer de med en mager variant,det har hänt mig.
Var ute och åt lunch och sa bara att jag inte ville ha potatis,de kom med en liten köttbit(mindre än de andras)och ingen sås.Då jag bad om en förklaring sa de att…du bad ju om magert !
Fick såklart en större köttbit,sås och vitlökssmör efter att ha snabbförklarat principen med LCHF för dem.
http://www.winthers-skafferi.se/
Vad kul, hoppas du får det trevligt!
Är det ett ställe som serverar kött har de säkert nåt på menyn som tex biff med beasås o pommes. Beställ det vet jag men be om att få utan pommes, med sallad istället,
Nu har jag varit ute och gått ca en timme i snö vädret. Trevligt att ha lite mer tips när man kom tillbaka.
Tack så mycket ska försöka förklara när ja beställer.
Efteråt ska vi på bio. Har köpt en vatten med smak på, för de andra ska ju äta godis såklart.
Har nu kommit hem från bion och resturangen. Har lagt in allt i minmat och glatt överaskad har bara kommit upp i 9%,kolhydrater 17% protein, 68% fett och 7% alkohol på hela dagens mat.
Fast jag åt 70g jordnötter till bion och på resturangen tog jag in två förätter en grekisk sallad med mycket feta och olivolja på sen en skagen röra på en sallads bedd med parmesan flarn och ett glas vitt vin det var jätte gott. De andra åt pizza jag var inte ett dugg avundsjuk.

#10 - Det låter ju som mycket bra val! Kul att de hade såpass bra mat!
"Warum soll man es einfach machen, wenn man es so schön komplizieren kann"
Tyskt ordspråk