Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etiketthälsa
Läst 2178 ggr
HarrietKiara
0

Muntorrhet

Är det någon mer som har fått det. Det är inte varje dag eller varje dag men när det händer så är det TORRT.

Kan inte minnas att jag hade det innan och definitivt inte så mycket.

Vad kan man göra åt det? Är lite orolig för tänderna.

Love my Kelpie!

Ewerhof
0

Det händer mig ibland och jag tar lite tuggummi en stund för att få igång saliven. Vet inte om det är så lchf direkt men dlternativet med muntorrhet är så obehagligt. Skulle dock vara kul att få veta vad det kan bero på.

liteneva
0

Jag har nu gått på LCHF sedan den 16 januari. Jag blir så hård imagen så jag blöder varje gång jag lyckats pressa ut  det som komma skall. Börjar bli smått orolig i och med att jag har event. tarmfika också. Tänkte börja med linfrö om det hjälper?? Tyckte jag läste någonstan om linfrö ett par matskedar dagligen. Äter mest  blomkål vitkål broccoli o mejeriprodukter o kött o fisk o ägg.

Snälla om någon har ett bra råd kom gärna med det.

finntroll
0

Jag var till tandhygienist för någon vecka sedan och hon konstaterade det samma, att jag är torr i munnen. Hon tog bort tandsten, karies hade jag inte. Hon föreslog också tuggummi, men jag har inte velat använda tuggis, det påminner för mycket om sockertiden och allt elände som hörde till den.

mikaelj
0

Skapa en ny tråd under t.ex. "Andreas Eenfeldts frågelåda" med din fråga så är det större chans att någon kan svara på den än om den ligger gömd under en fråga om tänder.

HarrietKiara
0

Puffar lite. Vaknade åter igen med en snustorr mun och det håller fortfarande i sig 2,5 timmar senare. Dricker som en galning

Love my Kelpie!