Vilsen!!!!!!
Känns som om jag står vid ett vägskäl. Har läst på om LCHF, och börjat fatta sambanden. Snacka om aha-upplevelse!! Har hjärtsjukdom i släkten, är överviktig30kg!! Men är det så enkelt att bara våga kasta allt man e så itutad med?? Mest bekymrad över följder på blodvärden etc med det animaliska fettet. Jag har startat denna kost vid 2 tillfällen men redan efter någon vecka fallit för frestelsen att fika…sen har det varit tungt att fortsätta,men jag trillar tillbaka till lchf-tänket hela tiden. Vad tror ni händer på kroppens insida efter långvarig lchf-kost???????

Här har du Kostdoktorns LCHF för nybörjare. På hans sida hittar du mycket information om LCHF, om blodfetter och du har möjlighet att ställa frågor till honom. (Det kan du göra här med, om du postar de i "Frågelåda - dr Andreas Eenfeldt - Doc_")
Jag är personligen övertygad om att LCHF-kost är det rätta för oss människor.
"Warum soll man es einfach machen, wenn man es so schön komplizieren kann"
Tyskt ordspråk
Ja ,faktiskt känner jag mig rätt övertygad också.Men det e sån konstig känsla när man inser att man ätit så fel så många år…
Tack för ditt svar!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ja, visst är det - omvälvande - är nog ordet jag söker!
Det är ju precis på tvärs mot det man har fått lära sig, men ju mer jag har läst på, på Kostdoktorn, på Michael Eades blogg och i olika böcker, desto mer förstår jag att jag har fått lära mig fel.
Det är ju tur att man kan lära om!
Tyskt ordspråk
Håller med!!! Har varit inne på kostdoktorns sida nu. Jättebra info!!!Inser att det bara är att köra på där jag har börjat. Stör det mycket i kroppens arbete om man "trillar dit" emellanåt??Blev bjuden på semla idag….hm inget bra! Jag har inga problem att sen fortsätta med lchf-men tyvärr är det så det ett ut för mig en tid. "Duktig" i 4-5 dgr,sen något gott(?)- mer en dålig vana som jag ska bli av med ,tror jag. Borde vara bättre än innan iallafall.

Vi har ju överlevt trots att vi petat i oss enligt tallriksmodellen, eller socialstyrelsens 68 brödskivor om dan… Det är klart man överlever en semla till.
Men man bör väl inte trilla dit varje vecka. Bättre då att öka på fettet lite, så man blir ordentligt mätt - det är lättare att stå emot "frestelserna" då.
Lycka till!
Tyskt ordspråk
Ja, jag ska våga må bra från och med nu!!!!!! Nu blir det en smörklick i en ostrulle till kaffet i stället!
Tack snälla för att du svarat!!! Nu e det natten för mig!

Yes!!! Kör hårt ballerina!
Jag ska oxå dra mig tillbaka för natten nu.
Tyskt ordspråk
Grattis Ballerina!
Du kommer inte att ångra dig! Det är jag säker på!
Tänk att du faktiskt - kanske "för en gångs skull" - satsar på dig själv helt och fullt! Det är du värd!
Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge." /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing