Ny i gänget,Hjälp
hej alla ni där ute.
Som ni förståt är jag ny på detta började igår måndag.
Det gick bra, kände inte av huger/ sötsug snabbt efter en måltid som annars och det är ju positivt.
Behöver lite hjälp att fatta.
idag när jag var i farten visste jag att jag inte skulle hinna med dagens lunch, köpte mig därför en atkins måltidsbar.
på baksidan av denna står det 17g kolhydrater men på framsidan står det 2g=netto kolhydrater
Hur vet jag på andra livsmedel vad netto kolhydrterna är om det nu bara står 15g kolhydrater/100g
Hej och välkommen!
Amerikanska produkter använder inte samma sätt att räkna som vi.
Köp korv istället är mitt tips - jag åt Grilstad Guldsalami till lunch idag.
Numer pensionär i Nynäshamn
Välkommen hit!
Jag skulle anta att beloppet 17 kolh på baksidan gäller för 100 gr av produkten, och 2 gr gäller för den vikt baren har? Se noggrannare efter på baksidan, står det per 100 gr månne?
I vanliga fall har alla livsmedel angivet per 100 gr innehållet, så du måste räkna om det till den vikt du använder av produkten.
Uppe på sidan finns en länklista, gå till MinMat och räkna med hjälp av den ut din fördelning av mat i fetter, protein och kolhydrater.
sen beror det på vilken sorts diet du vill köra; sk "fakir" (0-c 12 gr/dag)med nästan inga kolhydrater alls, eller en större mängd, upp till 20 gr har jag sett att ofta nämns som ett riktvärde om man vill minska vikten.
Läs de artiklar som finns här och gamla inlägg (t.ex under "nybörjare") så lärde jag mig en massa. Själv är jag på fjärde veckan och ned hittills 4 kg (men det kan gå upp lite emellan på vägen ned…)
Lycka till och välkommen med i gänget!
Man, född 1953, 166 cm lång, startvikt 94 kg
LCHF till och från sedan 2009. Nystart oktober 2017
Sockerberoende.
Det är skillnad på netcarbs och carbs. Du kan alltså räkna som att atkinsbarerna har 2 gr carbs i sig. Jag använder dem själv ibland i brist på bättre.
#3 hela baren 60g var 17g kolhydrater men sedan skriver dom att att när man tagit bort vissa ämnen som inte påverkar blodsockret så blir det 2g = netto kolhydrater.
tack alla andra för era tips
så det är bara kolla som jag fattat innan på 100g tabellen och vad kolhydrat värdet står på?
köpte mina baby bell oxå! gott faktist!
Detta med äggmjölken hur skall jag göra i klar text plus innehållet.
tack på för hand

#7 - Uppe till vänster på sidan (bredvid trådens rubrik) har du en sök-funktion. Sök på äggmjölk, så får du upp en lista på alla trådar som tar upp det. Om du sen använder webläsarens "tillbaka"-knapp när du har läst en tråd, så behöver du inte göra om sökningen.
Välkommen hit och lycka till!
"Warum soll man es einfach machen, wenn man es so schön komplizieren kann"
Tyskt ordspråk

Här är en av de tidigare trådarna om Atkins bars. Instämmer i rekommendationen om sökfunktionen för saker du undrar över!
Tack för att ni alla är så hjälpsamma med snabba svar och hjälp tips.

Vill bara säga hej och välkommen hit!

Hej och välkommen hit!
He och välkommen!
Hoppas du kommer trivas här!
Kokta ägg är bra mellanmål, eller varför inte lite turkisk yoghurt med grädde?
Du kan ju alltid köpa ölkorv av bra kvalité också.