Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: lchf-för-nybörjare
Läst 966 ggr
freddestuna
0

Tips på frukost och kvälllsmål?

Hej!

Det känns som det lätt kan bli enformigt med omelett till frukost…är det nån som har några bra / goda tips på frukostar och kvällsmål så skulle jag vara tacksam :)

MVH
Fredde

mikaelka
0

Kokta ägg mosade med smält smör låter skumt men är en höjdare! Brukar sedan ta lite av varje som finns i kylen, t ex så är avokado med creme fraiche jättegott till skinkskivor med ost på!

bazz
0

Äggmjölk

Kokt ägg med smör

Äggbaconmuffins

Makrill i tomasås

Tonfisk + majonnäs + chili

Kallt kött från dagen innan

Rökt lax

Äggröra i mikron

Ostskivor med smör

Turkisk yoghurt + grädde + ev ngr få hallon

Hur många tips behöver du?

kaffemoster
0

Om man inte är rädd för mjölkprodukter så är fet fil, keso och mascarpone jättegott! Jag tar 30-40 g mascarpone, blandar med 1 dl keso och häller 1 dl fil över. Det är så gott så jag tycker nästan det är dagens godaste måltid Förvånad.

[Pennylane1]
0

fast väl mycket kolisar, åtminstone för mig, det där blir hela dagsdosen…

Äggmjölk är vad jag äter till frukost, och ofta till kvällen också. Behöver ingen större variation!

Babz
0

Löskokta ägg. Eventuellt med en smörklick, hophackade till en "röra", som jag brukar smaksätta med ett par centimeter kaviar.

Jag har ätit ägg till frukost sedan jag började med LCHF i mars 2006 och än har jag inte ledsnat! Tycker man inte att det räcker med ett par ägg till frukost kan man ju förstärka med en burk makrillfile i tomatsås eller sardiner.

"Warum soll man es einfach machen, wenn man es so schön komplizieren kann"
Tyskt ordspråk

berndt
0

Instämmer i # 5 - även om jag ätit en betydligt kortare tid vet jag att ägg, det tröttnar jag inte på! Det kan bli 3-8 ägg per dag i olika former, och frukosten är oftast någon variant av just ägg.

Sen kan ju också frukosten vara en helt vanlig måltid med biff och smör osv! Ingen skillnad på mat på morgon, dag eller kväll. Man äter det som är gott och håller en mätt - jag är mätt 4-6 timmar in på dagen/eftermiddagen.

Man, född 1953, 166 cm lång, startvikt 94 kg 

LCHF till och från sedan 2009. Nystart oktober 2017

Sockerberoende.