Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettoff-topic-ot
Läst 2822 ggr
elisabeth83
0

Blått öga

Är det nån här som har lust att tycka i alla fall liiite synd om mej. Jag var på konsert igår å krockade me en annan, å idag e mitt öga helt blått å svullet, så jag sitter här å läser med ett öga :(

Kanske tipps på ngt fett å gott (vego) som jag kan trösta mej med? :)

Isa56
0

Oj Stackars dig, Mycket medkänslaGlad. Tyvärr har jag inget tips mer än att i serier lägger dom en färsk biff på ögat.

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Aniara4
0

Gammal huskur är ju att lägga en bit rått kött på precis när det händer, men det är ju lite svårt när man inte är hemma, och dessutom vill man ju ÄTA UPP köttet!!! Tungan ute

Aniara4
0

Hoppas konserten var bra så att det var värt det!

jejjja
0

Tycker synd om dej. Det är inte kul att gå med blått öga. Du får tröst och en kram av mej. Du har inget bra täkande smink som du kan möla över det fins ju bra sådant annars har jag set. Min dotter har så hon kan täka de blå nuder ögonen men det har kanske inte du hemma. Kram

elisabeth83
0

Isa56

he he, jag har dåligt med biffar i min frys, men jag har kört med kalla skedar :)

men ngt gott att äta tänkte jag, som tröst, är ju så synd om mej idag ;)

lizaohman
0

Stackars du. Jag hade i min känsligaste ungdom en blåtira. Efter ett tag blev den så vackert blå, lila och gul. Jag försökte sminka andra ögat likadant Obestämd Det såg verkligen inte klokt ut. Sedan försökte jag drapera luggen för ena ögat, med följden att jag såg så dåligt så jag lyckades gå in i en dörrpost och få ett blåmärke på kinden också. Färgglad månad, kan man säga…

Tröst: Hårdvispa äggvitor med en gnutta Stevia och blanda ner finhackade hasselnötter och lite kokosflingor. Grädda som maränger.

elisabeth83
0

Tack alla söta för er medlidande! Känns mycket bättre :)

Det blåa får jag stå ut med, det jobbiga är att d e svullet… men det kanske är bättre imorn, då ska ja på intervju om ett jobb. Kan bli intressant att se reaktionen från den som ska intervjua mej ;)

#6 mmm det låter som en bra tröst, ska jag absolut prova! jag har stevia hemma men aldrig provat, hur lite är en gnutta? (för mej som aldrig tidigare använt stevia)

nobban7
0

Säger som #3 Hoppas konserten var så bra att det var värt detGlad (och vad var det för konsert?, frågade hon nyfiket)

maxiq
0

Jag har nog fått historiens mest osannolika blåöga. Jag fick tvål i ögat - på en bandymatch!

Solen låg på läktaren där jag stod och den reflekterades i isen så när de kastade ut presenter till publiken fick jag en fet badtvål rakt i ögat eftersom jag inte såg när den kom flygande! *morr*

Det är tillräckligt svårt att se en bandyboll utan ett igenmurat öga med tårarna rinnade i motsol. :-|

lizaohman
0

Ursäkta att jag garvar, Maxiq… Moahahahaha

elisabeth83
0

maxiq: Tungan ute skönt att höra att det finns de som haft d värre

bandy, vilket lag var du å tittade på?

papa-bear
0

#9 vart huserar selånger i seriesystemet nuförtiden?

gul färg - broberg

[Pennylane1]
0

kyl inte sen det blivit blått redan för då konserverar du det!

nä skojade bara det har jag ABSOLUT inga belägg för men antar som andra kanske sagt att det inte hjälper med kylning när det redan blivit blått…. men det kan ju kännas skönt för det…

stackars!!!

elisabeth83
0

#13 där fick du mitt hjärta att ta ett ordentligt skutt! 

tror kanske inte att d hjälper mot d blåa att kyla, men jag har lyckats få upp ögat så svulnaden har nog gått ner lite i alla fall :)

maxiq
0

Selånger harvar på i Allsvenskan Norra just nu men den här matchen var en SM-semifinal i början av 80-talet.

elisabeth83
0

# 15

ahaa… på den gamla goda tiden :)

gick på bandy själv för några år sen, men d var så kallt för tårna!. föredrar hockey nu för tiden!

[Pennylane1]
0

# 14 … sorry! Flört

Maxiq, det gav helt klart begreppet tilltvålad en mycket klarare innebörd!

maxiq
0

Ja inte var det tvålfager som var ordet den dagen… :-(

Babz
0

Detmåste ju ändå ha varit en ren träff Skrattande

"Warum soll man es einfach machen, wenn man es so schön komplizieren kann"
Tyskt ordspråk

maxiq
0

En blåklockren!

ebet
0

Jamen maxiq! Jag kan inte sluta skratta! Tårarna bara forssar ur mina blåa ögon! Jag har haft närkontakt mellan trottoarkant och näsrygg. Så jag har tvåå blågula ögon. Fast inte lika roliga som tvålen förstås. Och tandläkarkostnaden ska vi inte tala om.

Andina
0

Stackars blåögon! :)
Ingen som har provat "universalmedlet" Kokosfett???

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing