Leverpastej
Vad säger ni om Pastejkökets leverpastej på tub som har 3,5 g kolh/100g. Den borde väl vara ok att äta utom när man kör fakiren?!
Jag blev så glad när jag hittade den nämligen eftersom jag verkligen gillar leverpastej och majonäs…
Vet inte riktigt vad jag ska ha den till bara:) Äter ju inte bröd längre, men jag köpte den till barnens mackor eftersom den inte innehåller socker. *heureka!*
Det låter spännande, man kan ju ha lite till sitt kokta ägg eller som smak på en pannbiff…
Numer pensionär i Nynäshamn
Man kanske kan ha det på nötbrödet??
I helgen så åt jag en rejäl bit leverpastej med lite stekt bacon, kokta ägg och majonäs….mumsigt :)
Man kanske kan göra en röra med leverpastej, dill, majonnäs, creme fraiche, kaviar (ja, de där äkta på burk, inte tubkaviar:), hackat ägg och så lägga röran ovanpå ett par skinkskivor ihop med räkor? Ungefär som smörgåstårta, men utan brödet;)
Mervi, det passar konstigt nog jättebra på nötbrödet (om du menar Kwasniewskis bulle). 
hemul, det är brödet jag menar. Min man är jätteförtjust i det så nu köper vi inte bröd mera. Han äter det med olika pålägg. Jag skall köpa leverpastejen och prova.
Vad roligt! Då kom det till nytta ivf. Själv har jag ju inte gjort det mera. 
Jag köper mycket leverpastej, fast då i skivbar form, som jag propagerar åt barnen att äta. Särskilt min sockerberoende minsting älskar leverpastej - en morgon när hon var trött åt hon BARA ett par skivor arbogapastej, och även om det är för mycket stärkelse för MIG så tyckte jag att det verkligen var ett lyft för HENNE!
Numera blir barnens mackor "lyxigare" än tidigare (förutom att de klagar på att jag kör mer fullkorn i brödet) på så sätt att jag lassar på mer pålägg än det är bröd…! ("alla bäckar små"…!)
Du är smart Meg
Numer pensionär i Nynäshamn