SOS-Studien – Efterlysning
Jag har varit med i SOS-Studien, Swedish Obese Objects, vid Sahlgrenska sjukhuset sedan 1992.
Jag söker medlemmar här som har varit/är med i studien. Vänligen kontakta mig via meddelande här eller via min gästbok.
Jag har idag skrivit ett lååångt brev till de ansvariga för att försöka koppla in dom på lchf. De har ju tidigare kunnat ta in olika viktnedgångsrecept i studien såsom magoperationer och Xenical-behandling.
Mer information finns längst ner i "Min personlig sajt" klicka på min Avatar så kommer du dit! 

Ja du, jag har varit med i xenicalstudien vid UMAS i Malmö och blev förtvivlad när jag efter studien fick reda på att jag fått placebo. Det hade jag ju i och för sig gissat eftersom min bror fick de verksamma haha.
Jag fick dem senare utskrivna av läkare men har nu äntligen hittat rätt kost.
Jag har också varit med sedan 92 och då vägde jag 92 kilo
Nu väger jag 108 och det tillskriver jag alla kostråd.
Jag tackade nej till Gastric Banding då och ingår i kontrollgruppen.
Och jag känner att jag hamnat rätt i min kost nu
*Jag flyttar inlägget från - Medlemmar - till Övrigt
Numer pensionär i Nynäshamn

#2 ullebull, ser att du verkligen hittat rätt! De jag söker är sådana som deltar i SOS-studien eller kanske fortfarande gör det.
#4 Pylle, skulle vara fint om du kontaktar mig via min sajt så vi kan dela erfarenheter.
#5 Margareta, jag förstår inte varför du flyttar min tråd? Jag vänder mig till alla medlemmar för att hitta andra som deltar i den här studien. Om du kollar deras hemsida förstår du säkert varför det är så angeläget.