Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmedlemmar
Läst 2466 ggr
gronden
0

När vänder det?

Jag har nu gjort min första omställande vecka med LCHF och inte gått ner ett skvatt vare sej på våg eller enl måttband. Lite hade man ju förväntat sejFörvånad. Jag har låtit ca 12 förargerliga kilon smyga på mej de senaste 3 åren å mitt mål är att åtminstone bli av med 10 av dom,

Jag är 164 cm å väger nu 70, vilket jag aldrig varit uppe i förut även om jag var i närheten för ca 10 år sedan.

Har återupptagit lite träning sen 2 veckor tillbaka så jag kör ett kettlebellspass måndag, simmar tisdag, rider "som alltid" onsdag och ett spinningpass torsdag. Oftast blir det bara 3 pass i veckan pga föräldramöten och annat.

Kan en äggmjölkdrink på em vara tillräckligt inför träningen? Jag åker oftast iväg direkt efter jobbet pga tidsbrist. Äter dock alltid en riktig lunch mitt på dan.

detta är så nytt för mej och man vill ju se något litet resultat som peppar en.

Ankie
0

Ja du det är lika för mig. Jag har hållt på i 2 veckor och inte gått ned något. Man är ju så ny på denna diet och vet inte så mycket om den, men de flesta säger ju att kilorna börjar rasa efter en vecka med denna kost, så inte vet jag vad man gör för fel.

gronden
0

Skönt att höra att man inte är ensam. Hör mest om alla kilo som rasar å något på en vecka hade man ju hoppats påSkrattande. Funderar på hur det är med glasnudlar å kolhydrat? De är ju gjorda på nåt helt annat än andra nudlar men ger väl inte heller så mycket tuggmotstånd.

Lite jobbigt att den tidigre tron på att Thaimat var så sund föll för där är ju mycket kolhydrater och socker men minium av fett. Men alla Thailändare ser ju små och sunda utFörvånad

Fetrik-Snubbe
0

Glasnudlar är väl gjorda på ris. Eller har jag fel nu?

gronden
0

Läste nån stan nyss att så inte va och detta fick jag fatt i vid sökande:

Glasnudlar är en nudelsort gjord av mungbönsmjöl. De är till utseendet mycket tunna och genomskinliga, därav namnet, Glasnudlar

…men….?

Pasi
0

Jag har köpt glasnudlar som var gjorda av ris (det stod så på förpackningen iallafall)….men det var i ett tidigare liv.

Zepp
0

Dom som tappar en massa kilon på en gång är förmodligen kraftigt överviktiga eller feta på grund av en ökande insulinresistens!

"En teori är att den centrala störningen i metabolt syndrom är höga insulinvärden, eventuellt sekundärt till insulinresistens. Ett flertal studier visar effekt på de ingående komponenterna i metabolt syndrom av minskad mängd kolhydrater i kosten.[1][2] Detta sänker normalt insulinnivåer i blodet. Exempel på sådana kostmodeller är Atkins eller LCHF. Det är dock ännu inte klarlagt om denna kost är gynnsam mot insulinresistens på lång sikt.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Insulinresistenssyndrom

Kanske att om man bara har några extrakilon så händer inte mer än att man blir mättare på mindre kalorier och att man förblir mätt längre!??

Om man däremot lyssnar på kroppens signaler så kan man sakta sänka matmängden och på så sätt minska i fettvikt??

Vet inte men man kanske skall vara glad för det faktumet att man inte är insulinresistent!!??

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.