Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettövrigt
Läst 1873 ggr
shintaida
0

En önskning

Har sett programmet: Bantningsdrömmen.

Och jag har läst tråden här om den och om reaktionerna.

Det jag blev nyfiken på är:

* Hur mycket Ni har gått ner?

*Hur lång tid tog det?

*Har Ni nått Er målvikt?

*Hur lång tid tog det till målvikten?

Jag är nyfiken för att jag önskar peppning. Och även peppning för andras del.

Vänligen // Shintaida

magma
1

Om du önskar peppning så leta gärna reda på tråden där det räknas ihop hur mycket vi gått ned här på kif. Det är frågan om hundratals kilon, om jag inte minns helt fel?Skrattande

Mina svar då:

* Hur mycket Ni har gått ner? Gått ned 15 kg men fuskat mig upp så nu är det bara -5 istället. Men dock på väg ned igen, hurra!

*Hur lång tid tog det? Tja… dessa 15 kg gick jag ned på knappa två månader, men jag har ätit LCHF sedan juli 2006.

*Har Ni nått Er målvikt? Höhö. Nope.

*Hur lång tid tog det till målvikten?

Lycka till Shintaida!

axelina
1

14 kg ner på 6 månader

ligger ett par kilo under min målvikt, stabilt nu sedan ca 6 månader

shintaida
1

Magma

Jag vet om den tråden. Men jag önskade få det mer uppstolpat så att man UNGEFÄR kan se hur lång tid man har framför sig. Skrattande

Axelina

GRATTIS! Jättekul att Du har kommit i mål!

// Shintaida

Emea67
0

Jag har gått ner nu 14 kg innan jul 16 gått upp över julen och nu bara 2 kg kvar till utgångspunkten för min lägsta vikt i denna sista viktresan. De 16 kg hade jag gått ner på 4 mån. Skrattande

Har många kg kvar till målvikten är nöjd så länge det går åt rätt håll alltså nedåt sakta men säker så att huden hänger med Flört

finntroll
0

Jag började äta lchf i slutet av juli 08. Jag gick snabbt ner i vikt, på 2 månader 11 kg. Sedan följde en platå på några månader. Jag önskade mig Skaldemans bok Gi-0 till julklapp och tog till mig hans råd om 3g kolhydrater per måltid om vikten inte vill gå ner. detta har jag följt och vikten har gått ner 2 kg sedan dess. jag har inte satt någon målvikt, väger nu 84 och är 174 cm lång. Är nöjd om jag kommer under 80, 75 kanske är svårt att nå. Någonstans där ligger väl min målvikt.

Det viktigaste är nog hälsofördelarna, att inte ha sötsug, inte vara hungrig, inga luftbesvär, att orka så mycket mer, kunna sova, ja livskvaliteten är nu en helt annan än för ½ år sedan.

Lycka till!

grungelina
0

Ni som gått ner så snabbt kan ni ge exempel på hur ni ätit? hur många gram kolhydrater m.m. Skulle bara vara kul att vetaSkrattande

Förresten grymt duktigt av erGlad

finntroll
1

Jag började enligt Atkins induktionsprincip. Atkins var det enda jag kände till på förhand gällande denna typ av kost och därifrån fortsatte jag läsa, läsa, läsa allt jag kommit över både på nätet och böcker. Jag följde länge principen om 20g kolhydrater per dag, försökte vara strikt men har inte mätt eller räknat exakt. Efter julen har jag alltså siktat på minimalt med kolhydrater, minskade på grönsakerna ytterligare och skar ner på bär och mörk choklad, det gav resultat.

EwaN
0

Vad duktiga ni är allihop..

Jag är alldeles ny här och har precis börjat men på den här veckan som gått känner jag mig mycket piggare och absolut gladare..

Jag hoppas också på att få gå ner ca 15 kg men blir glad om min mage beter sig som folk till att börja med.. Skrattande

Otroligt roligt att se hur bra det har gått för er alla..

Ha en bra dag =)