Shintaidas Tråd
Ja, juldagarna avlöpte med MYCKET sockerintag. Jag och min man delade på 1,7 kilo ljus choklad under fyra dagar. *suck*.
Jag har ätit ALLT vad man INTE ska göra, när man äter LCHF. Men jag är inte den, som INTE kan ändra sig. Dåligt samvete? Nej, men svullen mage, vatten i benen och kroniskt hungrig/sugen.
Innan satte jag upp målet, att EFTER nyårsdagen ska jag börja ORDENTLIGT med LCHF igen….men varför vänta tills dess, när jag kan börja i morgon?
Ska bara handla hem grejor först, efter simningen på morgonen.
Här kommer jag att skriva om hur det går, vad jag gör och hur jag gör.
Funderar starkt på att sätta ett snöre kring midjan, istället för att väga eller mäta mig. Detta för att inte viktstressa mig, som jag brukar göra.
Visst kan man väl gå ner utan att motionera som en dåre, eller?
Jag kommer att fortsätta simma på morgonen varannan dag. Tycker det är så avkopplande. Dom andra dagarna kan jag ta lugna stavpromenader, som blir ungefär 2 km.
Vad tror ni om detta upplägget?
// Shintaida

Ett snöre kring midjan? Blir inte det samma sak som att mäta sig…?
Jo, kanske (mäter INTE snöret innan jag knyter fast det). Men jag SER inte måttet då. Skaldeman gjorde så, har jag hört.
När man kan kliva ur snöret, eller om det sitter lösare, har man tappat i vikt.
Finurligt, eller hur? 
// Shintaida

jag ska oxå börja med snöre, jättebra idé!! : )
klart du kan gå ner i vikt utan att motionera som en dåre. har läst om flera stycken här som aldrig tränar, mer än vardasgmotionen och gått ner massa i vikt! gör det du tycker är kul, blir bäst då. aldrig kul när ngt känns som ett tvång!
Lycka till!
Uppdatering:
Snöret runt midjan åkte på i går kväll. I morse var jag och simmade 40 längder x 25 meter. Skönt var det!
Handlade LCHF-mat. Hem och kokte ägg och åt med smör till.
Innan mannen drog till jobbet, åt jag ugnsstekt bacon och ägg. Är fortfarande mätt, men har ägg och bacon färdigt om det skulle knipa.
Sötsugen är jag verkligen! Men det mesta som jag åt och som inte mannen äter, åkte ut i går kväll.
Kissar mycket. Men det har jag hört att det är kolhydrater som binder vattnet i kroppen.
Ja, just nu har jag tillförsikt för min kommande bantningsperiod.
// Shintaida
Lycka till shintaida. 
Tack, Mervi! *niger fint*
HOPPAS att det funkar…..
// Shintaida
Om man ska simma när man har midjesnöre får man se till att snöret är av rätt material så att det inte krymper, hihi! Eller – om det är av ull – töjer sig (Oops vad jag gick ner i vikt av den här simturen!!!)… 
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna
Hahaha…*ler stort*
Det var en rolig kommentar! 
Jo, jag valde bomull. Simmar inte med 90 graders värme i bassängvattnet. DÅ hade det nog krympt. 
Och ull - ja, det kliar så sånt har jag inte hemma. 
// Shintaida
Uppdatering:
Maten idag, har mest bestått av ägg, bacon, smör och dillmajonnäs. Men för en stund sen blev jag VÅLDSAMT sugen på NÅGOT!
Tänkte snabbt på vad jag hade hemma, för det skulle inte vara mat.
Tog då några matskedar turkisk yoghurt och lika mycket hallon och körde i blendern. Det blev som halvsmält mjukglass!
Gott-gotti-gott-gott…..
Det som blev över, ställde jag i kylen för kommande behov.
Vägde mig i morse för att se vad utgångsvikten är på RIKTIGT. För jag har bara gissat innan.
Men det blev inte helt fel med gissningen: 82,2 kg väger jag nu.
Jag gissade på 83-84 kg. Så jag har redan gått ner genom att tänka fel! 
Mitt mål är 60 kg…*puuuust, stånk o stön*….gärna innan sommaren. Måste kunna komma i MC-kläderna ju!
// Shintaida
Ps: Snöret sitter kvar!
Uppdatering:
Nu har jag förstått att jag kör rivstartsmetoden på GI, istället för LCHF. Detta eftersom jag lägger till grönsaker och därigenom får i mig lite kolhydrater i alla fall. Men det hindrar inte mig och mitt snöre, inte!
Nyåret gick som smort. Jag har tagit (snott) lite choklad (4 bitar) från min man. Men det gjorde jag en natt, halvsovande. Antagligen var jag sugen på något gott. Hade inte gjort min smoothie och kunde väl inte sätta igång blendern kl 4 på morgonen!!
Jag VILL väga mig redan, men jag gör det INTE! Är rädd för att bli besviken. Nej, jag håller mig till mitt snöre istället.
Mensen ska snart också komma, så jag är lite vattenstinn i kroppen. Och SÅ trött! Vad det beror på, vet jag inte.
Kampen fortsätter i alla fall och det med gott mod.
// Shintaida
Det låter som en bra idé att vänta med vågen. Men vill du ha en rivstart kanske du ska hålla igen på grönsakerna? Lycka till idag. Vilket trevligt målet MC- kläderna!
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna
Jag började banta med LCHF/GI rivstart den 29/12.
Från den 29/12 - 3/1 gick jag ner 2 hg. Mellan den 3/1 - 6/1 har jag gått ner YTTERLIGARE 2 hg.
Jag äter mindre fett om jag inte har tagit min promenad på 2 km. Om jag tagit den, intar jag lite mer fett.
Grönsakerna är kvar i mitt liv.
Äter mycket ägg med majonnäs och bacon. Ibland (när jag tagit promenaden) lägger jag på en klick smör på varje halva ägg och in i mikron med allt. Sen duttar jag på dillmajonnäsen.
Det har hänt att jag blivit sötsugen, då har jag tagit ett par rutor choklad, 76 %. Så det går bra, tycker jag.
Äter när jag är hungrig, inte annars.
// Shintaida