Semestermat
Tänkte bara dela med mig av resultatet av att åka 1 vecka på semester och inse att det inte fanns så mycket ärbart, trots allinclusive. Tänkte att jag kan väl göra en avstickare från lchf och äta som vanligt folk, mycket grönsaker, frukt och lite kött, pasta eller ris till. Resultat efter 1 vecka= Uppsvälld mage, proppmätt precis när jag ätit för att en timme senare vara sugen på något igen, och som ett brev på posten fick jag min första förkylning på minst 4 år. Så nu när jag är hemma igen gäller ren LCHF utan frukt och grönt till, och magen börjar så sakteligen återgå till sin normala form. Förkylningen sitter i ännu, men ger sig nog när kroppen får lite riktigt mat igen.
Hmmm… låter inget vidare direkt… Men då har du ju iallafall fått bekräftelse på att du gör rätt genom att äta LCHF - det är vad din kropp vill ha!
Hoppas semestern var trevlig trots maten 
I never worry when I get lost. I just change where I want to go.

Det är ganska kul hur inpräntad tron på frukt & grönts förträfflighet är när man är ute bland folk. De tror hårt att om man äter mycket sånt håller man sig frisk, vilket var precis tvärtom för min del. Har varit helt fri från influensor, förkylningar och t.o.m. magsjuka i 4 år trots att folk gått och hostat, nyst och snörvlat omkring mig. För mig räcker det tydligen med en vecka på den kosten för att få nedsatt immunförsvar. Semestern var i övrigt helt OK, skall göra en gräddstuvad kycklinglever idag för att kicka igång mitt immunförsvar och för att det är så himla gott.