God Jul
Där vi kan önska varandra God Jul, Trevlig Helg, Gott Nytt År osv.
Vi är ju många på sajten och alla har vi olika traditioner och religioner. 
Att fira midvintern förekommer i många kulturer och just nu finns det ju flera religioner som har nåt att fira.
Judarna firar Chanukah/Hanukkah, kristna firar Jesus födelse (christmas), vi som är lite hedniska av oss firar midvintern. Vet inte om muslimer firar nåt speciellt just nu, ramadan var väl tidigare i år men jag har inte bra koll på deras högtider heller.
I vilket fall som helst så önskar JAG er alla en Trevlig Helg och ett Gott Nytt År (oavsett om man räknar idag eller 1 januari som den första dagen) 
Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!
Det var riktigt smart av kristendomen att åka snålskjuts på den tidigare midvinterbloten.
Glad midvinterblot på er alla!

Instämmer med föregående inlägg!
Glad midvinterblot!

God jul! Glad midvinterblot! God hanukha!
Glad Saturnalia och Sol Invictus födelse. (som var "julfirandet" som stals i romarriket.
Och god fortsättning i största allmänhet.
Fabricati diem, pvnc!
Jag önskar också hellre Glad Midvinter!
Och Gott nytt år!
Visst går det. Om inte annat, så går det galet
Glad midvinter

Jag med Glad Midvinter, äntligen går vi mot ljusare tider!!!
Och ett Gott Nytt År till er alla!

Glad midvinter på er!

tralala… Snart så kommer åter ljusa tider…
Det ena roliga med midvintersolståndet (och kringliggande helger med olika religöra teman) är att maten som serveras är sällsynt LCHF-vänliga. Lätt att äta rätt utan att folk tittar och har kommentarer.
Det andra roliga med midvinter är ju att vi nu går mot ljusare tidet! Jiiipppiieee!!! :-)
"It´s not today que le ciel me tombera sur la tete"

God Jul på er, det här är absolut den bästa helgen på hela året 
Tack Jennix för söt tråd. 
Varmaste Må-Gott-Önskningar till er ALLA!!
GOD JUL! jag firar till minne av Kristi födelse iallafall, när jag kommer ihåg att tänka på det! 

God jul på er alla LCHF:are. Hoppas ni får en trevllig jul.
//kram jejjja
Lovely Christmas, Happy Feast!
raphanus
sajtvärd på Språk iFokus
medarbeider på Karbohydrater iFokus
Trevlig tråd
God jul och gott nytt år till er alla

God Jul och Gott Nytt År från mej också
God Jul och Gott Nytt år till alla.
God jul och gott nytt år.
(Eller Gul jod och grått nytt hår?)
(Eller Fet jul och smalt nytt år!)
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna

Jag vill önska alla en riktigt god jul och ett gott nytt år!
#18 GUL JOD!! *asgarv*
Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!
Jag nåla fast tråden idag så kan nån ta bort den efter julafton! Blir så många jul-trådar annars…

Jag vill också stämma in i tillönskningskören 
God Jul och Gott Nytt År!
och många klappar till alla som varit snälla 
Önskar alla en skön och avkopplande helg och ett gott nytt år!
God Jul & Gott Nytt År!
till er alla

En julsång från mig och maken :)
God Jul från mig också! Jobbar hela julen och kämpar för att motstå all julgodis som ligger framme i drivor på jobbet 
God jul alla!!
Passar på att önska er alla goa människor ett riktigt gott nytt år!!

God Jul på er alla önskar Luccy som laddat med egengjort godis

en stor varm kram till er här på forumet i den varma känsla som sprids kring jul och stök..
Glad midvinter!
GOD JUL O GOTT NYTT ÅR TILL ER ALLA
GOD JUL o GOTT NYTT ÅR till alla KiFare!

GOD JUL o GOTT NYTT ÅR från mej också!
Det enda man ska ångra är sådant man inte har gjort!

God Jul och Gott Nytt år till alla.
Jag hänger på och önskar alla trevlig helg med ;)

God jul! Glad midvinterblot!
ÖNSKAR JAG ER ALLA.
KRAM LAILA

Ha en underbar, glädjefylld dag allihopa! :D
God Jul alla LCHF-are! God mat och nyttigheter hela helgen.
Barnen sitter i soffan och ser ut som fågelholkar när de upptäcker att julgodis och kakor inte ingår i vårt julfirande numera! Kompenseras med lite ischoklad!

God Yule på er allesamman! Och ät mycket gott.
//Karin
God Jul!
Inte får mina barn lida för att vi, maken och jag har börjat med LCHF… de får sitt godis närapå som vanligt, men småkakorna har jag inte bakat…

#25 Tack för sången 

God jul !
Till er alla
Även jag hankar mig upp ur sängen och önskar God Jul. Ont i halsen har jag och känner mig inte alls kry.
Numer pensionär i Nynäshamn

God Jul på er alla och fett nytt år!!
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.
En god fortsättning på julen och gott nytt år.
*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻
En riktigt god jul önskar jag alla här på KiF'en.
Räknar nu ner dagarna till mitt nya liv… Startar måndag vecka 1!
/Millis 🎈
Min blogg läser du här.
Fat is your friend. (David Perlmutter)
Jag halkade in här på juldagen, så jag önskar alla en god fortsättning istället!!
God fortsättning och kämpa på bra alla. lycka till :)
God Yule och gott nytt År!
God fortsättning på allt.

Skrev in en önskan om god fortsättning och ett Gott Nytt År här igår, men det hamnade under en heeeeelt annan tråd?!? Bugg eller icke-Mac-vänligt? 
Här kommer i alla fall en ny önskan om God fortsättning och ett riktigt GOTT NYTT ÅR från de åländska skogarna!
Gott slut på den här julen och hoppas att det blir ett gott LCHF år.
Älska dig själv för den du är
Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

Jag önskar er alla öxå ett gottslut på julen och ett Gott Nytt År!
Vår jul blev inte så lyckad avslutning på när vi åkte på vintekräksjuka på natten till annandagjul. Men till nyår blir det party!
Kan inte låta bli en pekpinne 
Jag firar inte jul, men väl vintersolståndet. Men midvintern infaller inte vid solståndet, utan mot slutet av januari på norra halvklotet …

#54 och midsommar?
#54 Jag vet inte den exakta termen men jag räknar midvintern vid den dag/natt då natten är som längst på året. Jag har aldrig hört om något annat, men det finns säkert andra definitioner. 
#55 och 56: Midsommar som i "midsommarafton" är egentligen lika fel, men sommarsolståndet har fått detta namn i folkmun. Den egentliga midsommaren, som vi kallar "högsommar" ligger ju vanligen i slutet av juli/början av augusti. På samma sätt är "midvintern" den tid då vintern är som kallast, och det är inte strax före jul här uppe.
*Jag lider av semantisk klåfingrighet, bara … *