Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettallt-om-lågkolhydratkost
Läst 1844 ggr
marsan-3
0

Fett hår?

Hej. Jag är ny här på forumet men har smygläst här sen jag började med LC/HF för 7 veckor sedan. Jag mår väldigt bra av kostomläggningen och tänker inte sluta även om jag inte gått ner så många kg som jag vill… det får ta den tid det tar. Att må bra har blivit viktigare… som så många av er beskriver.

Men ett problem är att jag har fått så fett hår. Är det nån annan än jag som upplevt detta? Dagen efter jag tvättat håret brukar jag låta håret vila i svans eller så för att inte tvätta och nöta  på håret allt för ofta… men jag står inte ut med hur fett det ser ut och det nästan låter "sclurp" när jag tar i det….. huäääääää..:-D

Kanske ett trivialt problem men ack för en kvinna SÅ VIKTIGT…..

Jag tycker iaf att detta är det trevligaste forumet som jag varit inne på och jag har läst de flesta som berör denna kost.

Margareta
0

Hej och välkommen hit marsan-3

Roligt att Du tirvs här och ännu roligare att Du direkt kommer med och ställer frågor.

Jag har alltid haft torrt och risigt hår och tycker det blivit bättre, så jag är inte riktigt rätt person att fråga… hoppas det kommer fler svar…

Numer pensionär i Nynäshamn

Mervi
0

Välkommen säger jag också, kul med nya medlemmar som trivs med kosten.Glad

Jag får säga som Margareta, jag blir bara bättre i håret och i hyn. Jag är äldre och har torr hud och torrt hår av naturen.

Hoppas att det är något övergående.

BigBr
0

Hej har alltid haft torrt hår. Första veckorna med Lc hade jag riktigt äckelfett hår, bytte shampo och trodda att jag skulle behöva tvätta varje dag.

Ny efter ca 9 veckor är det OK, fast fetare än förr.

sussie
0

Jag har haft fett hår och fet hy hela livet. Tvättar eller ska jag kanske säga sköljer igenom håret innan jag visar mig bland folk har jag gjort sedan jag var tio år. Tycker inte jag märkt någon skillnad däremot är jag inte riktigt lika blank i pannan längre, åldern kanske??

Pasi
0

Fettet är ju nåt bra…ger ett skyddande skickt mot torka och bakterier/svamp….och gör huden elastisk.
Det finns ju några på forumet Manniskofoda.se som slutat tvätta håret med schampo….det tog väl några veckor innan fettproduktionen ställde in sig på rätt nivå.Skrattande

Innan jag började med kosten så hade jag lagt märke till att huden börjat bli oelastisk och såg åldrad ut (som en 40 årings…trots mina unga 37 år Flört)……idag, 3 månader senare så har jag lika ungdomlig, elastisk hud som för 10 år sedan. Vilken förvandling!!!!!