Panik
Känner just nu sug på precis allt.. Vilket är överjobbigt.. Hoppas innerligt att det bara är pms sug men shiit, blir toss.
Som tur har jag cheesecake, visst inte ngt man ska äta i mängder, men än bättre än rent socker …
Tips på ngt annat för ost och sånt funkar innerligt inte… :(

Jag går och lägger mig om inget annat funkar och hoppas det är borta när jag vaknar. Förjävligt!!!
Jag äter sånt som är tillåtet eller gör nåt helt annat, sover, ser på film - inte går ut till affären! 
Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

Nee, undviker med affären, men idag är det djävulusiskt när jag nu kom hem,.. sjukt jobbigt, som sagt, sipprar i mig cheesecake - bättre än socker - men det känns jobbigt att äta en massa av det med.. :(
Jag äter ost. Fullt legitimt och tillåtet. Man behöver inte späka sig med dåligt samvete heller om man är lagd åt det hållet.
Hårdkokt ägg med lite majonäs dödar det mesta och värsta suget!
Försök få i dig något fett och för mig brukar det hjälpa med något salt, typ bacon. *ja vet, precis som man e sugen på bacon när man e sockersugen och PMS kan verkligen ställa till det för en!*, men fettet dämpar suget. Jag brukar ha en boursin-vitlöksost hemma, som jag skedar i mig om jag blir översugen. Jag tycker den är jättegod och får en "kick" av att äta den.
*hoppas det släpper snart!!*
Neelia! Hur länge har du hållit på? Berätta!
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna

med LCHF nu i tre veckor.. Det går verkligen bra, känner inget socker sug alls utan blir snarare äcklad av det folk sätter i sig utan vetsakp vad det gör med dom, sen klart att visa kan äta det och ändå vara typ undervikta så som brors flickväns familj,.
Men nu gick det på en törn. Inte så mkt socker sugen, utan mest sugen på jag vet inte, något att stoppa i flabben? Det är jobbigt att vara det när man tänker på att usch, nu blir det mkt kollisar och för mkt protein osv..
Jag hoppas bara att denna pärs är över snart och att det int blir värre hos mor och far imorgon när jag ska dit och sola och ingen är där mer än jag.. Min karaktär måste vara stark.. !

Kom ihåg att äta dig mätt på bra mat, då brukar det funka bättre med suget.
Det enda man ska ångra är sådant man inte har gjort!
Håller med Tilda.T.
Många får en period av sug efter ett par veckor, men det går över. Så håll ut.
Sedan handlar det faktiskt om du kör ren LCHF eller något angränsande. Om du t.ex. äter lite spannmål (finn-crisp, knäcke, müsli etc.) som en del verkar göra så kan det vara lättare för dig att få sug om du är mycket sockerkänslig. Om du är känslig är det viktigt att du rensar ut allt sådant i kosten för att minimera suget.
Lycka till med solningen! Drick mycket vatten! ;-)
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna

Har finn crisp hemma, eftersom ibland sjunker BS på nätterna och då har man inte tid och ställa sig att göra något. Så är det lättare att käka en sådan… Men försöker att upptäcka det i tid, men på nätterna är det svårare..
Har polarbrödet bakat så nu tar jag en sådan, ska försöka att ta finn crisp så lite som möjligt, men lättare med tiden, måste ju bolla med inuslinintagen, inte det lättaste..
Men suget la sig igår… Känner inget nu som tur är :) Men åt liiiite väl mkt cheesecake.. hehe. Men nya tag och jag svinade inte med socker iaf.. :)

#
läste i ariams blogg om en macka på ägg..
hon stekte ägg i mycket smör, så det blev krispigt (vändstekt)
lät det kylas ner och tog med sig till jobbet dagen efter. sådant e ju i så fall nått man kan ha i kylen och göra en snabb macka på (på med bregott och ost/skinka/salami you name it) under natten om man får munchies..
ska fundera på att göra sånna mackor till morgondagen.. =)

God, that looks delish. Är det bara 1 ägg per macka?
Borsta tänderna!
Eller ät stekt ägg med grädde. Blir du mätt så försvinner suget.
Det bästa sättet att bli av med ett sug efter någonting som är sött eller kolhydratrikt är helt enkelt att vänta ut det. Man kan sätta en målsättning att klara sig en minut, en timme, en dag osv. När man klarat av sin första tidsenhet sätter man ett nytt mål.
Sedan kan man ju dessutom fråga sig hur man kan bli så sugen på ngt som man egentligen inte vill äta. För mig blev svaret klart för några månader sen då jag insåg att mitt sug helt enkelt var ett beroende av kolhydrater som höll på att göra mig sjuk och väldigt fet.
I början var mitt sug, min abstinens nästan överväldigande. Man när jag hela tiden tänkte mig detta sug som en fiende, vars styrka hela tiden skulle minska bara man lät tiden gå då gick det lättare…
Att äta cheesecake är inte tillrådligt om man har cravings efter socker, den innehåller massor av snabba kolhydrater…
Lycka till!