Alsing & LCHF
Igår hörde jag att Adam Alsing äter LCHF… men det kanske redan berättats här eftersom jag inte varit inne på länge *datakrasch*
Kul, det hade jag ingen aning om!

Har inte sett honom på länge, verkar det funka? 
#2 Ingen aning. Sambon kom hem igår och sa att Alsing hade sagt det på radion och så nämns det på hemsidan (mixmegapol.se). Om det fungerar eller hur länge han ätit enligt LCHF vet jag inte…
Han har nog bara ätit LCHF sen i måndags. Jag och magma har bombat honom med goda råd och länkar till allt läsvärt på nätet, bl.a. hit förstås! Ni kan också skicka uppmuntrande hälsningar till studion@antligenmorgon.com
SAMÅK!
www.skjutsgruppen.se
kan ju bli spännande följa hans resultat….vet det var någon semestervikare eller nåt på nån radiokanal som också åt lågkolhydratkost..hm..
#4: 

ska bli spännande se hans resultat
Vilka är de oändliga möjligheterna?
Vad mer är möjligt än uppgivenhet,värdelöshet?

Vem vet han kanske finns här oxå =) Hörde det på radio idag först och när det sändes i veckan hade han hållt på i 4 dagar =)

tittade påh emsidan, och vad ser jag? en bild på en ägg och bacon muffin!!! givetvis upphottad till chevré och salami muffin! haha!! Adam!!!!! erkänn att du gillar KiF!!!!
I morse pratade de en hel del om LCHF igen. Adam har nu ätit fett i en vecka och han hade inte varit hungrig en enda gång och verkar inte ha några övergångsproblem. Gry och Anders låter fortfarande skeptiska men Anders tyckte att det lät som att Adam fick äta riktig lyxmat. Adam hade inte vägt sig än men han har en "måttskjorta" som han provat, dock utan att avslöja resultatet.
Hoppas att det funkar för då har vi en riktigt bra ambassadör!

SAMÅK!
www.skjutsgruppen.se
heja Adam!
vad coolt han starta samtidgt som jag verka det fast vi inte visste om det….(av olika anledningar vill själv få bättre immunförsvar….och ev. öka lite i vikt)
kan man läsa nåt om det på mix megapols hemsida….?
Vilka är de oändliga möjligheterna?
Vad mer är möjligt än uppgivenhet,värdelöshet?
De är dåliga på att skriva om vad de gjort men det har funnits en bild på Adams frukostomelett men jag hittar inte den nu.
SAMÅK!
www.skjutsgruppen.se
Maxiq du får ta uppdraget att rapportera hur det går för Alsing :-)
Jamen jag lyssnar ju bara när det är reklam eller dålig musik på Rix. Vilket iofs är ganska ofta…

SAMÅK!
www.skjutsgruppen.se
Hur har det gått för adam? sist jag hörde om honom hade han kört en vecka, var nöjd med maten, men han hade inte vägt sig.

Håller tummarna för att han fortsätter att äta LCHF. Det finns ju en del kändisar som verkligen skulle må bra av att äta LCHF och vilken genomslagskraft deras kostomläggning skulle få. Heja, heja, heja.
Hunden har rivit ner min klockradio så numera får jag bara in RIKS-FM. Frågan är om inte RIKs-FM är nästan lika intressant som P1, som jag lyssnade på förut. Gert Fylking hade fått invasion av gråsuggor i sin sommarstuga och undrade "vad vill dom?" "vad vill dom säga mig?"
Förresten, Maxiq, byt radiokanal, för vår skull…
Efter nyår kommer jag att bli tvungen att lyssna på MixMegapol för att dom ska byta ut RixFM i Sundsvall mot just Mix. Att Rix har typ 60% av lyssnarna mot kanske 15% för Mix skiter dom i. Tur det finns SR.
Jag hörde Adam säga i morse att han tydligen inte hade gått ner nåt i vikt men jag ska maila och fråga om han har kollat midjemåttet på senaste. Det brukar ju märkas där först.
SAMÅK!
www.skjutsgruppen.se

#18. Vi ska också fråntas Fylking
men i Sundsvall har ni ju i alla fall Radio Guld? Eftersom du är i dina bästa år kan du knappast vara för ung, eller…?
Radio Guld går varm på kvällarna (förutom när det är Danskväll förstås *uäck*)
SAMÅK!
www.skjutsgruppen.se
Någon som hört något mer?

Hörde här om morgonen att Anders Timell sa till Adam:
-Det syns nu det där du gör, lchf!
Han svarade:
-Vaa, och jag som konstaterade att jag inte gått ner något den här veckan! 
#22 Ja, nån borde nog slänga till honom ett mejl om att det inte alltid syns på vågen…
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna
Någon som hört någon uppdatering från Adam? Själv har jag slutat lyssna på dom pga urkass radiomottagning i bilen. 
H. Thea
Medarbetare hästhoppning.ifokus.se
Nej, nu har jag inte hört något på ett tag, inte de stunder jag har kunnat lyssna ivarjefall. Hörde bara att Alsing sa i förra veckan när fredagskocken skulle komma, att "hoppas det är KÖTT!" 
Har ingen mottagning här på Alsings kanal. Men det låter kul i alla fall.

Fast Alsing hoppas alltid att det är KÖTT, det för att han gillar det, och dels för att Gry är vegetarian - jag tror han vill driva med henne.

Ursäkta tanten från landet men på vilken våglängd hittar jag Adam och vilken tid???
hamalm, om jag förstått rätt av din profil, bor du i söderköping, och närmaste utsändning är i så fall linköping enligt deras karta, och det är på 106,9 de sänder på därifrån

Min man messa Adam idag och fråga hur det gick med maten. Han fick svar att han gått ner 7 kg =)

då har han gått ner ett kg till, förra veckan var det 6 kg. jag mailade honom :)
Någon borde rekommendera honom att skaffa ett nick här.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna
Mixmegapol är en skitkanal som ger mej skavsår i öronen. Kan inte med Alsings och Forssells tuggande.

#32 Han kanske redan finns här =)
#33: Fast nu är det inte radioprogrammet som diskuteras, utan Alsing och hans kostomläggning.

Jag skrev till Alsing att han gärna får tala om hur det går lite oftare i radion för att vi är många från kolhydrater i fokus som lyssnar. Såklart med länk hit.