Dricker ni ...?
light läsk?
Vissa är utan kolhydrater…
men det e ju massa annat crap i :/
Nä.
Jag gillar inte sött, längre. Om jag skulle börja äta/dricka sötsaker skulle jag säkert börja bli sugen på sött i allmänhet. Och det är så tråkigt.

Nej, det känns som rena giftet.
Nej. Sötningsmedel (annat än socker) har jag aldrig gillat. Och numera smakar läsk på tok för sött. Det går inte att dricka alls.
Visst går det. Om inte annat, så går det galet

Nej, jag har slutat med det och det är jag glad för.

Testa coca cola zero igår och tyckte inte om det alls längre. Kändes nästan som en besvikelse för jag hade tänkt njuta av mitt lilla halva glas också var det inte gått!
"You just have to belive…"
Min uppfattning är; om du prompt måste ha läsk, drick "riktig". Light produkter innehåller i regel nåt annat som är sju resor värre. Själv har jag efternågra år med mineralvatten upptäckt hur gott kranvatten är 
Jag skulle formulera det så här: Att bara byta ut socker mot sötningsmedel är en strategi som för 99 % är dömd att misslyckas vad gäller viktnedgång. Sockerberoendet underhålls istället för att brytas.
Däremot tyckar jag att man i enstaka fall till någon efterätt kan använda sötningsmedel. Och då helst stevia som är mer beprövat i och med att indianer använt det i tusentals år jämfört med de sötningsmedel som kommit de senaste årtiondena och som oftast bara är testade på möss i mindre än ett år.
Om du drar ned på socker och kolhydrater till vardags så kommer du att märka att din naturliga känslighet för sött ökar. Det känns inte längre nödvändigt att behöva sockra på redan söta bär som hallon eller jordgubbar med extra socker.
Så svaret är: Någon enstaka gång kan du dricka lightläsk men oftast så finns ju ett bättre alternativ: vatten! För hemmabruk kan jag rekommendera egenhändigt kolsyrat vatten. SodaStream har också kolhydratsfria smaksättningar baserade på naturliga aromer (t ex lime, citron, smultron).
Per Wikholm, författare "Ideologin och pengarna bakom kostråden"
Kolsyrat vatten och koncentrerad citron är fint om man inte egentligen är törstig.
Vätska med sötningsmedel i tycker jag smakar fruktansvärt äckligt så det dricker jag inte.

Jag dricker det fortfarande men är på avvänjning. Försöker byta till bubbelvatten, men jag tycker verkligen inte om det :(
Skulle behöva något ibland när man tex är ute och handlar och törsten sätter in.

Sen beror det lite på tillfälle också. Vill man blanda något med något så kan det vara coca cola som det ska blandas med och då blir det inte alls samma sak med bubbelvatten.

Ingen light-läsk här, inte! Gillar inte syntetiska sötningsmedel och tror inte att de är bra för människor. Om det behövs sötma i nåt, så blir det (lite) socker eller honung. Håller sen med #11 - om jag nu t.ex. tar en drink nånstans som det ska vara läsk i, så får det väl gå, men inte light!
#10 - har du provat vanligt kranvatten? Det är den allra bästa törstsläckaren! Läsk (både "vanlig" och light) kan göra att du blir mer törstig än du var innan…
"Warum soll man es einfach machen, wenn man es so schön komplizieren kann"
Tyskt ordspråk

#12 jodå, kranvatten dricker jag jue när jag är hemma och så, men jag kan bli så otroligt törstig (och sötsugen)när jag inte är hemma och så måste jag bara ha något i mig,och tyvärr så har inte så många affärer "stilla vatten", och sedan bär det mig lite emot att köpa VATTEN för 18 spänn :(
En drink med light slinker allt ner någon gång även om det blir med smaksatt vatten allt oftare, det finns ju så många smaker fast de är ju också konstgjorda….

Jag 'använder' Light läsk, förvarar under diskbänken. Utrotar myror med den. Det gick åt en hel flaska fun light, men jag tog död på en jättestor myrstack. Förra året vattnade jag med myrgift en annan stack, det tog lång tid innan det verkade, och ändå överlevde några. Fun Light är bättre.
Men att dricka? Hellre myrgiftet.

#12 Min hjärna har brakat ihop lite. Innan drack jag aldrig läsk med sötningsmedel men nu när jag räknar kolhydrater så är jag mer rädd för dem än sötningsmedlet. Helknäppt! Fast sen så var gårdagens coca cola den första på över två månader. Ska försöka programera om min hjärna tills nästa gång jag är sugen på en drink, om så där två månader eller så. 
Nej… Skulle jag nångång vilja ha sötdricka så tar jag hellre "the real deal" än massa kemiskt krafs… Men den huvudsakliga drycken för mig är vanligt hederligt kranvatten.
Tjänstehjon åt Bröderna Bus

Jag har alldrig haft det behovet att dricka kemikalier.. eller iallafall alldrig känt mig lockad av detta!
Min stora last var färskpressade juicer och juicer överhuvudtaget.. "det e ju både gott o nyttigt".. nåja efter att jag slutade med detta gick jag raskt ner 7 kilo!
Hellre att jag idag om jag blir akut törstig ute att jag tar en loka eller i så fall även vanlig sötdricka med socker.. men alldrig kemikalisötade för kroppen helt främande ämnen.. altså hellre väldigt lite o väldigt sällan vanligt socker än myrgift!
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Jag brukar ta en liten cola light när jag äter low-carbburgare på Max. Tycker det är godare än vatten
.

Nej, faktiskt inte, har inte tänkt på det förrän nu 
jag dricker pepsi max varje dag, min viktnedgång har inte påverkats 9kg ner på 9veckor
#21 men du är fortfarande "beroende" av sött. Och gud vet vilka skador skiten i light-cola gör i längden. Det är ju t.om. bevisat och allmänt accepterat att t.ex. aspartam är ett verksamt nervgift.
Men om allt man bryr sig om är sin vikt är det väl OK, antar jag. Såvida man "klarar av" de (som ofta nämns, ej sett källa på) insulinmängder som frigörs av "sötsmaken"

Har inte varit sugen alls sedan jag började med sådan här god mat. Får rysningar när jag tänker på hur absurt stora mängder jag fått i mig genom åren. 1,5 liter läsk om dagen i vissa perioder. Äh, lite sötningsmedel har väl ingen dött av.. Det i kombination med 1 påse sockerfria tuggumin om dagen, någon ask Läkerol, annat sockerfritt godis, många suketter i varje kopp kaffe/te (många koppar/dag var det också), sötningsmedel på keso, yoghurt, kvarg, fil osv. Och på det alla härliga lightprodukter som Lightglass.. Obehagligt. Jag förstår inte att jag LEVER idag.

Ja, det gör jag. Cola light. Gillar inte vanlig cola o har aldrig gjort.

#23 Här är en till storkonsument av "nyttiga" lightprodukter, jag har också funderat på hur mycket skada dom har gjort i kroppen genom åren?
Det enda man ska ångra är sådant man inte har gjort!
Beror på om det är lågfett eller lågsocker.
Lite fett => mer socker, men inte alltid.
Lite socker => sötningsmedel.
STorkonsument av cola light sedan det kom till SVerige
MEN när jag började med lchf bara försvann suget, jag är nästan besviken. men det blir inget pantande och tala om nu mera.
Mineralvatten har jag upptäckt är jättegott och det går bra med vatten med bubblor i.
och om man reagerar på att vi br hem mineralvatten borde reaktionerna vara lika stora på att vi bär hem så mycket läsk av konstiga sorter

#25 Det går ju inte att göra saker ogjorda men jag kompenserar med att smörja min lekamen lite extra. Förlååååt kroppen, jag visste inte bättre, här får du lite extra smör..