Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettoff-topic-ot
Läst 3444 ggr
Smurfmolly
0

Magic Bullet?

Har en matberedare med några år på nacken. Den gillar inte att riva ost eller hacka nötter. motorn orkar inte riktigt.

Hur många av er är det som har erfarenhet av Magic Bullet från tv-shop? Värd pengarna? 

- M

Rita-S
0

Jag har en sådan. Den kan inte riva ost, men den kan mosa ost. Rättare sagt, gjöra mjuka klimpar ;) Annars är den jättebra för att hakka o så till EN person. Skall du hålla på enbart för dig själv kan den va helt okej :)

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

molana
0

Kolla på sök.Flera har köpt likadan men billigare.Funderar själv på att köpa en men hittar ingen här där jag bor.Men det kommer ju nya erbjudande hela tiden.Lycka till med söket.

dufva
0

Biltema har en bra kopia för 299:-

Då får man ingen receptbok (går nog att surfa fram på nätet ).

monkan
0

Jag köpte en sån billig en från Biltema i somras. Jag är inte helt begistrad. Den hackar inte lika bra som på TV iallafall -mer mos. Jag har testat både lök och ost och det blir mest mos. Grädde blir väldigt fort färdig dock. Om jag skulle lägga pengar på något skulle jag hellre köpa en ny stavmixer med tillbehör - dvs bägare m kniv och visp.

NancyAlke
0

Jag köpte något liknande på coop för 145 kr. Har aldrig använt Bulliten så jag har inget att jämföra med. Använder min lilla grunka till att hacka sönder kokos till pannkakorna… och det duger den till. Det är ett litet kärl med en kniv som snurrar i botten när man trycker på locket.

Trollcina
0

Jag är helnöjd och frälst med min magic bullit, använder den dagligen och allt eftersom hittar jag nya användningsområden - Nej jag skulle inte kunna vara utan den i dag även om det finns en del brister i konstruktionen tex riva saker som inte ska blandas med något vått.

För det är det som är nackdelen med den att den mer mal sönder saker istället för river dem om det inte är torra och de flesta ostsorter blir som en stor klump om man inte blandar den med något vått. Men tar man en klick creme fraiche el något annat vått tillsammans med osten så får man en görgod kall ostsås att hälla på köttbiten. Dressingar, såser, omeletter, drinkar, barnmat - Ja allt vått är den helt suverän på.

Även att vispa grädde, går på ett litet kick att få hårt vispad grädde utan att det förvandlas till smör - Suveränt då man vill ha en klick ny vispad grädde till efterrätten!

Däremot vilket märke som är bäst - ja det har vi i vår närmaste umgängeskrets inte kunnat ta ställning till. Vi har olika modeller, märken och prisklasser på våra "Magic Bullitar". Den billiga är lika bra som den dyra. Så det enda som vi hittat som skiljer förutom modellen är priset. Så mao så är det plånboken som till slut får bestämma vilken som den har råd att köpa om man nu bestämmer sig för att köpa en.

Jag rekomenderar ett köp, ett köp som jag aldrig ångrat. Den hackar inte som på TV var det någon som skrev - jo om man använder exakt samma typ av  ingredienser som de gör på tv-reklamen så gör den det. Tex en torr permesanost blir faktiskt finhackad medan en fet ost blir en stor klump. Så mkt har att göra med ingredienserna.

molana
0

I dag var jag till Överskotts bolaget och köpte en för 249 kr.Det fanns ett recept häfte med på svenska.Melissa var märket.Fick reklamen om den i dag med posten fanns på sista sidan där.

Nu ska jag testa den på kokosflingor och mandel i helgen.

molana
0

Putt.

Caena
0

info om denna skadar aldrig.. 
har ingen dock men satt och kollade på www.gooba.se där de har en ny auktion varje timme.. 

men! jag satt och kollade och den från biltema blir ca samma pris.. 
slutpriset på gooba blir det du ropar in den för + 75(exp-nånting-pris) +109(frakt)
biltemas 299:-

hur gör man?