Överblivet skinn
Jag är definitivt inte där ännu, men Ni som har gått ner mycket i vikt,??? Hur blir det med skinnet? Måste man operera bort det eller ger det med sig med den här kosten??

Tja, det drar ihop sig ganska bra med tiden, jag lider inte av persienner på låren men magen hm… den vet i sjutton om den går bort. Den är lite skrynklig men det får den nog vara i min ålder, skall inte visa magen genom dagens mode hihi, är för gammal.
32 kilo har dock gjort en hel del på min kropp, lite "gäddhäng" på armarna, men det tar jag gärna mot att slippa bära vikten.
Lycka till.

Går man ner i någorlunda lugn takt brukar skinnet "hänga med", men om det går väldigt fort kan det bli lite löst. Sten Sture Skaldeman skriver om det i sin bok "Ät dig ner i vikt".
"Warum soll man es einfach machen, wenn man es so schön komplizieren kann"
Tyskt ordspråk

Det beror väl lite på ålder och andra faktorer också. Ungt skinn drar ihop sig bättre. Jag har mycket bristningar på magen, och redan nu efter 15 kilo börjar det bli tydligt slappt och bubbligt och hängigt, så jag lär börja spara till plastikoperationen redan nu, så har jag råd om ett par år när jag förhoppningsvis gått ner minst lika mycket till! Möjligen blir jag tvungen att göra nåt åt påsarna på insidan av låren också.

Vi har ju olika anlag för hur fettet sätter sig. Som 6-åring så skrattade min kompis mamma åt mina tjocka lår. Sedan dess har jag inte velat visa mig i bad-dräkt även när jag vägde 57 kg - 168 lång. Nu har jag ju övervikt lite här och där, men visst minns jag. Samma sak har min syster varit med om. Vi har samma kroppskonstruktion, som tur är - hur hade jag annars känt mig?
#4 Usch, hur kan en vuxen människa skratta åt en 6-årings kropp???? Så fruktansvärt upprörande så man inte finner ord! 

Man får väl göra nått åt skinnet vad det lider o det blir ett problem, just nu känns det som om det ska bli ku, eller nejl…………men jag kan berätta en liten kul historia om mig själv.
När jag hade blivit mamma, sover i ett mörkt rum med min lillebror lite från varann, en fåtölj bland annat står emellan oss så vi inte ser varann. Beckmörkt ska jag nog säga att det är åxå. Nåja jag har nyligen börjat gå ner i vikt o vill få ordning på kroppen, så jag gör sit ups några st innan vi ska somna. Rätt vad det är så tänder min lillebror lampan o står o glor rätt ner på mig o säger:
Va fasen håller du på med????
Ja för er med snuskig fantasi så Grattis ni gissade rätt, han trodde att jag låg o roade mig med händerna under täcket, hahahaha…….vi skrattar gott åt det ännu idag.
Flåsande o stånkanden behöver inte betyda snusk *ler*