Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettövrigt
Läst 1229 ggr
DaMum
0

Storlekar!!!

Hallelujah, jag har krympt! Jag HAR krympt! Nu ser jag det själv, och det har jag inte gjort tidigare.

Eller… jo, men alltså, jag har liksom inte fattat riktigt.

Innan jag började med LCHF drog jag storlek 62/64, men med nöd och näppe.

Idag provade jag en kappa i storlek 52 och den gick på mig. Okej, den satt tight, men ändå…

Nu jädrar i min lilla låda, är det inte långt till 48:an!!!

Kram!

ullebull
0

Wow, DaMum, vilken känsla att ha "fallit" flera storlekar. Visst är det roligt men jag är väl lite"dum" jag tycker inte om att gå och handla nytt så jag får snart gå i morgonrocken haha.

Du är superduktig och jag använder alltid dig som förebild i LCHF sammanhang vid diskussioner. Vi borde skaffat en sajt där vi kunde sålt våra kläder vidare till de som kan använda dem nu, jag har massor ojoj, men byxorna ramlar av mig och kavajärmarna hänger och flaxar, skönt, ja men dyrt med nytt hihi.

Forsatt lycka till med viktkampen.

kram/ullebull

DaMum
0

Hej ullebull och tack!

Nä, jag är inte heller så trakterad av att prova kläder. Plagget jag provade idag tillhör en annan i familjen, annars hade jag nog inte vågat…;-)

Vete tusan om någon skulle kunna ha mina avlagda kläder. Möjligen som överkast eller tält eller brandsegel då…

Kram!

matsmurfen
0

…eller fjärrvärme?  Måste ju kännas skönt att bränna upp sånt gammalt som man inte vill minnas…. Flört

Emea67
0

Härligt!

Vad kul att du ser det själv det måste vara en extra kick!

Grattis!

//Emea

Tilda-T
0

Kom ihåg bara att inte kasta bort alla plagg, något måste sparas så att man kan göra en "skaldeman" så småningom (krypa ner med båda benen i ett byxben)!

Grattis Damum, du är helt enkelt ett praktexempel på vad lchf kan göra med människor!

Det enda man ska ångra är sådant man inte har gjort!

elin83
0

CoolGrattis! Vilken känsla!

jejjja
0

Ett stort grattis till dej!!!Skrattande

Mervi
0

Grattis DaMum! Jag förstår din känsla. Har varit där en gång.

Man kan sälja sina gamla stora kläder på Tradera, det finns ett sug efter de stora där.

Rita-S
0

Å så underbart, GRATTIS DaMum! Stort grattis!

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

solblomman47
0

Vad härligt ett stort GRATTIS DaMum.

Maia
0

Underbart, DaMum!

Och avlagda kläder kan man göra mycket av. Särskilt om det finns stora sjok av dem.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna 

[tillbakalutat]

Teus
0

Grattis!!… Det är härligt att komma i mindre storlekar!!

Aniara4
0

#8 Tack för tipset! Jag har ju några fina saker i stl 54 som vore synd att slänga…

Facklan
0

Så kul för dig !!!

Jag kan bara gratulera!!!

clajo
0

Härligt!

Har själv sparat ett par byxor i min största storlek, för studiesyfte… eller att ta fram nån dag då man inte känner sig smal nog! Skrattande

Thyra4
0

Jag har inte fått det "problemet" ännu, men hoppas att komma dit. Angående kläderna, så kan man både skänka och köpa billiga kläder på RödaKorsets Kupan.

DaMum Grattis, jag undrar hur länge Du har hållit på?

maxiq
0

#8: Är det inte bättre att sälja t.ex. Annikas LCHF-broschyr på Tradera?

Obestämd Flört

Aniara4
0

#17 Man kan skicka med den tillsammans med kläderna. Sen kanske man snart ser samma kläder ute till försäljning igen!

DaMum
0

Hej igen alla, och tack snälla ni! Ja, det ÄR kul!

#16 Thyra4 Jag har ätit LCHF sedan januari 2007 och det har bitvis varit väldigt motigt. Inte med själva ätandet och kosten, tvärtom, det har förenklat och varit gott hela tiden. Men vikten har hoppat och guppat, jag har gått ner och stått still i omgångar.

Men nu så! Minus 65 och det rinner fortfarande nedåt. Jag har hittat min modell tror jag och det är att faktiskt bara äta 1-2 ggr/dag.

Jag är mätt och nöjd och kan ägna mig åt annat.

Kram!

kaisakavat
0

DaMum - jag klickade in mig på din presentation. Fin sida. Du är så fin på dina bilder.

Gratulationer till krympningen och ditt goda liv!

De gamla kläderna - ibland vill man ju bara inte se dem mer, bläää, men om tygerna är fina så finns ett visst värde. Har du nån sykunnig kompis som kan skära ut nya kläder - till dig eller till någon annan?? Jag brukar fynda större kläder på beg-marknad och sedan sy nytt av tyget. Men jag bor i PITEÅ, en bit från dig tror jag och stans tygaffär har ALDRIG nåt snyggt. Tungan ute

DaMum
0

Hej kaisakavat!

Tack ska du ha, vilka komplimanger…Skäms Men jag blir jätteglad, verkligen!

Jodå, jag har en sykunnig bästis, Catlin här på forumet. Hon kan fixa det mesta, och jag ska be henne hjälpa mig sy in.

Fast det är kul att kunna köpa nytt också… Jag som aldrig haft möjlighet att odla mitt intresse för kläder, kan nu plötsligt börja göra det.

Kanske det går att omvandla gamla blusar och byxor till något annat. Vi hittar säkert på något. Annars skänker jag kläderna till någon insamling, för så brukar jag göra.

Kram!

kaisakavat
0

…fast det var ju fult av mig att inte tänka på att du faktiskt ju kan vara fullt sykunnig själv… Skäms Tungan ute

missaz
0

Åh, grattis! Förstår att det måste vara en fantastisk känsla att tappa storlekar sådär! Skrattande

[Gitsan]
0

Vilken känsla!!! Grattis!

Mervi
0

#17, det är så klart smart att sälja broschyren. Kläderna kan ju vara beviset på effekten av kosten.

anki1
0

DaMum, Jag blir så glad för din skull. Jag har ju följt din resa här och kunnat se hur du fått livet mer tillbaka, för varje kg som försvunnit. Om det är vackra tyger i dina nu för stora kläder och i bra skick kan det löna sig att sy om en del, kanske sy nya modeller. Kanske nåt till döttrarna om de gillar färg och mönster. Det blir ju dyrt att köpa nytt vartefter. Stora karamizzzar från mig

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

Margareta
0

60 kg är inte att leka med DaMum!

Grattis - jag blir faktiskt tårögd när jag inser fakta.

SEXTIOETT kilo är vad jag vägde på målvikt med VV 1978.

Grattis och jättekram

Numer pensionär i Nynäshamn

greensis
0

Jättegrattis till tappert kämpat!Skrattande

Fabricati diem, pvnc!

DaMum
0

Tack igen alla snälla underbara ni!

Visst har jag mycket tyg nu…;-) Kanske jag kan knåpa ihop ett 5000-mannatält av alltihop och så har vi ett enormt garden party till sommaren!

Blir förmodligen tyg över till sovsäckar åt var och en också…Flört

Kram!

parsley
0

Sälj på Tradera om du inte känner för att sy om, eller om plaggen inte lämpar sig för det,  och glöm inte att skicka med LCHF-material till ev Traderaköpare.

SaJo123
0

Grattis, Grattis! Vad kul! man blir ju GRYMT imponerad av att du kämpar på! Jag som känner att jag blir deppig när jag stått stilla i en vecka…. *suck* "vilken tycka-synd-om-mig-själv" man är?! Tur det finns såna som du som man kan ha som förebilder! Tack till alla er som är inne här på KiF och peppar oss andra!

Grattiskramar till dig!

magma
0

Fantastiskt, vilken framgång DaMum! Stort grattis! Du har ju tappat en hel liten människa:)

Thyra4
0

DaMum! Äter Du verkligen bara 1-2 ggr/dag. Hur klarar Du det. >Jag skulle gärna vilja veta Ditt dagliga intag nu och hur Du har fixat och trixat. Jag har 20 kg övervikt och det är trögt med viktminskningen. Jag äter 5-8 g kolhydrater per dag och står i stort sett still. Kanske Du har några tips.

DaMum
0

Hej igen allihop och tack ska ni ha för era goa och muntra tillrop!

Thyra4, jag har hållit på så länge så jag vet inte om det som funkar för mig, gör det för dig.

I början var det trögt för mig också.

Men för c:a 8 månader sedan började jag märka att jag faktiskt inte är så himla hungrig. För det mesta i alla fall. Och bestämde mig för att bara äta när jag var jättehungrig.

Det har jag i princip hållit sedan dess, och det funkar. Självklart kan det bli små avsteg ibland, som t ex under sommaren när man träffas och grillar och har sig i ny och ne.

Jag upplever sällan hunger, men gör jag det, så äter jag. Kanske inte så stora portioner, men framförallt, jag skippar alla kolhydrater.

Lägger jag till lite, lite broccoli eller någon annan grön grej dagligen, då står jag stilla.

Men som sagt, detta är vad som funkar för mig. Kom ihåg att jag bar på över 100 kg övervikt när jag började.

Jag tror att kroppen måste få bli trygg i att den får mat, innan den börjar släppa ifrån sig. Och under tiden bygger man muskler och krymper, även om vikten står still.

Så håll ut du! Det kommer! Och du får hälsa och välbefinnande på köpet, det är den STORA vinsten!

Kram!

elize-l
0

Danum, du är enastående =) Stort Garattis från mig med.