Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettlchf-för-nybörjare
Läst 1111 ggr
miila
0

Godissug

Hej,

Det här är slutet av min tredje vecka och det har gått bra. Har inte varit godissugen någonting men nu. Jag kan inte tänka på annat än choklad och lösviktsgodis. Jag vill äta en massa glass och mandariner också. Det är kanske "pmsig" sug men jag brukar inte ha den typen av sug. Jag åt inte godis varje dag innan och kunde vara utan även vid pms innan även om det var svårt. nu är det nästan omöjligt. Måste kanske göra chokladbollarna som någon tipsade om här… Vad ska jag göra?

parsley
0

En bit god ost eller lite mörk choklad kan hjälpa.

Blanda lite äppelcidervinäger i ett glas vatten och drick. Det brukar ta bort sötsug. Känner du dig fortfarande sugen efter det så är du förmodligen hungrig och ska äta något.

Det kan vara PMS-sug pga kostomställningen du drabbats av så håll ut.

Loria
0

Mascarponeost med kanel är ett hyfsad glassubstitut

miila
0

fryser eller kyler du ner den då Loria eller äter som den är?

Thea
0

Precis sådär hade jag också efter ungefär 3 veckor. Jag kunde DÖDA för socker!!! Äpplen i träden var inte äpplen utan sockerbitar! Främst på kvällarna var mitt sötsug som starkast. Svårt att tänka på något annat än saker med socker i. Ta det lugnt! Det går över även om det är FRUKTANSVÄRT svårt att stå emot!

Du klarar det!!!

H. Thea

Medarbetare hästhoppning.ifokus.se

miila
0

Hunger tror jag inte att det är för suget är konstant och jag tycker att jag äter mkt fett. lunchen tex flöt i fett och gott var det :)

Det hjälper inte heller att jag tycker att vatten smakar sött vilket är jättekonstigt. Det är väl ngt som händer i munnen…

miila
0

Tack Thea. :)

missaz
0

Många har dessa problem just runt 3:e veckan, försök att stå ut!!! Ät det tillåtna och strunta i om det blir mycket ätande, kämpa bara emot sötsuget så tror jag det lugnar sig! Att äta något sött, även om det är relativt LCHF kan bara underhålla suget så försök att vara utan det! Lycka till!

flikkan77
0

Hade också det problemet vid tredje veckan (typ förra veckan Flört) men nu har det gått över igen. Har mörk chokald hemma och tar en liten, liten bit om det skulle bli akut och nu mera räcker det. Förra veckan hade jag kunnat gå genom eld för en påsa godis.

"You just have to belive…"

Skowne
0

Mörkchoklad 86% (70% är också ok) med en klick lätt uppvispad grädde brukar funka för mig när jag blir sugen på godis.

Blir jag snack sugen brukar jag äta fläsksvålar.

MiaKia
0

Håll ut!! Vid vecka 3 kommer en prövning för de flesta. Jag ramlade av vagnen helt och det tog 1-2 veckor att kravla mig upp igen, så mitt råd är att hålla ut!!!

Loria
0

Ja tar osten direkt ur kylen. Har även experimenterat med att vispa upp grädde o göra glass o mouse med mascarpone i, men det ska man nog vänta med tills avgiftningen är komplett

fj-100
0

Jag gör kokospannkaka och äter den kylskåpskall i småbitar när jag klättrar på väggarna.

miila
0

Gjorde kokosplättor men åt upp allt varma. Med lite hallon. Kunde inte hålla mig men detta var kanske inte det värsta jag hade kunnat äta… :)

tack för tipsen!