Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-vitaminer-mineraler-tillsatser-mm
Läst 1979 ggr
placebo
0

Magnesiumtillskott

Ni som tar magnesiumtillskott.

Hur mycket magnesium tar ni och vilken typ?

Maia
0

Twinlab 400 mg tog jag när det begav sig. Mycket bra preparat. Har också tagit Ledins.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna 

[tillbakalutat]

MimLan
0

Samma här, också Twinlab och Ledins. Åt dem i c:a två månader, och har inget behov av dem längre.

andreas0
0

Om jag tar magnesiumtillskott så tar jag samma som #1, twinlab 400mg.

MillisB
0

Upplever mycket kramp i vaderna. Vad kan jag öka på för att i längden slippa ta extra magnesium?

/Millis 🎈
Min blogg läser du här.
Fat is your friend.          (David Perlmutter)

Maia
0

Jag har också slutat med magnesium. Fick hålla på med det ett bra tag, men sedan kunde jag sluta. Det är många som upplever detta i början.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna 

[tillbakalutat]

mikaelj
0

Jag hittade nå't på Life, 500mg (89 kr, 100 kapslar). Har också kramp i vaderna, vilket jag iofs alltid haft efter träning. Kanske en smula värre nu, är inte säker.

Har försökt lassa på med salt i maten för att få bukt med krampen. Provar med magnesium fr.o.m. idag så ser jag.

Mie69
0

Jag tar Gerimax ginseng (behöver magnesium mot myrkrypningar). Preparatet innehåller 250 mg magnesium/tablett och man ska ta en tablett om dagen. Burken kostar 385 kr och innehåller 200  tabletter, räcker alltså över ett halvår! Jag tycker det var mkt magnesium för pengarna samtidigt som det innehåller en massa andra tillskott också som säkert är nyttiga :)

Monsun
0

jag få¨r kramp då och då. Kan känna när magnesiumhalterna är för låga för d´å kommer krampen som ett brev på posten. Jag kör dubbel dos i en vecka och sedan normal dos. Blir då bra efter bara 2-3 dagar.