Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmedlemmar
Läst 1280 ggr
A-nettan
0

1 vecka

Hej alla glada!

Jag har pricis börjat min nya resa mot en lättare kropp.

När jag började för en vecka sedan vägde jag 64.8kg. Jag är 160 lång eller kort. Mitt midje mått var 94cm mitt höftmått 96 cm.

Efter 1 vecka är vikten 62.8 kg midjan 85cm och höfterna 94cm.

Gissa om det känns underbart att äntligen efter 1 år av stillastående äntligen börja gå ner igen. Jag har varit w w i 5 år och gått ner från 108 kg till 64 kg men sedan bara stått still så det här känns så bra.

Tack för all inspraton som man kan läsa sig till i forumet…och all den positiva andan som finna där.

Många frågor har jag men dom kommer nog undan för undan.

/ A-nettan

mikaelj
0

9 cm midja på en vecka? Oj!

Gratinerar! Hoppas du kommer trivas med ditt nya liv som mätt, frisk & slank!

Emea67
0

Välkommen hit! Skrattande

Säger grattis till ditt nyvunna liv!

basta-ya
0

Välkommen, roligt att det går så braGlad

kaisakavat
0

Hej och välkommen!

Wenn
0

Hej och Välkommen, roligt att det går så bra för digGlad

A-nettan
0

Glad Tack o tack!

Det är alltid inspirerande att börja något nytt…jag har läst allt jag kommit över i erat forum. Älskar att utmana mig själv och att hitta nya vägar utan att behöva svälta mig…Älskar MAT.

Men det är lite svårt så här i början, men man lär sig väl.

Man rammlar ett par gånger innan man lär sig gå….sägs det.

Nu hoppas jag bli lika duktiga som er så att jag kan hänga med på era samtal här i forumet.

Tack igen och ha en bra dag!

Wixen
0

Skrattande  Här är en till nybörjare..

Är i samma sits som du, fast nygammal på lchf. vi kanske kan peppa varann? idag 62 kg, är 156 cm.

dvs är eg. normal…….

fast jag är för fet……..

Lycka Till!

Maia
0

Välkommen säger också jag!

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna 

[tillbakalutat]

A-nettan
0

Glad Ja absolut Wixen KUL!

Jag kommer att skriva min vikt och mitt mått  1 gång i veckan(söndagar) för att se hur den förändras. Kanske går den upp men jag hoppas på ner. Har just nu lite problem med forstoppning…men läste i ett av forumen att det kan bero på att man äter mycket ost. Å det har jag gjort, så nu ska jag skippa den ett bar dagar och se om det blir bättre. Du Wixen…lycka till!

Och tack till er andra för bra inlägg och ett bra motagande.Skrattande

Pixie74
0

Oj, vilken start! Grattis!!!

Själv har jag också hållt på en vecka, men lyckats med konststycket att gå upp ett halvt kg. Uppbenbarligen gör jag något fel(??) fast jag lyckades faktiskt gå upp även när jag bytte ut 2 måltider av 3 mot Nutrilett… Min kropp har inte riktigt fattat det där med att gå ner i vikt.

Wixen
0

Hej igen A-nettan,

oj, har också knölat i mig ost idagFörvånad, men är snarare lösaktig i magen idag.

Fundrar på att starta en utmaningstråd, om 3 mån. är det ju jul och Nyår!  jag vill ha tappat minst fem kilo fett tills dessCool

min stertvikt igår var 62 kg, har inte vägt mej idag. inte har jag mätt några kroppsmått heller, kanske gör jag det det-------- fast annars märks det ju på kläderna vilket håll vikten går åt.

Tänkte lägga in allt jag äter i "minmat", för att ha stenkoll på vad jag faktiskt äter under en dag. Har börjat med det idag, ligger just nu på:

Energi kcal:

875,55

Energi kJ:

3660,60

Proteiner:

38,45

Fiber:

0,60

Kolhydrater:

3,00

Vatten:

144,48

Alkohol:

0,00

Fetter:

Fett:

79,74

Kolesterol:

251,25

E-mättade:

23,94

Mättade:

45,69

F-mättade:

4,38

Vitaminer:

A:

418,95

B1:

0,75

B2:

0,44

B3:

4,28

B6:

0,48

B9:

22,50

B12:

1,73

C:

15,90

D:

1,11

E:

1,79

Mineraler:

Fosfor:

546,00

Järn:

0,92

Kalcium:

362,40

Kalium:

385,95

Magnesium:

39,00

Natrium:

495,60

Selen:

15,57

Zink:

6,96

Ha det Fett ikväll!

-Wixen

Uttelille
0

MikaelJ:#1

"Gratinerar" *asg*

A-nettan
0

Wixen…Låter som en bra utmaning sådana gillar jag…Skrattande

Jag behöver också ner 5 kg innan jul…blir kanske inte så lätt som jag tror….men men jag kan ju inte ge upp hoppet innan jag börjat eller hur. Jag får väl se på söndag om den här veckan gett något resultat.

ha en bra kväll allihopa….

Denna kommentar har tagits bort.
Wixen
0

Hej A-nettan,

jag har startat tråden i fliken "utmaningen", vi är några stycken som har satt mål till nyår.

sedan går vi vidare till beach 2009!

Wixen
0

Godkväll A-nettan, hur går det för dig?

Såg att du hittade utmaningen, kulGlad

Jag tycker att jag får i mig lite mat dom här dagarna, vad äter du på en dag?

A-nettan
0

Ja du wixen…jag försöker att hålla mig till 1500kcaal och 20 kolhydrater…ca 80 proteiner.

Och det går väl rätt bra…men magen ballade ju ur och sen har det inte varit så bra…tror jag gått upp…men nu ska jag inte väga mig förens i morgon och då kommer domedagen. ja man får väl skylla sig själv som inte ätit fett och ost på nästan 5 år. Mjölk har jag bara haft i kaffet sen 1983…klarar inte att dricka det(för drack mig under min graviditet). Så att kroppen reagerar mot allt fett och ost mm är kanske inte så konstigt. Men jag hoppas väl på att allt ska bli bättre med tiden…

Såg att du börjat med fakir…är det kanske något du kan rekomedera för att starta upp förbräningen?

Hoppas det går bra för dig och jag ska skriva in min vikt hos dig i morgon…trevlig Lördag till er alla.

Wixen
0

Trist med din mage nettan, håller tummarna för att den ska komma i form igeen.

och njaa, fakir är ju väldigt strikt, jag tillåter något mer för tillfället, men är jättenoga med kolisar och fett.

hehe, skrev ändå lite på fakirtråden, för mitt näringsintag ser ut som om jag åt enl fakir.

verkar fungera bra för mej att rivstarta denna omstart sas. min kropp är van sedan tidigare att gå på fettdrift.

så har ser det ut efter frukost, har ätit kyclingfile sen igår, smör och lohmandersbea efter tips i kaifas tråd.

Vad äter du till frukost?

A-nettan
0

hej Wixen!

Jag äter oftas omelett ibland med becon och ibland bara ägg  kokt eller stekt.

Jag gör det här tillsammans med min man och han är väl fortfarande inkörd på att äta vissa tider och jag har svårt för det nu då jag oftast inte är hungrig när han är det.

han tränar (springer) så han kräver väl mer mat än jag som oftast bara sitter still.

Hur mycket fett äter du per dag? har svårt för att få grepp om hur mycket av allt man ska äta. äter jag lite eller inga kolhydrater blir ju fett mängden mer och med den ökar ju även proteinerna….hummm

Jaja jag får väl grepp om det till slut…hoppas bara innan nyår så jag lyckas med min föresats att gå ner 5-6 kg

Grattis till din vikt nedgång och lycka till tills nästa vägning.Du är ju gör duktig Glad

Jag får glädjas med er andra tills jag kommer igång.

Om du har något förslag så är jag tacksam för all hjälp….

HJÄLP! Flört