Kalkonvingar,, tips?
Hej
Har nu tagit fram kalkonvingar som har en del bröst ur frysen och jag vet inte hur man tillagar dom. Har ni några tips?

Det är gott med vingar. Jag brukar bara salta, peppra, smöra, olja, iniugnen och gnaga.
Hur länge i ugnen och hur varm?

tja, 15-25 minuter i min varmluftsugn. på 175grader. Men börjar den se knaprig ut, då är det nog klar… Det är så lite kött så det går fort, men blir det lite för länge kvar i ugnen så är det lika gott för det, bara ännu knaprigare :)
Jag gjorde som en höns gryta..dom fick koka länge med lök o morot o vitlök … se'n värmde jag dom i ugnen ..smarrit o så stora ben att barnen kunde klara sig på 1 vinge var typ !
Ja de är stora och köttet är så gott. Älskar kalkon.
Tack ebet och Facklan för tipsen. Det skall bli stekta vingar till middag och nästa gång provar jag Facklans recept.
Jag har även en fryst anka i frysen som jag tänker laga till helgen. Jag skulle bli tacksam om jag får ett bra recept.

Jag åt kalkonvingar igår och det var jättegott, gjorde en god sallad till och har så mycket att jag tar samma idag igen. Receptet tja, jag gjorde precis som ebet skriver,
Lycka till och smaklig spis.
Tack Ullebull! Jag har marinerat vingarna med olika kryddor + olivolja och nu är de i ugnen. När de blir färdiga kommer jag att hälla en dreesing av pressad vitlök, citrondjuce och olivolja på. Jag tror säkert det blir gott för nu doftar det ljuvligt i hela huset