Hållbarhet köttfärssås
igår kväll gjorde jag köttfärssås, köttfärs, krossade tomater och lite grädde. Självklart glömde jag den framme över natten och dagen… 
Går den att äta eller ska jag följa instinkten och häva den i påsen?
Har ni nått råd till en slarver?

Jag är väldigt okinkig när det gäller sånt, speciellt nu när det inte är sommar längre…frys in den nu på direkten, sätt gärna frysen på "super" så går det snabbare. Har nog ätit sådan köttfärssås minst 20 ggr 
Den instinkten låter väldigt förvärvad och inte särskilt användbar.
Har svårt att se att den såsen skulle ha hunnit bli så fördärvad. Värm den igen bara.
#0, Så länge du värmer upp den ordentligt, minst 70C, så är det ingen fara för att du skulle bli sjuk. Däremot så smakar den nog inte så gott om den nu skulle ha blivit dålig. Men det lär du märka i sådana fall 
Lägg den i stekpannan igen, ha i lite grädde, och låt koka en stund, så bör det inte vara någon fara.
Själv hade jag inte tvekat att äta den, men så har jag aldrig varit seriöst magsjuk i hela mitt liv heller, om jag hade upplevt det någon gång kanske jag hade varit lite mer avskräckt.
Vad bra! Om den ska frysas, ska jag frysa den nu eller ska jag värma upp igen innan?
Den enda gången jag varit magsjuk var när jag gjorde köttfärslimpa på blandfärs, och inte stekt nått vidare… Då blev jag hemma från jobbet och fick andra intressen ett tag!
Tack för hjälpen! 
När jag blev medlem här så var det en (minns tyvärr ej namnet) som hälsade mig välkommen till "Bästa forumet ever"!och det är då sant! Här finns alltid kunniga och hjälpsamma människor. Jag blir glad över er…