Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettövrigt
Läst 5861 ggr
Ioma
0

Reduxin?

Inte reduktil nu utan nu handlar det om reduxin som jag fick hem i brevlådan.

Tabletten ska minska upptaget av kalorier!?

Någon som HAR ERFARENHET av just denna tablett??

Jaja jag vet att man inte ska hålla på med massa såntdär. hehe
Men nu fick jag tabletten så nu ska jag ta den *S*

Mvh
Marika "Ioma"

Sajtvärdinna på barnlöshet www.barnloshet.ifokus.se
Jag anordnar HexMeet i Småland
Min hobbyblogg & dagbok: http://www.ioma.se

Wildrat
0

Bluff och båg och jag hoppas du inte betalat nåt för det. Tänk så här: hade det verkligen funkat så hade det varit stora rubriker om det i ALLA tidningar och man hade köpt det på Apoteket mot recept. Uppfyller det inte de kriterierna är det troligen verkningslöst eller i värsta fall skadligt.

Det är mycket enklare och mycket billigare att låta bli att äta stärkelsen än att ta ett (verkningslöst) piller för att hindra kroppen från att omvandla stärkelsen till socker…

Ioma
0

Fick du ingen funktion alls av tabletten? Jag söker erfarenheter och vill gärna läsa om era erfarenheter och inte hur man bör tänka osv.

Herbalife funkade jättebra för mig (för dyrt dock), det finns itne på apoteket……

Mvh
Marika "Ioma"

Wildrat
0

Herbalife är VLCD (very low calorie diet) och det funkar, ja visst. Men du blir av med väldigt lite fett och mycket muskler och när du slutar med det går du upp i vikt igen. Alla VLCD funkar under tiden man tar dem, det är efteråt det blir fel.

Tabletten är ett sätt att tjäna grova pengar på människors drömmar och förhoppningar. Det enda som händer är att din plånbok blir tunnare och deras fetare (fast det är väl också ett sätt att gå ner i vikt).

Tyvärr, det finns inga genvägar. Inte ens en operation av magsäcken fungerar för alla och det är väl det mest drastiska man kan göra.

Ioma
0

Jag gick inte upp de kilon jag gick ner med herballife så NEJ alla går inte upp igen.

tack vare herbalife så minskade jag magsäckens storlek tack vare att jag kände mig mätt med deras produkter!

Berätta gärna dina EGNA erfarenheter av Reduxin då det var DET jag sökte här och inte efter svar från någon som är totalt anti utan att ens provat.

som jag skrev i min trådstart så söker jag ERFARENHETER av just denna tablett!

blir ärligt talat lite irriterad när man får sådana svar från någon som inte verkar ha erfarenheter av det man frågar om utan genast neggar.

har du inte erfarenheten så svara inte…

Mvh
Marika "Ioma"

Wildrat
0

Okej, sorry att jag la mig i. Hoppas nån annan svarar men de flesta som är här har insett att genvägarna inte fungerar men att LCHF gör det.

mommo
0

Kan det vara så att Reductil och Reduxin är samma sak, fast olika tillverkare?

Wildrat
0

Reduxin är ett ämne som utvinns från vita bönor som ska göra så kroppen inte sönderdelar stärkelse till socker (patenterat? Humbug). Har inte det minsta att göra med läkemedlet Reductil.

Ioma
0

Nä det är lugnt. irriterar mig lätt idag bara. Ber om ursäkt för att jag brusat upp. Lite privata grejjer som lyser igenom bara ;-)

Jag ska när lönen komma försöka med LCHF-kosten, har bara lite problem med att komma underfund med hur hundan jag ska klara det.

Det verkar kosta så grymt mycket mer än vad vi i vanliga fall äter.

Onyttigt är billigt, så är det ju bara.

Vi äter varje dag pasta och någon slags kött/köttfärs och jag får lite ångest när jag ska försöka ta bort pastan…

Mvh
Marika "Ioma"

Empe
0

Jag gör inte av med mer pengar på mat nu när jag äter LCHF än när jag åt "vanlig"kost plus en massa godis och snabbmat… Och man äter rätt små portioner med LCHF eftersom fettet mättar så in i norden!

Våga och vinn!

Ioma
0

Ja jag ska verkligen försöka. Kommer nog med massa mer frågor sen *S*

Mvh
Marika "Ioma"

Empe
0

Jag vill gärna föreslå er att pröva att tillaga luncher/middagar enligt LCHF-konceptet under några dagar. I övrigt äter ni er vanliga kost under dagarna. På så vis känner ni er trygga, genom att ni får äta det ni är vana vid större delen av dagen men ni får också prova på hur en portion LCHF-kost kan se ut och smaka.

Det ger er också möjlighet att gradvis gå över till LCHF - istället för att rensa ur och slänga allt ur kylskåp och frys och behöva storhandla direkt. Sånt kan ju lätt väcka ångest när man lever under budget. Kanske ni inte heller  får så jobbiga omställningsbesvär då också. Skynda långsamt, men ha gärna en gemensam plan för vad ni ska göra med maten, du och mannen!

Lycka till!

Ioma
0

Tack för tipsen..

Mvh
Marika "Ioma"

DrAnna
0

Köp inte hem bantningsprodukter på postorder eller liknande. De fungerar inte. om de här verklignen hade fungerat, dvs kunnat blockera upptaget av socker  så hade det genast blivit kallat för läkemedel och då också fått genomgå en massa olika prövningar via läkemedelsverket samt tillverkarna.

Herbalife och andra lågkaloriprodukter har ju en helt annan funktion/idé.

Angående kostnad; vi är en familj på 4 vuxna nuförtiden, ibland är vi 5-6 vuxna vid bordet. Vårt matkonto har inte förändrats sedan jag gick över helt till LCHF och familjen äter mycket likt mig.

[Karro]
0

Jag har inte heller upplevt någon större förändring utan det drar iväg när sambon ska ha cola….chips….snus….. och andra *harklar sig* onyttigheter :-) men då slår jag till med en extra stor brietårta eller nåt så jag tror också det jämner ut sig i längden faktiskt

Lycka till när du väl sätter igång och hoppas det funkar!

Margareta
0

Ioma - jag ser din fråga i första inlägget #0 och måste nog svara att Du har ställt frågan i fel forum. Jag tror inte det finns så många här som testar den typen av tabletter. Det finns ju andra forum där du kan fråga och kanske få svar.

Numer pensionär i Nynäshamn

MimLan
0

Förlåt en undran, men om du skall äta LCHF, varför behöver du ett piller som minskar upptaget av kolhydrater? 

Jag googlade på pillret och fick det här till livs (min slutsats är alltså att det inte fungerar i praktiken):

"I Reduxin har det användts en patenterad formulering som innehåller extra mycket av bönornas amylashämmande ämnen. Kort sagt kan man säga att Reduxin gör så din kropp inte tar upp så mycket socker som du stoppat i dig. Reduxin hämmar som sagt kroppens upptag av socker. Istället för att kolhydraterna omvandlas till socker, som tas upp i blodet, passerar den som fibrer genom tarmen. Vid intag av Reduxin får du fibrer i stället för kalorier."

Ioma
0

#14 Brietårta????? Utveckla det där tack. hehe lät gott

#15 har man problem, riktiga problem med vikten så har man nog testat allt och lite till. hehe Så jag hoppades någon här inne testat det.

#16 ja skulle det funka så kan man väl ha tabletten vid sidan om som stödhjälp, det är det jag söker efter. Nu fick jag tabletten hem i brevlådan och tänkte testa tills jag kommer på fötter med LCHF-kosten.

jag behöver lära mig mycket mer om LCHF innan jag kan köra på heltid så att säga…

Mvh
Marika "Ioma"

[Karro]
0

#17 ja….. 1kg Brieost ser ut som en tårta :-)

Wildrat
0

#14 Så din sambo försöker också kompensera för dina skippade kolhydrater? Hos oss går det åt mer cola nu när bara en dricker än när vi var två som drack så matkontot är inte direkt mindre…

IngelaZ
0

Jag förstår hur det känns när man är desperat och det enda man vill göra är att gå ner i vikt. Eftersom du nu har dom i din hand så kan du väl testa och berätta sen hur det gick. Själv är jag skeptisk. VLCD pulver är en annan sak…

Jag har också ätit VLCD pulver och gått ner mycket i vikt och har INTE gått upp igen. För mig fyllde det en viktigt funktion jag lyckades bryta mitt  överätande när jag gick på pulver. Dessutom fick jag motivation att fortsätta ta tag i min vikt och intresset för kost ökade vilket gjorde att jag såsmåningom hittade hit till kolhydrater i fokus. Alla har vi våran egen väg att vandra…

Däremot så tror jag inte att det är nyttigt att äta pulver men å andra sidan är det inte heller så nyttigt att ha en massiv övervikt heller. Vissa säger att muskelmassan skyddas om man är i ketonfas, stämmer detta så skulle det innebära att med VLCD pulver tappar man inte muskelmassa på samma sätt som en svältdiet på kolhydratkost…  Jag är dock skeptisk till det påståendet, jag tror att man tappar muskelmassa på vilken svältdiet som helst, även svältdiet på LCHF.

Te.x  så är den kost som annika D rekomenderar de som har svårt att gå ner i vikt på också en svältdiet för många. Jag testade och fick alla symptom på svält, blev trött, håglös och orkeslös. När jag åt pulver så blev jag tvärtom väldigt pigg… Men jag tillsatte extra fett i mina drinkar vill jag tillägga.

Jag tror att långsiktigt så är LCHF det allra bästa och för mig har matkostnaderna faktiskt gått ner, jag äter ingen skräpmat längre och tillagar all mat själv…. Pulver är betydligt dyrare och ger inte alls samma hälsoeffekter enligt min erfarenhet.

Ville bara dela med mig av mina tankar och erfarenheter om detta.

Lycka till!

magma
0

Förutom viktnedgång så tror jag personligen att om man har någon fysisk åkomma som kroppen behöver läka, så går det lättare och snabbare med en antiinflammatorisk och proteinrik kost som LCHF- i mycket större utsträckning än med hjälp av pulver (med diverse tillsatser, sötningsmedel etc) eller läkemedel. Men du måste hitta din egen väg, hoppas det går bra! *kramar*

Ioma
0

ja jag ska köra på med LCHF men måste lära mig mer om det innan känns det som.

Min kropp har oändligt mycket att läka och för att den ska kunna läka måste jag gå ner i vikt så att mina inflammationer kan upphöra då det är tyngden av mina bröst som gör att jag får inflammation i ryggrad, axlar, nacke och skuldror.

Vill inte operera m ig ännu dock. Det kommer jag behöva efter viktnedgången *S*

Jag kan gå högst 30-60 minuter på löpbandet ena dagen och sen har jag ont ett par dagar så jag inte KAN gå på bandet *suck*

Så då tappar jag lusten direkt. Vilket jag själv tycker är förståeligt i och med att jag har så ont att jag knappt kommer ur sängen.

Jag måste gå ner för att kunna börja motionera så det gör nytta men jag känner det som att jag MÅSTE motionera för att gå ner.

En sån jäkla ond cirkel det här.

jag måste komma till grunden med detta. Är inte 100% säker på vad det är som utlöst min övervikt. Måste hitta källan……….

Det är nog det största i allt…..

Mvh
Marika "Ioma"

Doc
0

Reduxin kan möjligen som man påstår minska upptaget av stärkelse genom att mindre av det bryts ner i magen.

Men då är det lättare (och billigare) att inte äta stärkelsen överhuvudtaget. Inte lär det göra någonmärkbar skillnad på mättnadskänslor på lite sikt heller. Dessutom - om man inte bryter ner stärkelsen i tunntarmen hamnar den hos bakterierna i tjocktarmen. Resultatet - garanterad fis-fest. Det slipper man också utan stärkelsen.

Billig LCHF-mat finns absolut. Smör och ägg är tex mycket billiga jämfört med hur mycket kalorier och näring de innehåller.

Ioma
0

Om ni skulle göra en dags måltider hur skulle ni göra det?

Frukost

Lunch

Fika/mellanmål

Middag

Kvällsmat

Ge mig en hel dags billig LCHF-meny ;-)

Så får jag lite hum om hur ni andra gör.

Mvh
Marika "Ioma"

LatMask
0

Här kommer en hyfsat billig dag:

Frukost: Omelett på tre ägg och en skvätt vispgrädde.

Lunch: Ett par skivor köttfärslimpa (se Schweizerfärs för grundrecept) med lite kokt broccoli till.

Middag: Korvlåda (jag ska strax putta upp receptet!)

Det är god och ganska billig mat och man äter sig garanterat o-hungrig!

Ioma
0

Tack för tipset. Vad äter du om du blir söstugen i början?

Mellanmål till kaffet som ex. Jag klarar mig INTE utan kaffe. hehe

Mvh
Marika "Ioma"

LatMask
0

Ioma, det tog mig en dag att bli fri från sötsuget, till min egen stora förvåning. Men jag var ju bara SUUGEN, inte sockerberoende. Om jag har fattat saken rätt, handlar det om huruvida det sitter i magen - SUUG - eller i skallen - BEROENDE. För mig räckte det med att ändra kosten!

Nu har jag inte läst allt du har skrivit, och det är bara du som kan upptäcka vad det är för sorts sug du har - har du samma som jag hjälper det med fett - ost el dyl.

Det finns många här inne som kan tipsa om hur man kommer bort även från beroende, kolla även på Beroenden.ifokus.

MimLan
0

#26 Man käkar inte stup i kvarten på den här kosten. Om man vill ha något mellanmål så går några ostskivor bra, t.ex.

På helgerna när jag äter strikt efter hunger, äter jag oftast bara två gånger. Allt utöver det är inte fråga om hunger, det är inte svårt att pejla det iaf.  Poängen är att man äter rätt, blir mätt, förblir mätt länge.

Ioma
0

Åhh det där lät mycket bra…

Hummm jag vet inte vad jag kan klassas som men jag är nog mer åt det beroende hållet men när "suget" efter sötsaker kommer kan jag ta precis vad som helst som smakar sött så är jag nöjd sen men det kan vara alltifrån en sked med socker till choklad.

Chokladen är ju ett stoooort gissel för mig :-( Choklad är för mig som cigg var för mig förr när jag rökte…. :-(

men om det tog en dag för dig att bli kvitt suget så kanske det i alla fall kan minska för mig *glad*

Mvh
Marika "Ioma"

DrAnna
0

Visst kan suget efter det söta finnas kvar men i en helt annan dimension.Jag tror många av oss upplever tillfredsställelse av sötsuget av en liten bit ost tex ( tänk på att det finns kolhydrater där) Smaksinnet förändras hos många, så mycket små mängder av något smakar ibland mycket. Tycker själv tex att både gurka och tomat är mycket sötare än tidigare. Tyvärr kan vissa saker smaka oangenämt sött.

LatMask
0

"jag kan ta precis vad som helst som smakar sött, så är jag nöjd" - det låter precis som jag hade det, suget och sedan nöjdheten! Jag lovar, du kommer att se på sött och godis precis som på cigg - ointressant!

magma
0

För mig tar det två dagar med strikt LCHF- alltså utan hallon, nötter, vispgrädde med kakao eller andra genvägar- för att uppleva en obeskrivlig lättnad när sockerklådan ger sig. Den känslan är svårslagen! Hoppas du ger dig själv en chans att uppleva den.

Just nu äter jag äggmjölk till frukost och kvällsmål (sammanlagt blir det 60-70 gram smör, 3 ägg och tre äggulor till 7-8 dl vatten) och ett redigt mål med lagad mat mitt på dagen. Idag blev det fiskgratäng (sej) med creme fraiche, vispgrädde och ett lass riven ost. Till det kokt broccoli med smält smör.

På den typen av kost går jag ned relativt snabbt, men äter jag friare under helgerna så förlorar jag det jag tjänat under veckorna. Och då står jag på plus minus noll, så jag ska försöka hålla den linjen även på helgerna- eventuellt äta lagad mat även på kvällen om jag känner för det. För mig är det kvällarna som är svårast, och med ett fast, bestämt slags mat (äggmjölken just nu) så slipper jag lura mig själv att äta sådant jag inte bör äta.

Lorienne
0

Fråga till magma.

Vad är äggmjölk???

magma
0

Sök på "äggmjölk" så hittar du en massa om den. Hinner inte länka nu, ska lägga barn:)

fj-100
0

Hur gick det för dig, Ioma,i med dina Reduxiltabletter?

Ioma
0

15 kilo ner allt som allt och nu står jag stilla för jag fuskar lite för mcket.

Tabletterna har jag inte fortsatt med, jag har mailat dem att de inte ska fortsätta skicka men de fortsätter skicka i alla fall så nu fick jag hem 3 butkar reduxin för typ 600kr. HAHAHAHAHA

irriterande men skrattretande

Men gått ner har jag bara genom att ha slutat äta bröd och pasta så det går kanonbra….

Mvh
Marika "Ioma"

Halvdansken
0

#36. Så lite det skal till egentligen. Grattis.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Aniara4
0

#36 Jo, det är ju det som brukar vara problemet med de där firmorna, det är helt omöjligt att säga upp abbonnemanget sen. Antingen gör de sig okontaktbara för uppsägningar, eller också pekar de på att man i det finstilta faktiskt förbundit sig att fortsätta prenumerera i ett visst antal månader. Superviktigt att kolla sånt innan man tackar ja till att prova något gratis! Man kan också googla och kolla om företaget har rykte om sig att vara oseriösa och/eller ha luriga avtal.

Aniara4
0

Men grattis till de 15 kilona förstås! Måste kännas bra! Glad

Du ser, det behövs inga undermedel…

andreas0
0

#36, Det ska du såklart inte behöva betala för om du inte vill ha om du sagt till dom att sluta skicka. Skicka tillbaka tabletterna och betala inte

Det är något speciellt man måste göra för att undvika att få en betalningsprick om man har fått en felaktig räkning. Man ska skicka ett skriftligt meddelande där man förklarar varför man inte betalar eller något sådant.

Fråga konsumentverket om hur du ska gå tillväga för att det ska ordentligt till.

Aniara4
0

Instämmer med Andreas0, se till att reklamera enligt konstens alla regler. Har för mig att ni inte hade så gott om pengar? Då vill man ju verkligen inte ha en sån där black om foten. Lycka till!

Ioma
0

Ja jag ska sända tillbaka hela paketet som det kom med faktura och allt och skriva ett PERSONLIGT brev att de inte ska sända mer till mig. Man förband sig inte till något när man testade, jag är jättenoga med att kolla sånt.

Godtar de inte det brevet ja då jäklar *S*

Mvh
Marika "Ioma"

fj-100
0

Vad kul att du gått ner så mycket! 2

Glöm inte att spara mailet om uppsägning så du kan referera till det.

andreas0
0

#42, Kolla upp vilka regler det är som gäller för att reklamera sådant, så du inte gör fel och åker på att behöva betala i alla fall i onödan.

Och som sagt, ta kopia på allting och spara. Skriv även ut ditt e-post om du har kvar det i skickat mappen i ditt e-post program.