hit går jag aldrig mer....
Måste berätta vad som hände i helgen:
Skulle bjuda en vän på lunch och vi gick på Tiffanys på Götgatsbacken i Stockholm. De hade två "Tips", det ena var Haloumi med Bulgur 99:-
Ryggbiff med klyftpotatis & Tzatziki 149:-
Jag bad om att få ryggbiffen men att byta ut potatisen mot en skiva Haloumi, och att jag självklart betalade extra.
"Vi har inte tid med specialbeställningar" fick jag till svar. Jag tittade med omkring, det var 2 sällskap i lokalen samt några öldrickare på uteserveringen. "Men kära nån, kan du inte fråga kockan om han kan fixa det här till mej, ni har ju inga andra gäster som väntar på mat?" Servitrisen gick surt iväg och kom tillbaka med följande svar: "Vi kan göra ett undantag för den här gången, men jag kommer att komma ihåg dej, så kom inte hit nästa gång med liknande krav, Halloumi kostar 20:- extra och då får ni inte sallad till"
Jo tjena, det blir nog ingen nästa gång……ska men be om ursäkt för att man betalar någons lön??
Skojar du? Jösses, jag hade rest mig och gått därifrån på en gång… Ringt ägaren skulle jag också gjort, och frågat om det är så de vill att deras personal bemöter gästerna.

Skriv en recension på Allt om Stockholm vettja! Det är många som kollar där innan de går ut och äter.
P.S. Och självklart ska du ringa ägaren också! Den människan behöver bli befriad från sitt jobb som uppenbarligen plågar henne så.

Bra att upplysa om sådant! Skulle heller aldrig suttit kvar!
Det var bland det värsta jag hört!! Jag skulle inte ha ätit där; jag skulle förklarat för servitrisen att med hennes attityd skulle hon inte jobba i ett serviceyrke och att jag hellre skulle äta bark från träden än att äta mat där hon jobbade och sedan skulle jag ha gått! BLÄ vilken typ!
Ja, herregud… Jag skulle också ha lämnat restaurangen faktiskt.
Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

Jag håller med om att resa sig upp och gå. Det är inte ett sätt att behandla en kund på.
Det var magstarkt. Vilken otroligt märklig inställning i ett serviceyrke
Numer pensionär i Nynäshamn
Pfft… den var verkligen riktigt magstark!
fy viken inställning, kan inte tro att ägaren håller med. Är ju inte så att de måste fixa en helt ny maträtt.

Har så klart lagt ut en blänkare på Allt om Stockholm, men till restaurangen fanns ingen e-mail, googlade dock runt lite och såg att polisen gripit deras dörrrvakt som även var känd knarklangare.
Jag har ju skrivit tidigare att jag alltid fått positivt bemötande eftersom jag beställer min lchf-mat med glimten i ögat, men nu fick jag minsann. Anledningen till att jag inte dräpte av henne och kastade tandpetarna över golvet var att jag sen länge velat bjuda den här vännen på lunch, och bara ville ha en trevlig stund. Vilket vi hade, jag tog medmej ilska hem och delade med er.. ;-)
Hittar någon e-mail till Tiffanys på Götgatan, Sthlm hör gärna av er…

JÖSSES
Jag arbetar inom service. Hade jag fått veta att min personal behandlat en gäst på detta vis, skulle det få konsekvenser. Gästen/Kunden är ju det bästa vi har. Utan Gäst/Kund = inget jobb.
Bra att du skrev på "Allt om Stockholm"
=)
Damn! Jag skulle gått till chefen och klagat på bristande service så kanske hon hade lugnat ner sig lite. Och INTE stannat och ätit utan gått direkt!
Tack för varningen, har skapat en tråd om detta ("Otrevliga restaurangbesök") så skriv där om du råkar ut för tråkigheter igen.

#12 skrev ju i den tråden att jag alltid fått gott bemötande….så nu kunde jag ju inte krypa till korset
…….
Men då kan vi ju konstatera att det verkligen var servitrisen om du inte har haft problem där tidigare RexPect…

PS Det var ju dessutom nästan komiskt när hon sa att hon skule lägga mej på minnet så att jag inte ställde samma krav nästa gång…..

Det är väl det som är grejen med att gå ut och äta och betala dyrt för det!?? Att man SKA kunna ställa krav på den maten man vill ha!? Om det dessutom redan fanns på meny borde det inte vara något snack om saken…bort med potatisen, dit med halloumin.Hur svårt kan det va?!? Sånt där gör mig vansinnig!
Ska vi dra dit ett gäng och få henne kickad? ;)

#15: Hon hade nog inte ätit tillräckligt med smör..
herre jösses
du borde svarat
jag har lagt dig på minnet och nu går jag-hej då!
ha ha
vi på kolhydrater har lagt henne på minnet och Tiffanys lär inte få några kunder härifrån ;-)
Vilka är de oändliga möjligheterna?
Vad mer är möjligt än uppgivenhet,värdelöshet?

Eftersom du inte ville förstöra lunchen med kompisen så kan jag förstå att du kanske inte gick, även om jag gjort det. Men jag hade nog svarat servitrisen med ett sött leende: "Ingen fara, jag kommer att komma ihåg dig med, så det finns ingen risk att jag kommer hit igen."

Eller så bara printar jag ut den här tråden och kilar förbi efter jobbet…
#21 GÖR DET!!!!! Vore bra för henne att se på print vad folk tycker om hennes s.k. "service" i sitt yrke… Vore ju bra för hennes chef också!

Sicken sunkig servitris!
Lustigt nog så var jag och min kusin på Tiffanys för en månad sedan, och vi åt också halloumi. Jag beställde min utan bulgur, och fick istället en jätteportion med extra allt annat gott. Servitrisen var dessutom väldigt trevlig och tillmötesgående. Det var första gången jag åt lchf ute på lokal, och jag kommer ihåg att jag blev glatt överraskad av att det inte var så komplicreat som jag hade väntat mig. Det var nog inte samma servitris som jobbade den dagen.

Säg till chefen på stället vad servitrisen sa, hon lär ju knappast få en lönehöjning 

Hi Hi! Tråden utprintad och skickad med snigelpost då jag inet hittade e-adress.

Härligt!!
Nästa gång, gå till Broder Tuck på Götgatan 85 i stället. Där får man precis det man vill ha, och rejäla portioner dessutom. En ypperlig bearnaisesås också, som är gjord på fina råvaror. Och kryddsmör i mängder…;-)

Ja…..#27 dit har jag gått, faktiskt är de klassiska pubarna bäst på kött å bea till billig peng, och himlar servitören över att man vill ha kött för pommespengen så får det väl va så…Åt en Moviztoast på Moviz källaren igår och fick kött "uppa å nera" istället för bröd. Å massa bacon…Pris: 99 kr!
A