Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-livsmedel
Läst 4762 ggr
Margareta
0

Vendelgrisen

Jag har hittat flera köttprodukter från ett för mig helt nytt företag - Vendelgrisen. Andersson & Tillman heter företaget som finns i Uppsalatrakten.

Jag gilllar deras filosofi och smaken på det jag testat är utmärkt.

Bacon utan tillsatser av nitrit har jag saknat - denna produkt har en kort innehållsförteckning.

Vendelgrisen hemsida

Numer pensionär i Nynäshamn

Mervi
0

Lyckliga ni som bor i Uppsala-trakten. Skrattande

Will
0

Jag äter ofta Vendelgrisen (bacon och skinka). Väldigt god! =)

Margareta
0

Det är ju levande grisar som inte skall fraktas, färdiga produkter kan åka lite längre, även om korta transporter är att föredra

Wildrat
0

Baconet hade ingen innehållsförteckning upplagd…

Leifemil
0

Vi köper ofta deras fläsk, men jag tycker grisarna verkar vara lite magra. Det är väldigt liten fettkant.

Cowboy
0

Jag hittade ingen deklaration på baconet. Falukorven verkade ha låg kötthalt och fetthalt. Har den verkligen tillräcklig kötthalt för att få heta falukorv. Andra fabrikat brukar hitta på andra namn på korv med så låg kötthalt. Ingen deklaration av kolhydrater fanns heller med men den är antagligen hög.

Det är också en märklig innehållsförteckning när man skiljer på griskött och fläsk. För mig är det samma sak men man ville kanske ha nötkött först i deklarationen.

Margareta
0

Jag hittade deklaration på baconet - utan nitriter

Cowboy
0

Hur kan man klara de korta transporterna numera. Scan har stängt slakteriet i Uppsala nu. Var slaktas djuren numera?

Hittar fortfarande ingen deklaration på bacon eller sidfläsket.

Det verkar så att för att få ett fett bacon ska det vara tyska grisar.

Danska och i synnerhet svenska är för magra.

Margareta
0

Vi får maila och fråga!

Sagajo
0

Margareta, var i Uppsala säljs dessa varor? Jag saknar också kolhydratredovisning, vore trevligt. Hittade heller ingen innehållsfärteckning på baconet.

Babz
0

#10 - I Enköping finns Vendelgrisens varor bl.a. på coop Forum. Det är möjligt att de även finns på ICA, men det vet jag inte.

"Warum soll man es einfach machen, wenn man es so schön komplizieren kann"
Tyskt ordspråk

BitteS
0

Besöksadressen är Danmarksgatan 24 i Uppsala. Telefonnr 018-124142. Fax 018-125255.

Margareta
0

Jag handlar Vendelgrisen hemma på Ica i Ekerö centrum.

Margareta
0

Jag har köpt bacon idag igen, med innehållsförteckning den här gången också. Ingen nitrit så vitt jag förstår.

KurtK
0

#10 - Nelins!

Margareta
0

Det finns ingen kolhydratredovisning, men inget i innehållsförteckningen som kan bli några kolhydrater att räkna med.

Allt som kommer efter salt är så små mängder att jag inte räknar det.

kalinka
0

Andersson&Tillmans produkter köper jag hos ICA.Maxi i Uppsala. Deras lammkorv är mycket god och med hög kötthalt.