Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettallt-om-lågkolhydratkost
Läst 13085 ggr
Halvdansken
0

Kebab "varning"

Varning idag i Allt om mat/Expressen om att en kebab innehåller mycket fett. Det är tydligen livsfarligt …

http://www.alltommat.se

(Kan inte copy/pasta)

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Maia
1

Jag klickade genast och fann att det bl.a. står såhär: "I den nya forskningsrapporten varnar man för att en enda kebab innehåller dubbelt det dagliga rekommenderade fettintaget. En kebab innehåller ett vinglas matolja, enligt forskarna." [min fetstil]

Så ett halvt vinglas matolja är helt OK på en dag då enligt dem?? Det låter ju lite LCHF i alla fall. Hahahaha!

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna 

[tillbakalutat]

Wildrat
0
ToFat
1

Mmmm, kebabkött är gott…

Trollcina
0

Kebab varning - Enligt min dotter så innehåller kebab en väldans massa ströbröd tyvärr, de säljer från hennes bageri massor av "ströbröd" och enligt säker källa så blandas detta med det malda köttet som man sen pressar till kebabrullen. Be nästa gång att få läsa innehållsförteckningen el be att få leverantörerns namn så kan man kolla själv med leverantören inehållet. Jag har slutat äta kebab på restaurang sedan jag fick reda på detta då jag vill vara säker på mina intag.

Ett tips! En fryst stek och en vass kniv kan man karva tunna skivor som man sen steker i ugnen el i stekpannan med kryddor funkar kanon som substitut till kebabköttet.

Skogstrollet
0

Kebabköttet på min Maxi hade i sin innehållsförteckning "andra kryddor" som vid förfrågan såklart innehöll E621. Så visst är det farligt.

Myrten
0

Vad jag vet om mig själv när jag äter kebab är att mitt sockersug triggas igång. Vad det är i den är jag inte hemma på men jag vet att det påverkar mig negativt. Jag är mycket kolhydrat kännslig.

Halvdansken
0

Sockersuget kommer väl från brödet.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Myrten
0

Jag äter aldrig brödet, bara grönsakerna utan dressing, där har man också socker

[Beavis]
0

Jag har blivit så  intolerant mot mjöl sedan jag blev LCHF are eller möjligen Atkins käkare? skillnade en väll hårfin?

Men iaf att jag inte kan äta kebab med bröd och då äta ur brödet för antingen är det då bröd i köttet eller så får jag i mej smukor när jag äter u innehållet. Jag skiter som en bäver ganska så strax efteråt tyvärr.

Jag vet inte om det nu beror på som ovanstående skriver att de snåla sen blandar ströbröd i kötet eller om jag får i mej gluten från brödet?

Men jag har iaf den hårda vägen lärt mig att Kebab inte är för mej möjligen kycklingkebab men då ska det vara på tallrik.

Myrten
0

9#

Jag känner verkligen igen mig i det du skriver om att magen blir i uppror och det kommer odörer från bägge håll. Jag rapar sumpgas känns det som och det som kommer ut där bak ska man inte tala om.  Det måste ju vara att tarmarna inte klarar av att iblan bli tvungen att ta hand om mjölmat när man äter så här.

[Beavis]
0

Jag tror mej ha blivit glutenintolerant helt enkelt. Jag tål varken bröd eller pasta längre.

Ursäktar för den myckte dåliga svenskan i mitt tidigare inlägg. Men iaf jag kan knappt känna lukten av mjölprodukter utan att få diareé.

Har hört att man ska undvika olia E ämnen som lchfare också, det har jag inte gjort för då blir det väll till slut att suga på en bit smör hela dagen?

Men iaf undvik bröd till kebaben ät inte ens innanmätet ur den om du är känslig. bara ett råd

lkn02001
0

haha.. men man ska ju neutralsera det stora fettupptaget med mycket frukt och grönsaker! socker och fett är ju det bästa matupplägget, det vet ju alla!! :)

ett tips, ät gyros istället!!!